Ska man vara orolig för Ryssland?

Om man beaktar hur ryssen indoktrinerats till och tro att Ukraina är fullt av nazister som är elaka mot ryssar så skulle väl analogin inte vara att Sverige vill åt oljan utan vi ska rädda stackars slavarbetande svenskar i Norge.

Visst låter det som ett skämt men kontrollerar man media så behöver man inte lång tid innan större delen av folket faktiskt tror att det är på det viset.

Jag vet ju vilken av sporthojs personligheter som skulle vara den första som blint ställde sig på den sidan som media förmedlade. Pumpar man ut en lögn tillräckligt länge så blir den till slut "sanningen ".

Om man beaktar hur ryssen indoktrinerats till och tro att Ukraina är fullt av nazister som är elaka mot ryssar så skulle väl analogin inte vara att Sverige vill åt oljan utan vi ska rädda stackars slavarbetande svenskar i Norge.

Visst låter det som ett skämt men kontrollerar man media så behöver man inte lång tid innan större delen av folket faktiskt tror att det är på det viset.

Jag vet ju vilken av sporthojs personligheter som skulle vara den första som blint ställde sig på den sidan som media förmedlade. Pumpar man ut en lögn tillräckligt länge så blir den till slut "sanningen ".
Därför ska man se till få information från flera olika källor. Inte bara de som ger mig det jag vill ha.
Adam Grant har skrivit i Öppet sinne, En idésekt predikar fördelarna med sitt favoritkoncept och förebrår alla som efterlyser nyans eller komplexitet. Om du märker att du säger _____ är alltid bra eller _____är alltid dåligt kan det hända att du tillhör en idésekt.

Här kan man få lite olika perspektiv. Fast då får man inte tillhöra en idésekt som anser att SR alltid är dåligt bara för att det ibland är så. https://www.sverigesradio.se/medierna

Här kan man få lite olika perspektiv. Fast då får man inte tillhöra en idésekt som anser att SR alltid är dåligt bara för att det ibland är så. https://www.sverigesradio.se/medierna

SR och SVT är jättebra, jag kollar alltid där för att få veta vem som har vunnit Idol eller Schlagerfestivalen

Just i dag kan man även läsa om Susanne som vägrar ställa om klockan utan lever i ständig vintertid?

Eller om någon som odlat svamp och byggt en kajak av den, fast jag tycker det ser ut som en paddelbräda

Norge lär bara skicka tillbaka dig, och dom lär i allra högsta grad också att ligga i krig om vi gör det, samma med alla andra NATO länder, så det är väl bananbåt till venezuela eller nåt som gäller
Gränsen är som sagt 163 mil lång och till 99% obevakad. Har som jag skrev också flera andra sätt att ta mig ur landet.

Svenskar är inte så poppis i Norge längre.
Svenska desertörer förmodligen ännu mindre. Norrmännen har förmodligen bättre koll på sin gräns än vad några här tror. Visade sig t ex under pandemin.
Desertörer är sällan populära någonstans, någonsin.
Går det så går det.
Arbetade i Norge fram till för 3 år sedan och var tillsammans med alla andra svenskar där hur omtyckta som helst.

Ni som lämnar landet eller inte hjälper till, ni kommer inte stå högt i kurs efteråt.
Man kan göra mycket annat än att strida, tänk på det. Samhället ska fungera...
Hos vem? Personer som dig? Tror du jag eller andra som mig bryr sig? Vi kommer överleva. Personer som du kommer högst säkerligen inte göra det.

SR och SVT är jättebra, jag kollar alltid där för att få veta vem som har vunnit Idol eller Schlagerfestivalen

Just i dag kan man även läsa om Susanne som vägrar ställa om klockan utan lever i ständig vintertid?

Eller om någon som odlat svamp och byggt en kajak av den, fast jag tycker det ser ut som en paddelbräda
Jag tror nog vi har lite olika intressen så jag gissar, fördomsfullt, att dessa 28 minuter om hur medier kan vara styrda blir för svårt att lyssna på. :crash
Det finns nog medier i vårt land som också har en egen husryss som hjälper till att få fram rätt information.

Finland under kalla kriget är en serie som tyvärr inte går att se längre. Den journalist som inte skrev rätt nyheter fick rapportera om trafikolyckor.
https://www.svtplay.se/finland-under-kalla-kriget

Den här tyckte jag också var intressant att lyssna på om man vill gå djupare än Idol... :krama

Nyheter
Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Back