Ska ovaccinerade verkligen få plats för vård?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nej, det som förklarar den ökade spridningen av den vanliga influensan är att vi pga avstånd, isolation och mer tvättade händer har sluppit den vanliga influensan i två år, det finns ingen spridd immunitet av den anledningen.

För gamla och sköra personer är vanliga influensan farlig även den. Därför vaccineras de också mot den.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Läser man studien så är skyddet mot delta inte bara borta utan försvagat efter 9 månader.

Notera även den andra studien för omikron som säger att samma sak sker där redan efter 3 månader. Och för omikron är försvagningen ännu mer signifikant.
Har omikron ens funnits att studera i tre månader? Jag minns det som oktober/november då jag först hörde talas om det
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Exakt detta talade vi om igår.


Finland slopar vaccinpassen i tre veckor och inför i stället nya restriktioner. Anledningen är den snabba spridningen av omikron. ”Skyddet mot smitta med omikron är klart sämre. Då kan vaccinpassen ge en falsk säkerhet”, säger Joakim Dillner, professor i infektionsepidemiologi.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
I en intervju på Aktuellt sa socialminister Lena Hallengren (S) att hon vill att de ovaccinerade i Sverige ska kartläggas. Uttalandet gjordes på kvällen precis innan julafton men har fått vissa att reagera starkt på uttalandet.

Det var i Aktuellt den 23 december kl 21.00 som Hallengren medverkade i Aktuellt för att diskutera corona. Ett av ämnena var en så kallad ”temavecka” för att ”uppmuntra” folk att vaccinera sig, trots att de påbuden är ständigt närvarande i media. Tanken är att den temaveckan ska infalla den 14 mars.

Under programmet deltog Hallengren genom ett videosamtal och det var då hon sa att ovaccinerade skulle kartläggas:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I en intervju på Aktuellt sa socialminister Lena Hallengren (S) att hon vill att de ovaccinerade i Sverige ska kartläggas. Uttalandet gjordes på kvällen precis innan julafton men har fått vissa att reagera starkt på uttalandet.

Det var i Aktuellt den 23 december kl 21.00 som Hallengren medverkade i Aktuellt för att diskutera corona. Ett av ämnena var en så kallad ”temavecka” för att ”uppmuntra” folk att vaccinera sig, trots att de påbuden är ständigt närvarande i media. Tanken är att den temaveckan ska infalla den 14 mars.

Under programmet deltog Hallengren genom ett videosamtal och det var då hon sa att ovaccinerade skulle kartläggas:

Kan vi inte kartlägga alla sossar istället, dom är ju en fara för demokratin?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
I en intervju på Aktuellt sa socialminister Lena Hallengren (S) att hon vill att de ovaccinerade i Sverige ska kartläggas. Uttalandet gjordes på kvällen precis innan julafton men har fått vissa att reagera starkt på uttalandet.

Det var i Aktuellt den 23 december kl 21.00 som Hallengren medverkade i Aktuellt för att diskutera corona. Ett av ämnena var en så kallad ”temavecka” för att ”uppmuntra” folk att vaccinera sig, trots att de påbuden är ständigt närvarande i media. Tanken är att den temaveckan ska infalla den 14 mars.

Under programmet deltog Hallengren genom ett videosamtal och det var då hon sa att ovaccinerade skulle kartläggas:
Obehaglig, den där musiklärarepedemiologen.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja inte hjälper det att få mej att vaxinera mej,, det blir tvärt om när djupa staten försöker ta ifrån mej mina rättigheter.
De har sånt försprång, bekommer dem inte när de "försäger" sig ens. Kanske en fråga om tillvänjning, "det nya normala". Ser man med vilken kraft avvikande uppfattningar slås ner runtom i världen kan jag bara dra slutsatsen att de räknar med att det inte behövs här. Svensken fogar sig och för det fåtal som inte gör det finns det verktyg.

Hur kan annars de vara så segervissa och kaxiga om de inte redan är säkra på sin övermakt? Jag har en teori som bygger på de som undantas vaccintvång, kontroller som t ex inresa mm. Skulle säga att armén som kommer stå för våldskapitalet redan är här, de jag brukar benämna Stöfvelknektar, som är något av en avsiktligt tafflig ordlek.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
De har sånt försprång, bekommer dem inte när de "försäger" sig ens. Kanske en fråga om tillvänjning, "det nya normala". Ser man med vilken kraft avvikande uppfattningar slås ner runtom i världen kan jag bara dra slutsatsen att de räknar med att det inte behövs här. Svensken fogar sig och för det fåtal som inte gör det finns det verktyg.

Hur kan annars de vara så segervissa och kaxiga om de inte redan är säkra på sin övermakt? Jag har en teori som bygger på de som undantas vaccintvång, kontroller som t ex inresa mm. Skulle säga att armén som kommer stå för våldskapitalet redan är här, de jag brukar benämna Stöfvelknektar, som är något av en avsiktligt tafflig ordlek.
Armén ?? det räcker ju att föreslå sex o kalla dessa moderna soldater fittor,. Då åker ju 500man hem direkt och en utredning startar.

Tänk om man då drar ned brallorna o visar arslet??
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ok nu har jag inte läst tråden, alls, men vad är grejjen med att inte vaccinera sig? Jag slukar sparsamt med skvallerreklamsocialmedia, också.

Foliehattarna förstår jag finns men inte f-n kan väl de vara så många (?) så vad är grejjen? Vilken hypokondrites med bakslag av konspirationsteori gör detta till det problem det är, tydligen?

Sakliga svar är uppskattat :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ok nu har jag inte läst tråden, alls, men vad är grejjen med att inte vaccinera sig? Jag slukar sparsamt med skvallerreklamsocialmedia, också.

Foliehattarna förstår jag finns men inte f-n kan väl de vara så många (?) så vad är grejjen? Vilken hypokondrites med bakslag av konspirationsteori gör detta till det problem det är, tydligen?

Sakliga svar är uppskattat :)

Dom du ställer frågan till börjar du med att kalla foliehattar och hypokondrisk konspirationsteoretiker för att i nästa mening be om sakliga svar?

Vem är förresten hypokondrikern egentligen? Den som i panik tar ett icke färdigtestat vaccin av rädsla för ett virus, för att sen fortfarande vara så rädd för viruset att han kräver att alla andra ska vaccinera sig för att skydda honom?

Eller den som står på sidan om, avvaktar och ser vad som händer?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag har hört flera varianter då.. En är räddslan för följd sjukdomar å dödsfall pga vaccinet..
Även att de är framtaget för fort, dvs för lite testat..
Sen finns dom som anser att man inte behöver vaccinera sig..
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ok nu har jag inte läst tråden, alls, men vad är grejjen med att inte vaccinera sig? Jag slukar sparsamt med skvallerreklamsocialmedia, också.

Foliehattarna förstår jag finns men inte f-n kan väl de vara så många (?) så vad är grejjen? Vilken hypokondrites med bakslag av konspirationsteori gör detta till det problem det är, tydligen?

Sakliga svar är uppskattat :)
Tja, statistiskt gällande delta fanns inga skäl alls som jag ser det.
Möjligen långsiktiga biverkningar som framförts.

Gällande omikron finns den procent försämring gällande smitta som skrivits om här.
Ett bevis på långsiktig biverkning möjligen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Bifogat

  • Screenshot_20211228-195101.png
    Screenshot_20211228-195101.png
    177.6 KB · Visningar: 10
  • Screenshot_20211228-195750.png
    Screenshot_20211228-195750.png
    369.4 KB · Visningar: 10

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vem vill ha sitt immunförsvar sänkt med 75%?

Ingen gissar jag.
Är immunförsvar sänkt med 75% mot allt?
Det har jag missat isf.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top