Japp! det är krav på nummerskyltsbelysning. Drevet i bak ska nog inte vara några problem. Jag håller tyvärr inte på med reg besiktningar. De som gör det uppdateras hela tiden med nya regler så det är bättre att du kontaktar dem som håller i reg besiktningar mm. När det gäller stänklapp så finns det inga krav att det ska finnas en vid besiktning. Men vid regbesiktning ska jag låta vara osagt om den nu är helfordonsgodkänd. Vid icke helfordonsgodkända så tror jag inte att det behövs.
Detta stod i bilprovningens hemsida!
Vissa saker kan nog beskrivas som lite luddiga. Därför bör du åka personligen till den station som du tänkt att göra reg besiktning hos och prata med dem ang ev papper mm.
Mc registrerad i EU-land och importerad därifrån
Är motorcykeln permanent registrerad i ett EU-land och i seriemässigt standardutförande krävs endast ett registreringsbevis i original från utförsellandet för att uppfylla alla säkerhetskrav.
Mc ej registrerad i EU-land och importerad därifrån
Är motorcykeln inte permanent registrerad i ett EU-land, behöver du visa att motorcykeln är intullad till EU-området, t ex genom en handling från tullmyndigheten i det land motorcykeln tas från. Dessutom måste du visa att motorcykeln uppfyller de säkerhetskrav som föreskrivande myndigheter ställer på motorcyklar i Sverige samt dokumentation om årsmodell eller tillverkningsdatum. För ny motorcykel tillverkad inom EU behövs ingen tullhandling.
Detta stod i bilprovningens hemsida!
Vissa saker kan nog beskrivas som lite luddiga. Därför bör du åka personligen till den station som du tänkt att göra reg besiktning hos och prata med dem ang ev papper mm.
Mc registrerad i EU-land och importerad därifrån
Är motorcykeln permanent registrerad i ett EU-land och i seriemässigt standardutförande krävs endast ett registreringsbevis i original från utförsellandet för att uppfylla alla säkerhetskrav.
Mc ej registrerad i EU-land och importerad därifrån
Är motorcykeln inte permanent registrerad i ett EU-land, behöver du visa att motorcykeln är intullad till EU-området, t ex genom en handling från tullmyndigheten i det land motorcykeln tas från. Dessutom måste du visa att motorcykeln uppfyller de säkerhetskrav som föreskrivande myndigheter ställer på motorcyklar i Sverige samt dokumentation om årsmodell eller tillverkningsdatum. För ny motorcykel tillverkad inom EU behövs ingen tullhandling.
Last edited: