Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
51 räddade av 500 mans besättning.
Dessutom fanns en landstigningsstyrka på 600 man ombord.
Inte bara en prestigeförlust utan en av de största förlusterna sedan 1945.
Putin har redan startat utrensningarna bland sina befälhavare, chefen för svartahavsflottan arresterades enligt uppgift redan i morse, ett femtiotal höga militärer har tydligen också avskedats.
Ser lite motstridiga uppgifter om att den fortfarande flyter och stävar mot rysk hamn..?!?51 räddade av 500 mans besättning.
Dessutom fanns en landstigningsstyrka på 600 man ombord.
Inte bara en prestigeförlust utan en av de största förlusterna sedan 1945.
Putin har redan startat utrensningarna bland sina befälhavare, chefen för svartahavsflottan arresterades enligt uppgift redan i morse, ett femtiotal höga militärer har tydligen också avskedats.

USA säger väl att den inte sjönk, men att de skett en stor explosion på den.Det finns massor av spaning i området, så det finns garanterat fakta.
Men det faktum att inga bilder på det ena eller andra har dykt upp, och att den uppsnappade radiotrafiken indikerade att det var bråttom med räddningsbåtar för att dom höll på att sjunka gör att jag lutar åt att båt och besättning har blivit åla-föda.
View attachment 470726
Turkarna och Rumänerna som var där och lastade överlevare (ett femtiotal) säger att den sjönk.USA säger väl att den inte sjönk, men att de skett en stor explosion på den.
Oavsett vad så är den även om den skulle flyta ur bruk det närmaste året och troligtvis bra längre än så.
Hur då menar du?
Dags för glasögon...?Hur då menar du?
Just den meningslösa förstörelsen är ganska typiskt ryssar, dom vill helst jämna allt till marken där dom drar fram.Dags för glasögon...?
Blir ditt land invaderad av ryssar, så skjuter de sönder saker.
Jag har glasögon, tack för omtanken.Dags för glasögon...?
Blir ditt land invaderad av ryssar, så skjuter de sönder saker.
Det säger du varje fredag på ett random inlägg från migJag har glasögon, tack för omtanken.
Menar du att det skiljer från andra krig? Jag förstår inte poängen, utveckla gärna.

)Själv har jag slutat argumentera mot whataboutismer. Vissa blir t.o.m. förnärmade av att finnas på en ignorera-lista....får helt enkelt tolka bilden lite som du själv vill...
</edit>Det säger du varje fredag på ett random inlägg från mig
Orkar inte liksom låsa upp mig på att skriva novellånga förklaringar om en specifik bild om man inte förstår den. Har viktigare saker för mig (plöja igenom twitter+reddit och sen)
Du får helt enkelt tolka bilden lite som du själv vill
Här är för övrigt Streetview på det huset i Mariupol:
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com

Då får det nog ses som bekräftat när till och med ryssarna säger det rakt ut.<edit>Eftersom ingen skrivit något mer så lägger jag till, citat:
Statliga ryska RIA Novosti uppger nu att RFS Moskva sjunkit “efter att ha blivit bogserad under storm”, sedan en ammunitionsexplosion inträffat ombord som orsakade skador på skrovet. All besättning påstås evakuerats.
</edit>
Ja! Bra! Nu vet vi!Då får det nog ses som bekräftat när till och med ryssarna säger det rakt ut.

Vet inte men jag vet någon som vet, han har underrättelser!Kan den ha blivit sänkt av en u-båt från något land som eg inte är inblandat?

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |