Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och det verkar vara det folk vill ändra på.
Håller nog med. Om det är OK att snorsnabba förare kör REC så skulle det väl kunna vara OK att Snorsnabba förare kör B-race åxå. Men det är det inte.
Det finns väl en anledning till att vi har A och B förare och huvudanledningen är väl att hålla nere fartskillnaderna. Varför kan inte REC vara för B-förare enbart?
Är tvungen att hålla med jag oxå. Det är ju faktiskt så att de som inte vågar ge sig på å köra Rookieklasserna väljer att köra REC, att då toppförare från NEC kommer in gör ju att det blir enorma fartskillnader, dessa fartskillnader är en säkerhetsaspekt. Visst är det kul med stora startfält och flera kör säkert dubbla klasser för att få lite extra träning. Tycker ändå att det känns lite tramsigt och komma å plocka en massa pokalen i en klass där man är helt överlägsen. Jag tycker dock fortfarande att förare som har problem att hänga med SC och kanske inte gasar fullt på rakorna bör hänvisas till allmänhetens bandagar.
det tror jag inte, jag tror den stora stöt stenen är om man ska få köra i både nec och rec under samma helg. a eller b förare tror jag inte spelar någon roll.
björn
Är tvungen att hålla med jag oxå. Det är ju faktiskt så att de som inte vågar ge sig på å köra Rookieklasserna väljer att köra REC, att då toppförare från NEC kommer in gör ju att det blir enorma fartskillnader, dessa fartskillnader är en säkerhetsaspekt. Visst är det kul med stora startfält och flera kör säkert dubbla klasser för att få lite extra träning. Tycker ändå att det känns lite tramsigt och komma å plocka en massa pokalen i en klass där man är helt överlägsen. Jag tycker dock fortfarande att förare som har problem att hänga med SC och kanske inte gasar fullt på rakorna bör hänvisas till allmänhetens bandagar.
Intressant!
Vad är anledningen till att en person med din erfarenhet av RR säger nej?
Skulle vara kul att höra.
det tror jag inte, jag tror den stora stöt stenen är om man ska få köra i både nec och rec under samma helg. a eller b förare tror jag inte spelar någon roll.
björn
Är tvungen att hålla med jag oxå. Det är ju faktiskt så att de som inte vågar ge sig på å köra Rookieklasserna väljer att köra REC, att då toppförare från NEC kommer in gör ju att det blir enorma fartskillnader, dessa fartskillnader är en säkerhetsaspekt. Visst är det kul med stora startfält och flera kör säkert dubbla klasser för att få lite extra träning. Tycker ändå att det känns lite tramsigt och komma å plocka en massa pokalen i en klass där man är helt överlägsen. Jag tycker dock fortfarande att förare som har problem att hänga med SC och kanske inte gasar fullt på rakorna bör hänvisas till allmänhetens bandagar.
Diskussionen har varit uppe innan, började efter Falkenbergstävlingen då framförallt ett team i REC körde med kåpkontakt.En fråga? (o då menar jag inte vad någon enskild har gått hemma o muttrat över´)
Det är ju bara efter sista rejset denna diskution har kommit upp. Har jag missat allt gnäll efter de tidigare rejsen, eller är det några som känner sig trampade på utan direkt anledning? Under sista rejset var det 2-3 förare som inte hade på banan att göra. Hade de inte varit där hade väl förmodligen denna diskution aldrig uppstått.....
Måste man alltid tillämpa "skrika först o tänka sen" när man på detta forum får chansen att säga sitt utan behöva stå öga mot öga med någon som känner sig träffad?
Mina 2 cent.
Och säkerhet. Det är svårt att bedöma fartskillnader. Givetvis snackar vi inte om 2,10 ++ tider (torpet) som definitivt inte har på en tävling att göra, utan även 1,50 - 1,55 tider som leder till farliga situationer.
Vad är det du skriver? Tycker du att förare som åker på 1,50 - 1,55 (torpet) är farliga?
Vem är det då som ska få vara med och köra REC?
Om jag inte har fel för mig körde MC Doktorn just på tider runt och över 1,50 (kan ha fel) nu på sista racet på torpet - och MC Doktorn vann faktiskt REC-serien.
Du menar alltså att totalsegraren i REC 2007 är en fara för säkerheten för att denna kör för långsamt![]()
Ja, undra vem som är snett på det...
Hade ju tänkt vara tyst men det gick inte...
För mig är det ganska självklart att man som Necförare även skall få köra Rec. Nu är ju inte jag någon expert eftersom detta är min första säsong och jag har "bara" kört 3 necrace men man är ju inte automatiskt snabb bara för att man kör rec. Det team som jag varit inlånad i verkar ska lägga ned nästa säsong ska jag då bli utestängd från rec om något team där skulle ha vänligheten att fråga om man vill vara med. Hur länge ska nec-stämpeln sitta kvar i pannan eller skall necförarna betygsättas utifrån varvtider och på så sätt platsa i rec?![]()
OK, bara undrar! Tänkte kanske att nec-stämpeln satt kvar flera år. Då är det alltså helt OK för Jimmy Lindström att köra rec nästa säsong.Om jag inte har tolkat det tokfel så är det väl beroende på var man kör under säsongen.
Kör du i ett NEC-team nästa år så vill en del att du inte ska få köra REC-race samma helg.
Om du nästa år inte har ditt gamla NEC-team kvara så är det väl klart att du ska få kliva in i ett REC-team.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |