Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Tammer" är faktiskt ett alias...men Birger är inte så tokigt. Det skulle man ha hetat, det låter som en lite avvikande person med speciella åsikter om saker och ting.Det finns faktiskt en Birger Tammer i telefonkatalogen…
Har det här varit uppe i tråden?
![]()
Dan flaggade för Ukraina – då knackade försvaret på
Två civilklädda från Försvarsmakten knackade på hemma hos Dan Drakenholt i Trelleborg och ställde frågor om den ukrainska flaggan på hans flaggstång.www.svt.se
Borde väl ha varit nån gång på sjuttiotalet?Det där gör mig mer oroad för Sverige. När införde vi åsiktsregistrering i det här landet?
Det är inte infört, men man kunde ju tänka sig smidigare sätt att inhämta kunskap om omständigheterna ifall det var av intresse.Det där gör mig mer oroad för Sverige. När införde vi åsiktsregistrering i det här landet?
Det är inte infört, men man kunde ju tänka sig smidigare sätt att inhämta kunskap om omständigheterna ifall det var av intresse.
Två frågor inställer sig:
1. Ville man förvissa sig om att det inte var fråga om rysk subversiv verksamhet?
2. Finns det ryska hot mot ukrainasympatisörer i Sverige?
Jag skulle nog kunna tänka mig att de i Sverige som sympatiserar med lede fi är intressanta att hålla koll på. Hot däremot, kanske från Ukraina?3.) Finns det hot mot ryssympatisörer i Sverige?
Det är väl tredje eller fjärde gången de gör det nu?Belarus verkar kraftsamla vid Ukrainas gräns enligt flera källor.
Blir jobbigt med ett tvåfrontskrig...
Nu verkar det vara 1/3 av armén, tanks, raketsystem, artilleri och dessutom lite Wagner-soldater.Det är väl tredje eller fjärde gången de gör det nu?
Antar att Putin har sagt till på skarpen att han måste dra lite Ukrainska soldater till gränsen nu när Putin själv inte riktigt kan hålla sin egen gräns.Nu verkar det vara 1/3 av armén, tanks, raketsystem, artilleri och dessutom lite Wagner-soldater.
Ja, nåt sånt vilket inte vore så kul.Antar att Putin har sagt till på skarpen att han måste dra lite Ukrainska soldater till gränsen nu när Putin själv inte riktigt kan hålla sin egen gräns.
Äsch då, det är ju inte han som sagt nåt. Alexander bara ville vara snäll och hjälpa till lite!Ja, nåt sånt vilket inte vore så kul.
Men vilken nesa för Putler om han behöver hjälp för att betvinga lilla Ukraina.
Citerar Han Solo: I i have a bad feeling about this.Äsch då, det är ju inte han som sagt nåt. Alexander bara ville vara snäll och hjälpa till lite!
Eventuellt kan det ju vara droppen som får baltstaterna att ge sig in i kalabaliken, de har ju börjat prata om att skicka soldater. Det hade ju varit lite snöpligt om Belarus invaderar Ukraina och baltstaterna invaderar dem i gengäld.Citerar Han Solo: I i have a bad feeling about this.
Hoppas jag har fel.
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!