Fartkameror verkar vara poppis att stjäla, läste jag på Aftonbladdret. Inget som Expressen skrivit om än, men ryssarna verkar bygga egna drönare med hjälp av våra fartkameror.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja det har försvunnit massor i Uppland under sommaren. Finns fin radar i dem också...Fartkameror verkar vara poppis att stjäla, läste jag på Aftonbladdret. Inget som Expressen skrivit om än, men ryssarna verkar bygga egna drönare med hjälp av våra fartkameror.
Kan väl inte vara särskilt optimal radar för militära behov?Ja det har försvunnit massor i Uppland under sommaren. Finns fin radar i dem också...
Kan väl inte vara särskilt optimal radar för militära behov?
Radar finns ju också i de flesta någorlunda påkostade bilar som säljs idag.
Kamerorna har enligt uppgift bra kvalitet, men för drönare borde de vara för tunga.
trodde bara det var Nord Korea som körde så primitivt, men ryssarna går ju åt det hållet med stormstegRadarn kan väl kanske användas till någon slags proximity fuse, DVS upptäcka när den närmar sig någonting, men är i övrigt för klen, kamerorna är väl rätt schyssta Canon systemkameror (eller motsvarande).
I ryssarnas egna Orlandrönare satt det ju liknande systemkameror med smältlim på powerknappen och zoomen så att den inte skulle ändras av vibrationerna eller stängas av...
trodde bara det var Nord Korea som körde så primitivt, men ryssarna går ju åt det hållet med stormsteg
View attachment 477675
Filmen som Aftonbladet hänvisar till där Ukraina plockar isär en drönare.Fartkameror verkar vara poppis att stjäla, läste jag på Aftonbladdret. Inget som Expressen skrivit om än, men ryssarna verkar bygga egna drönare med hjälp av våra fartkameror.
Lite last ditch tech över det där.Filmen som Aftonbladet hänvisar till där Ukraina plockar isär en drönare.
Vore intressant att se hur Iran byggt sina drönareLite last ditch tech över det där.
Åas, KISS är inte dumt. Om man kan lösa problemet med lågteknologiska påhitt lika bra som amerikanernas överteknologiserade dumheter så är det ju utmärkt.
Jag har för mig att deras drönare har blivit fångade några gånger, och har visat sig vara lite mer tveksamma än den ryska i videon.Vore intressant att se hur Iran byggt sina drönare
Standard Sovjetisk ingenjörskonst.Lite last ditch tech över det där.
Åas, KISS är inte dumt. Om man kan lösa problemet med lågteknologiska påhitt lika bra som amerikanernas överteknologiserade dumheter så är det ju utmärkt.
Springer du på någon unboxing av en sån framöver så länka gärna. Är nyfikenJag har för mig att deras drönare har blivit fångade några gånger, och har visat sig vara lite mer tveksamma än den ryska i videon.
Dom brukar unboxa sig själv rätt våldsamt när dom kommer ner, så jag har bara lyckats hitta bilder på bitar av dom.Springer du på någon unboxing av en sån framöver så länka gärna. Är nyfiken![]()
Det låter ju ganska skitdumt att ta arbetskraften från arbetsplatser...Det går bra för Ryzzland ? Eller…
Det låter ju ganska skitdumt att ta arbetskraften från arbetsplatser...
Men det bådar ju gott för resten av världen om Ryssen kapar sin egen produktionskapabilitet längs knäskålarna.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |