Ska man vara orolig för Ryssland?

Det stämmer bra att bilen inte är en Bukhanka.
Den här bilden dök någon dag senare sen.
View attachment 494785

På första bilden ser man även batteriet som ligger på instrumentpanelen efter att ha lossnat vid kraschen. Troligtvis det som gjorde att den inte utlöstes.

Vart kommer gaffatejpen in i bilden?

Jag har en Bukhanka.
 
Vart kommer gaffatejpen in i bilden?
Granaten är fäst med den på drönaren. snubben som fotat den har säkert säkrat den lite till.

Bilen ser ut som en väldigt ny KamAZ-5350 som bara är i tjänst hos den ryska armen. Skyltarna ser även ryska ut.
Soldaten ser ut att tillhöra de ryska specialstyrkornas. Vapnets utformning är vanlig inom Spetsnaz
 
Jag var på vippen att köpa en bukhanka, men det blev en amerikansk jeep istället

Jag vet inte hur det går med importen av reservdelar nu från ryzzland, men förmodligen finns det stora lager i polen att tömma
 
Jag var på vippen att köpa en bukhanka, men det blev en amerikansk jeep istället

Jag vet inte hur det går med importen av reservdelar nu från ryzzland, men förmodligen finns det stora lager i polen att tömma
Tror inte bildelar via typ e-bay omfattas av handelshinder så det är nog som vanligt. Har ju dock sålt Bukhankan sedan länge så jag har inte testat.
Jag har sett en del försämringar i att få tag på delar direkt från Ukraina till mina fordon men det går ändå bättre än väntat.
 
Tror inte bildelar via typ e-bay omfattas av handelshinder så det är nog som vanligt. Har ju dock sålt Bukhankan sedan länge så jag har inte testat.
Jag har sett en del försämringar i att få tag på delar direkt från Ukraina till mina fordon men det går ändå bättre än väntat.

Ja, jag tänkte ju mera på Mathias som ska handla med delar som företag.

Från Ukraina borde det ju gå bra, förutom att transporterna kan ta lite längre tid bara.
 
Ja, jag tänkte ju mera på Mathias som ska handla med delar som företag.

Från Ukraina borde det ju gå bra, förutom att transporterna kan ta lite längre tid bara.

Det är restriktioner på syntetgummi så däck borde kunna vara svårt.
Sedan är det vissa järn/stålvaror vilket gäller skruvar, fjädrar och liknande men inte sammansatta reservdelar. Bladfjädrar och en del andra delar som består av en enda bit stål kan omfattas men det kan bero på hur man väljer att se på det.
I övrigt ser jag inga problem med att få igenom reservdelar.
 
Beklagar sorgen. Eller gratulerar till den mycket speciella defekt som gör att vissa av oss uppskattar att leva med Sovjetiska fordon.
Ny eller gammal?
2019. 60-årsjubileumsmodellen. Jag har byggt om den till automatväxlad. Folk blir glada när jag kommer körandes. Bukhankan är en glädjespridare. :)
 
2019. 60-årsjubileumsmodellen. Jag har byggt om den till automatväxlad. Folk blir glada när jag kommer körandes. Bukhankan är en glädjespridare. :)
Ja, man kan låtsas att folk inte skrattar ÅT en utan bara blir glada...
Dock ännu fler som pekar och vinkar när man kommer med sidvagnen för att inte tala om när man klättrar ur en sjö med amfibiebilen.
 
Då får man huka sig i Ukraina ikväll för Putler brukar lobba extra många missiler när han förlorar båtar och blir arg.
Egentligen är det inte Ukraina han ska bli irriterad på. Det är Ukrainas förbannade skyldighet att sänka fiendens båtar om man ligger i krig. Däremot borde Putin ta ett allvarligt samtal med sin militärledning, det är de som har klantat sig.
 
Egentligen är det inte Ukraina han ska bli irriterad på. Det är Ukrainas förbannade skyldighet att sänka fiendens båtar om man ligger i krig. Däremot borde Putin ta ett allvarligt samtal med sin militärledning, det är de som har klantat sig.
Man kan ju hoppas att några av dem ramlar ut från ett fönster snart.
 
Egentligen är det inte Ukraina han ska bli irriterad på. Det är Ukrainas förbannade skyldighet att sänka fiendens båtar om man ligger i krig. Däremot borde Putin ta ett allvarligt samtal med sin militärledning, det är de som har klantat sig.
Det är en fin linje att balansera som diktator: Är militärledningen för dålig förlorar man krig men är den för bra utgör den ett hot mot den egna makten. Dessutom är det svårt att veta hur bra militären fungerar eftersom all rapportering förskönas i alla led.
 
Det stämmer bra att bilen inte är en Bukhanka.
Den här bilden dök någon dag senare sen.
View attachment 494785

På första bilden ser man även batteriet som ligger på instrumentpanelen efter att ha lossnat vid kraschen. Troligtvis det som gjorde att den inte utlöstes.
Jag vill nästan påstå att detta är lastbilsförarens fel. Ser ut som att han kört in i drönaren bakifrån.
 
Enligt denna är det först nu på senare tid som Archers verkligen börjat användas. Antar att utbildningen har tagit sin tid.

Kan ju inte säga att jag är jätteglad över att vi ger bort Archer, det är ju liksom inte så att vi har ett överflöd av dom...
 
Som jag förstått det kan BAE göra sisådär 15 Archer per år. Jag vet inte vad som är begränsningen.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top