Ska typbesiktiga hojen

HanneZ skrev:
Och det behövs inget papper från nån verkstad för att typ-regga till full effekt. Precis som det inte krävs papper från någon verkstad för att typa till strypt effekt. Vem som helst kan skriva på ett papper om att strypningarna är bort tagna precis som att vem som helst kan skriva på ett papper och intyga att färdig gjorda och godkända strypningar e monterade! :D

/ Hannes

Tack för infon. Tror jag ska ta den där typningen i samband med nästa besiktning.
Att dom är borttagna kan jag förstå att man intyga själv men inte att dom är monterade.

Hur ska man kunna bevisa att rätt effekt är uppnådd? Det är väl därför man måste gå till en firma som har grejer som kan garantera att effekten blir rätt?

Swedie skrev:
Det är ju fuckat vad Yamaha ska skicka runt en...

Måndag: sjuk, och ersättaren gått hem
Tisdag: ringde försent
Onsdag: sjuk, och ersättare på kurs
....

nu ska jag ringa imorgon Torsdag.. och planerad besiktning är på Måndag.

Hur mång dagar innan måste man vara för att slippa straffavgift om man avbokar en besiktningstid?

Kanske en vecka men du kan ju alltid flörta med hon/hon :kär

Jahå! Den där typbesiktningen blev avbokad! Fuck! Skit asså!

Ringde Yamaha nu och de sa att "Nej, vi ger dig inget intyg! Du får göra ett bullertest i Strängnäs" Och jag pratade med den där Jörgen som nån tydligen kände? Jag vet inte ifall han förstod mig exakt och kanske bara ville bli av med mig, men kan nån kanske då som känner honom prata med han? eller kanske själv vet Faktan, och berätta om Yamaha kan ge ut ett intyg på hojen är godkänt bullenivåmässigt? För han verkade inte ha koll på saker utan det var "jag tror..." "kanske" som användes... inte "så här är det".

Det babblades om att man behöver ett helhetsintyg, å han bara spädde på med info med en trött röst som om han gjort det för många gånger. För honom kanske det är glasklart, men inte MIG!

Jag ringde Bilprovningens Tekniska support och frågade "Vad behöver jag göra på min temporärt registrerade Yamaha YZF-R1 2002, med reg nr: UCF xxx för att få den godkänd vid en typbesiktning?". Svaret blev...

Det behövs:
1. (Kod: 97 24EEG) Ett intyg på att bullernivån är godkänd och det ska gå att fås genom Yamaha.
2. Behöver även ett stöldskyddsintyg från Yamaha om att original stöld anordningen är av godkänd typ, t.ex styrlåset.

Snälla hjälp mig! nu är det ingen press längre vad gäller regga in hojen, så detta kan lösas i godan tid och .. gå som det går, men jag vill ha FAKTA!!! :fakta

puss o kram från en gran i en tallskog

Lita på SBP's information, dom har inget ekonomiskt intresse i vad som händer och varför.

Däremot Yamaha skiter fullständigt i att ge dig intyg annat än om det skulle kosta 10 lakan, DÅ skulle du få se på service!

Ring Yamaha och begär intyget för "Kod:97 24EEG" samt "Intygan Om Godkänt Stöldskydd".

Swedie skrev:
Det behövs:
1. (Kod: 97 24EEG)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...