Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man får ju hoppas att Jimmy Lindström har självinsikt nog att inse att han inte hör hemma i REC. Hur kul kan det vara för honom att köra åttor runt folk?OK, bara undrar! Tänkte kanske att nec-stämpeln satt kvar flera år. Då är det alltså helt OK för Jimmy Lindström att köra rec nästa säsong.
Jag kliver gärna in i nec-team också om det är någon som har plats över!![]()
Förare hoppar ju mellan Team i Endurance VM, så det borde väl funka på vår nivå oxå.....orr
Jepp, men det är väl samma serie och där har dom utkvalning alltså har dom inte fartskillnadsproblematiken.Förare hoppar ju mellan Team i Endurance VM, så det borde väl funka på vår nivå oxå.....orr
Är tvungen att hålla med jag oxå. Det är ju faktiskt så att de som inte vågar ge sig på å köra Rookieklasserna väljer att köra REC, att då toppförare från NEC kommer in gör ju att det blir enorma fartskillnader, dessa fartskillnader är en säkerhetsaspekt. Visst är det kul med stora startfält och flera kör säkert dubbla klasser för att få lite extra träning. Tycker ändå att det känns lite tramsigt och komma å plocka en massa pokalen i en klass där man är helt överlägsen. Jag tycker dock fortfarande att förare som har problem att hänga med SC och kanske inte gasar fullt på rakorna bör hänvisas till allmänhetens bandagar.
Skojar du? I år gällde att endast de 40 främsta teamen från 2006 fick inbjudan att köra i NEC. Alla andra fick börja i REC. Det var så REC kom til, det är sas en kvalserie. Sen finns naturligtvis möjligheten att få wildcard.Om du själv nu helst kör i NEC och vet att du har farten till det, varför då inte starta ett NEC-team istället för ett REC-team?
Ser jag ut som om jag skojarSkojar du? I år gällde att endast de 40 främsta teamen från 2006 fick inbjudan att köra i NEC. Alla andra fick börja i REC. Det var så REC kom til, det är sas en kvalserie. Sen finns naturligtvis möjligheten att få wildcard.
Ja uppenbarligen finns dom och det är helt okej, men dom bör låta bli att klaga på för långsamma hastigheter i den lägre serien.Sen har vi personer ur NEC-team som vill köra både på lördagen och söndagen. De tycker kanske att det är roligare att köra i NEC men uppenbarligen tycker de att det är roligt i REC också.
Håller med dig till 100% men detta är ett annat problem nämligen att det inte krävs nån körfärdighet för att ta licens. Detta bör först och främst hanteras av SVEMO inte av ERF organisationen.Jag vet inget om saken, men jag har svårt att tänka mig att tanken med REC var att förare som saknar fullständigt grundläggande racingfärdigheter skulle få "tävla". Det låter på en del här som att ni har övertolkat förkortningen REC till något åt det hållet. Det är arrogant mot de andra på banan. Mycket arrogant! (Med avsaknad av grundläggande racingfärdigheter menar jag att man flyttar sig i sidled för att underlätta omkörningar och liknande saker, inte att man är "långsam").
Blir det frågan om utkvalning skulle jag inte drömma om att ställa upp. Det har jag sagt från början, men så är inte fallet ännu.
Hmmm, du ser faktiskt inte ut att skoja. Vet inte vad jag skall tro här faktiskt. För om du inte skojar så har du inte läst reglementet. Ett nytt team kan inte bara hoppa in i NEC. Man kan inte heller ta över ett teamnamn och sedan köra i NEC:Ser jag ut som om jag skojar![]()
Håller med dig till 100% men detta är ett annat problem nämligen att det inte krävs nån körfärdighet för att ta licens. Detta bör först och främst hanteras av SVEMO inte av ERF organisationen.
Håller med dig till 100% men detta är ett annat problem nämligen att det inte krävs nån körfärdighet för att ta licens. Detta bör först och främst hanteras av SVEMO inte av ERF organisationen.
Jag röstade NEJ för där fanns inget övrigt val.
Jag tycker att NEC förare får ingå i REC team om teamet består av minst 51% REC förare (Förare som inte kör i NEC).
Om det är så att NEC team ställer upp i REC så tycker jag att de ska vara utanför tävlan, poäng och pokal och sedan INTE gnälla på att där är långsammare förare.
Bra sammanfattat![]()
Ingen av de snabba har gnällt på att det finns långsamma förare med på banan.
Vilket känns lite konstigt... Menar inte alls att ni bör/ska gnälla
men om vi nu är en säkerhetsrisk för mellansnabba förare borde
vi ju utgöra säkerhetsrisker för er som ligger bland de snabbaste
också![]()
Enligt mej är ni ingen säkerhetsrisk. Man får helt enkelt förvänta sej fartskillnad om man ställer upp i ERF. Man brukar lära sej hanskas med det efter ett par race. Säkerhetsrisk är ett beteende som jag råkade ut för på REC anderstorp; Vid blåflagg i slutet på rakan kör den föraren nästan av banan i sin iver att flytta sej för att inte vara i vägen. Blåflaggen ska enbart vara en varning till den varvade föraren att vara beredd på omkörning, ingen uppmaning att åka på gräset för att inte vara ivägen. Kör ni vidare, vill jag om så kör jag om![]()
Varför ska man neka någon att köra i ERF om gridden inte är full??
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |