Ska man vara orolig för Ryssland?

" In Russia, the former Minister of Transport and the former Governor of Kursk region, Roman Starovoit, shot himself.👀 He was just fired from the position he was appointed to 2 months ago, probably due to the huge losses of airlines in recent days."

" In Russia, the former Minister of Transport and the former Governor of Kursk region, Roman Starovoit, shot himself.👀 He was just fired from the position he was appointed to 2 months ago, probably due to the huge losses of airlines in recent days."
Den/de ansvariga för flygplansförlusterna är väl de som startat specialoperationen mot Ukrania? :va

Och för riktigt visa
att han tog på sig 100 % av ansvaret sköt han sig själv med 10 skott, 5 i hjärtat, 5 i huvudet.

"On the same day Russian Transport Minister Roman Starovoit was found dead by suicide, another official at the same ministry, Andrey Korneychuk, reportedly collapsed and died during a meeting. He was 42. Reports come from Baza and Shot."

Känns som det är något på gång i Putler-leden. 🤔

Ja, precis.
Och kanske lite mer desperat än vanligt?
Ekonomi, kriget eller kallingarna kanske fått sig en smäll.
Kan vara min önskan bara...
Såg förra veckan att deras nationalfond börjar bli tom, så ekonomin kan nog börja vara tveksam i närtid om det stämmer. Inga pengar att köpa skoj leksaker för, eller betala arbetare. Och lite drygt 20% av befolkningen jobbar ju för militärindustrin, så det kommer potentiellt väldigt fort bli brist på både soldater och materiel om de får slut på pengar.

Det är väl bara och låta tryckerierna starta sedelpressarna. Albert Engström gav väl typ EN
Miljard Rubler till en tiggare i början av 1920-talet skildrat i hans bok från 1923 Moskoviter.

Det är väl bara och låta tryckerierna starta sedelpressarna. Albert Engström gav väl typ EN
Miljard Rubler till en tiggare i början av 1920-talet skildrat i hans bok från 1923 Moskoviter.
Tja, det går väl utmärkt det med. Om inte annat så får vi se sånt här igen:
1751921055956.png
1751921106895.png
1751921143032.png

Elon Musk's pappa är i rysland på charmoffensiv nu, han har sagt att han vill besöka "dom nya delarna av rysland, som Donetsk"
Han tycker också att sonen borde komma dit på besök.

Ptja, varför inte, då kan han ju göra sin berömda högerarms-salut i kreml också...

Med tanke på att det är 1/20 av bnp kan man väl tycka att det borde gå att slå ihjäl några onödiga program för att skaka fram pengarna, men det är väl över 5 år det gäller, så det är istället 1/100 av bnp, så jag ser inte riktigt hur det skulle orsaka skenande inflation på samma nivå som zimbabwe eller weimar.

Last edited:
Med tanke på att det är 1/20 av bnp kan man väl tycka att det borde gå att slå ihjäl några onödiga program för att skaka fram pengarna, men det är väl över 5 år det gäller, så det är istället 1/100 av bnp, så jag ser inte riktigt hur det skulle orsaka skenande inflation på samma nivå som zimbabwe eller weimar.

Det motsvarar i runda slängar 20% av statens totala budget.

Vill vi att skattetrycket ska öka med 20%?

Jag trodde ju att vi gick med i Nato för att vi skulle kunna hålla en försvarsbudget på 2% istället för 4-5%. Nu har vi ju genom många års sparande på försvaret ackumulerat ett ganska stort behov av upprustning så jag säger inte att dessa 300 miljarder är fel, men det tål att tänkas på.

Det motsvarar i runda slängar 20% av statens totala budget.

Vill vi att skattetrycket ska öka med 20%?

Jag trodde ju att vi gick med i Nato för att vi skulle kunna hålla en försvarsbudget på 2% istället för 4-5%. Nu har vi ju genom många års sparande på försvaret ackumulerat ett ganska stort behov av upprustning så jag säger inte att dessa 300 miljarder är fel, men det tål att tänkas på.
Jag tog mig tiden att titta på vilken tidsperiod det är frågan om, 10 år så lite styvt 1/46 av årsbudgeten för 2024, per år i 10 år.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman