Såhär skrev jag i ett mail till Bike, hoppas dem svarar inom kort.
Se bilder nedan på skadorna.
Det är så jävla tragiskt att man ska behöva stämplar för att garantin skall gälla. Ska man göra något skall man göra det själv!
Hursomhelst så var det sista gången jag lämna någon hoj på service med kåporna på
Vad har man att säga emot om dem bara blånekar?
Jag vet till 100% säkerhet att dem inte var där när innan jag åkte in med cykeln då jag är högst medveten om vad som kan hända o inte hända vid service.
Sen om man kikar på skadorna så är jag starkt nyfiken på att höra hur skadorna kommit fram, om dem nekar att det var dem som gjorde det.
Skall en sten på vägen hem ha träffat kåpan, sen studsa ut i luften o sedan tillbaka, sen ligga an en längre stund?
Jag var dum som inte gick igenom cykeln direkt på plats, godtrogen som jag var mot bike. Det enda jag lade märke till när jag körde var fingeravtryck lite varstans på cykeln, när jag körde. Främst på tanken.
Skitsamma tänkte jag, sålänge det inte är några repor är det ok med mig tänkte jag.. Tjii fick jag
Vad gör man?
edit, inte menat att hänga ut bike på något sätt. Bara ett sätt att ventilera...
Se bilder nedan på skadorna.
Hejsan!
Ringde in tidigare idag ang servicen som ni gjorde på min GSXR-1000 K7. Det gällde flötiga fläckar från fingrar på cykeln samt dessa skadorna på höger sidokåpa, se bilder. Inte heller blev jag uppringd som lovat när cykeln var klar.
Jag valde ju just Bike för att sånt här inte skulle ske. Hade lika gärna kunnat välja min lokala verkstad i Göteborg. Men det var inget jag ville då jag håller denna cykeln hårt och vårdar den ömt. Därav mitt val, Bike trollhättan med sitt goda rykte!
Hade det varit 02/03a så hade det varit en helt annat sak, i alla fall för mig.
Hursomhelst tänkte jag inte på att jag skulle överaskas av en reva i en kåpa, flotttiga finger avtryck här o där köper jag, tveklöst i alla fall nu när jag ändå skulle tvätta o preppa cykeln inför vinterförvaring när jag kom hem.
Tyvärr blev jag gravt besviken när jag började putsa på kåporna och upptäckte att just det som inte fick hända, hade hänt. Känns precis som om jag bet mig själv i foten när jag väntade extra länge o körde upp till trollhättan.
Hursomhelst så förstår jag att detta inte är annat än en tråkig olyckshändelse & hoppas på att vi kan lösa detta på ett smidigt sätt Mikael, samt att jag får fortsätta serva min hoj hos er med glada miner.
Mvh Fabian xxx
AGPxxx
0705xxxx
Det är så jävla tragiskt att man ska behöva stämplar för att garantin skall gälla. Ska man göra något skall man göra det själv!
Hursomhelst så var det sista gången jag lämna någon hoj på service med kåporna på
Vad har man att säga emot om dem bara blånekar?
Jag vet till 100% säkerhet att dem inte var där när innan jag åkte in med cykeln då jag är högst medveten om vad som kan hända o inte hända vid service.
Sen om man kikar på skadorna så är jag starkt nyfiken på att höra hur skadorna kommit fram, om dem nekar att det var dem som gjorde det.
Skall en sten på vägen hem ha träffat kåpan, sen studsa ut i luften o sedan tillbaka, sen ligga an en längre stund?
Jag var dum som inte gick igenom cykeln direkt på plats, godtrogen som jag var mot bike. Det enda jag lade märke till när jag körde var fingeravtryck lite varstans på cykeln, när jag körde. Främst på tanken.
Skitsamma tänkte jag, sålänge det inte är några repor är det ok med mig tänkte jag.. Tjii fick jag
Vad gör man?
edit, inte menat att hänga ut bike på något sätt. Bara ett sätt att ventilera...
Bifogat
Last edited: