Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte men jag vet någon som vet, han har underrättelser!Kan den ha blivit sänkt av en u-båt från något land som eg inte är inblandat?

Knappast troligt, vem skulle ha lyckats smyga in en ubåt i den viken obemärkt?Kan den ha blivit sänkt av en u-båt från något land som eg inte är inblandat?
Eyy, gamla trogna Bettan, M/S Gotland kan ta sig vart den vill!Knappast troligt, vem skulle ha lyckats smyga in en ubåt i den viken obemärkt?
Turkiet stängde ju till bosporen för militär trafik rätt tidigt just för att inte få ett sjöslag på bakgården
Jovisst, hon är tyst och bra på många sätt, men det är ett jävla dike att smyga igenom, mycket annan trafik och garanterat fasta hydrofoner så dom hör en brakskit i ett stålrör...Eyy, gamla trogna Bettan, M/S Gotland kan ta sig vart den vill!
Jo, inte direkt så jag tror att Gotland var där, eller skulle ha klämt sig igenom sundet. I så fall mer troligt att det ligger amerikanska atomubåtar på lur där sedan tidigare.Jovisst, hon är tyst och bra på många sätt, men det är ett jävla dike att smyga igenom, mycket annan trafik och garanterat fasta hydrofoner så dom hör en brakskit i ett stålrör...
750 meter smalt och 40 meter grundt det blir lite tight om det är annan trafik i närheten
Jag förstår din tanke, men Ukraina kan ha fått hjälp på annat vis, kanske bara måldata, kanske från ett flygande spöke....
Dom har ju haft flygande spöken över Ukraina förut.
Syns man inte när man flyger omkring kan man ställa till mycket oreda
Känns som en väldigt gigantisk risk att ta, om nu det hela skulle avslöjas.Kan den ha blivit sänkt av en u-båt från något land som eg inte är inblandat?
Exakt på dagen 110 år efter Titanics närkontakt med is.Då får det nog ses som bekräftat när till och med ryssarna säger det rakt ut.
Känns som en väldigt gigantisk risk att ta, om nu det hela skulle avslöjas.
Enkelt att se skillnad på torpedskada och missilskada, även om vissa ubåtar kan ta båda typer. Och en avfyrad missil är lite mer avslöjande för en ubåt än dito torped varför risk för upptäckt ökar ytterligare.
Tror att antingen har ukrainarna monterat missil på liten båt som ryssarna missat, eller mer troligt så har dom lyckats förbättra räckvidden till något långt bättre än vad ryssarna trodde dom hade möjlighet till. Sen kan man ha skickat missil utan att själv kunna detektera skeppet då trevligt sinnade länder med bättre resurser säkert mer än gärna har berättat dess position så lämpliga koordinater att starta attackfas kan programmeras.
Hon kolliderade dock före midnatt den 14, klappa hästen från migTitanic sjönk den 15 april 1912. Idag är det den 14 april.
Bra om man håller sig till fakta om man nu sitter på forumets högsta, och äldsta, häst.
Absolut, jag har levt med Titanic dagligen i två år. Fråga vad du vill.Hon kolliderade dock före midnatt den 14, klappa hästen från mig
Vidareutveckling av ryssarnas Kh-35. Räckvidd, 30 mil. Finns en wiki om R-360 Neptune. Det är 29 mil från Zatoka (söder om Odessa) till Sevastopol.Jag tror att du ligger närmast sanningen här, Moskva låg väl inom känd missilräckvidd från Ukraina enligt vad vi vat om deras Neptune dessutom?
www.forbes.com
Tja, om man jämför med hur Ryssland kommunicerar kring kriget så framstår ju Ukraina definitivt som den vuxne i rummet.Särskilt med tanke på vad man utsätts för i form av övergrepp och krigsbrott.
eller mer troligt så har dom lyckats förbättra räckvidden till något långt bättre än vad ryssarna trodde dom hade möjlighet till
Vad Moskva gör är en helt annan fråga och jag ser inte att de två behöver jämföras och utvärderas i förhållande till varandra.Tja, om man jämför med hur Ryssland kommunicerar kring kriget så framstår ju Ukraina definitivt som den vuxne i rummet.Särskilt med tanke på vad man utsätts för i form av övergrepp och krigsbrott.
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |