Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Deras militärindustri tar allt större del av deras BNP, och den industrin lär väl växa ännu mer. Sedan behöver deras ekonomi ju växa rätt mycket för att vara hyfsat jämlik med den enorma mänden naturresurser de sitter på, USA har väl 3-4 stater med större BNP?Rysslands ekonomi går jättebra enligt en finsk rapport, hittar den inte nu men den fladdrade förbi i flödet idag, bnp växer med två procent. Tyckte det pratades om att ekonomin skulle krascha, skumt.
Rysslands ekonomi går jättebra enligt en finsk rapport, hittar den inte nu men den fladdrade förbi i flödet idag, bnp växer med två procent. Tyckte det pratades om att ekonomin skulle krascha, skumt.
Rysslands ekonomi går jättebra enligt en finsk rapport, hittar den inte nu men den fladdrade förbi i flödet idag, bnp växer med två procent. Tyckte det pratades om att ekonomin skulle krascha, skumt.
Jag har varit på en elektronikmässa i Gdansk idag och fått en del förfrågningar om MIL-specade komponenter. Antagligen mer sånt på DSEI den här veckan, men jag har ännu inte listat ut hur jag ska kunna vara på två platser samtidigt.Ja, på en lite seriösare not så söker både SAAB och BAE folk nu, dom kör för fullt dygnet runt
Jag skulle tro att det är likadant för all försvarsindustri i västvärlden
Jag har varit på en elektronikmässa i Gdansk idag och fått en del förfrågningar om MIL-specade komponenter. Antagligen mer sånt på DSEI den här veckan, men jag har ännu inte listat ut hur jag ska kunna vara på två platser samtidigt.
![]()
DSEI UK 2027 - Excel London - 7 - 10 September 2027
DSEI UK is pivotal for the global defence industry, promoting the UK's defence ethos, agenda, and leadership while fostering opportunities with allies.www.dsei.co.uk

Alla länder med fel värdegrund bör bojkottas.Egentligen borde vi väl boykotta varor från alla länder som importerar Ryssk Gas !?!
![]()
EU & UK gas imports from Russia by route weekly 2025| Statista
In the week 22, 2025, the European Union (EU) and the United Kingdom (UK) received 324 million cubic meters of natural gas from Russia via the pipeline TurkStream.www.statista.com
![]()
russian gas export – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Säger makthavarna att ekonomin ska växa med 2 procent per år så är det bara att kavla upp ärmarna och lyda.Tror du att ryska folket fått det 2 % bättre under perioden?
![]()
The Broken Window Fallacy: Definition and Examples in Economics
The broken window fallacy is a parable that is sometimes used to explain the problem with the notion that waging war is good for a nation's economy.www.investopedia.com
Jaha, nu ligger Kadyrov i koma.
Ingen aning, tror du svenska eller isländska folket fått det bättre senaste 43 åren? Ha!Tror du att ryska folket fått det 2 % bättre under perioden?
![]()
The Broken Window Fallacy: Definition and Examples in Economics
The broken window fallacy is a parable that is sometimes used to explain the problem with the notion that waging war is good for a nation's economy.www.investopedia.com
Ja USA är ett rikt och bra land men nu tappade jag kopplingen.Deras militärindustri tar allt större del av deras BNP, och den industrin lär väl växa ännu mer. Sedan behöver deras ekonomi ju växa rätt mycket för att vara hyfsat jämlik med den enorma mänden naturresurser de sitter på, USA har väl 3-4 stater med större BNP?
Rysslands BNP borde vara lite drygt 10 ggr så hög som den varit som bäst.Ja USA är ett rikt och bra land men nu tappade jag kopplingen.
Ingen aning, tror du svenska eller isländska folket fått det bättre senaste 43 åren? Ha!
Nej på båda, jag tycker bara att det är intressant att deras ekonomi växer, det är inte bilden jag haft hittills, framför allt inte då i början då alla skulle därifrån och moskvabörsen höll stängt i någon månad. Jag trodde deras ekonomi skulle kollapsa helt, det talades om bankrutt osv, vad trodde du första halvan av förra året?Du tror alltså att ryssland haft en mer fördelaktig utveckling än Sverige och Island för den genomsnittlige invånaren sedan 1980?
Det tror inte jag. Vad nu den tidsperioden har med den här diskussionen att göra. Känns mer som att du byggde ihop någon konstig halmgubbe att sabla sönder.
Själv trodde jag Ryssland skulle köra över Ukraina på några dagar, en vecka max. Jag är jätteglad att jag hade fel i det.Jag trodde deras ekonomi skulle kollapsa helt, det talades om bankrutt osv, vad trodde du första halvan av förra året?
Rubel har fallit 22% mot dollarn i år.Nej på båda, jag tycker bara att det är intressant att deras ekonomi växer, det är inte bilden jag haft hittills, framför allt inte då i början då alla skulle därifrån och moskvabörsen höll stängt i någon månad. Jag trodde deras ekonomi skulle kollapsa helt, det talades om bankrutt osv, vad trodde du första halvan av förra året?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |