Ska jag ta livet av mig?

Ska jag ta livet av mig?

• Antal röstningar
    0
Fan grabben!
Tråkigt men inte värt att inte få köra hoj igen!

Så mycket otur har du väl inte, du lever ju fortfarande tänk på de stackars fiskarna :'(

Kom ihåg:

Bifogat

• optimism02.jpg
    optimism02.jpg
    20.9 KB · Visningar: 177
Thundercat skrev:
Jag kanske får sälja hojen för att få ihop stålar så jag kan lösa ut mig. Denna skada går nog på 10 000 - 15 000 kr.... å det har inte jag över...

Du har väl inte mer än ca 1000-2000kr i självrisk på hemförsäkringen???

Lite självmord kan aldrig skada... Buddisterna(e de va?) säger ju att lidande är ända vägen till den samma lyckan! ..så späk på du bara :rolleyes: :brinnerup

Cujo skrev:
Du har väl inte mer än ca 1000-2000kr i självrisk på hemförsäkringen???

1500 kr. Jag får dessutom stå för parketten i vardagsrummet, försäkringsbolaget skriver av 80% av värdet. Så jag får stå för 80% av parketten + betala någon som lägger parketten...

UrbanTiger skrev:
Du bjuder väl alla på SH på ÖL & sushi nu till helgen, va ?

Bit ihop och kom igen nu :gnissla

Fiskarna överlevde, hoppas jag. De såg alldeles bleka ut förut, nästan genomskinliga. De fick bo i en hink under tiden jag tömde mitt andra akvarium och fick lånat ett mindre kar tillfälligt...

Thundercat skrev:
1500 kr. Jag får dessutom stå för parketten i vardagsrummet, försäkringsbolaget skriver av 80% av värdet. Så jag får stå för 80% av parketten + betala någon som lägger parketten...

Inga polare som är snickare eller golvläggare då?
Fasen vad trist att vara precis vid målsnöret och sedan vara tvungen att börja om igen. :gråta
Men som sagt nu kan det juh knappast bli värre, bara härda ut.
Men har jag fattat fel om golvet var nytt?
Det låter ju helt galet att dom skriver av 80%! :kocko

Men hoppas det löser sig för dig så att du kan behålla hojen OCH få ordning på lgh.
Lycka till :)
//Tobbe

Thundercat skrev:

Fy Fan!
Jag trodde det gällde nyvärdesförsäkring på sånt, precis som när kåken brinner ned, så får du en nybyggd!

Parkett håller ju nästan hur länge som helst, hur fan kan de skriva av det. Det spelar ingen roll hur fan man bär sig åt, man blir alltid blåst av fuckbolagen!!!

tobbeviking skrev:
Inga polare som är snickare eller golvläggare då?
Fasen vad trist att vara precis vid målsnöret och sedan vara tvungen att börja om igen. :gråta
Men som sagt nu kan det juh knappast bli värre, bara härda ut.
Men har jag fattat fel om golvet var nytt?
Det låter ju helt galet att dom skriver av 80%! :kocko

Men hoppas det löser sig för dig så att du kan behålla hojen OCH få ordning på lgh.
Lycka till :)
//Tobbe

Golvet är flera år gammalt, men hur fan skall jag få ett nytt golv om jag får 20% av vad ett golv kostar? Jag trodde att man hade försäkringen för att man skulle få ett nytt golv om det gamla blev förstört...

UrbanTiger skrev:
E de inte stavparkett då ? Sånna e ju svindyra att inköpa och installera. Kan det kosta 500-1000 kr/kvm beroende på träslag etc. Är det så har du ju lite att räkna på i alla fall om du lägger vanligt laminat istället.

Jag får fundera på vad jag skall ha, orkar inte tänka på skiten nu.... har fått röja ut alla möbler, tömma mitt stora kar, packa ner allt i flyttlådor... har varit igång många timmar nu...

NEJ!
Läs i din andra tråd om min dagshistoria. Du har iallafall ett hem. Det har inte jag.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...