heigo
Dåre
Har en Fireblade med Yoshimura helsystem o KN-filter, Vad händer om jag kör med hojen utan att ombestycka den?? Går den torrt o blir för varm??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nr:18 skrev:Med för klen bestyckning kan man bränna ventilerna. Vid lätt belastning händer för det mesta ingenting, men gasar du lite blir det problem. Se till att bänka hojen så att du får valuta för pengarna du lagt på filter och rör. Bestyckar du inte om kan du tom få lägre effekt än innan.

Man kan se om det går för magert eller fett, men det är inte särskilt exakt. Bättre att lägga 2k på att justera in grejorna i bänk när man lagt flera tusenlappar på dyra avgassystem.Ugglan skrev:Finns det något annat sätt att "räkna ut" hur mycket man ska bestycka förgasarna, än just på bänken?![]()
Jag läste nånstans att man skulle kunna se på tändstiften hur de ser ut efter ett att man testkört hojen! Fast om man bränner vintilerna på kuppen...![]()
Nr:18 skrev:Man kan se om det går för magert eller fett, men det är inte särskilt exakt. Bättre att lägga 2k på att justera in grejorna i bänk när man lagt flera tusenlappar på dyra avgassystem.

Kan kosta hur mycket som helst, men RG Engineering i falkenberg tar ca 2k för en injustering. Han är auktoriserad dynojetcenter.Ugglan skrev:Jaså!
Trodde det gick på mera än 2 laxar!
Men då så!![]()
Nr:18 skrev:Kan kosta hur mycket som helst, men RG Engineering i falkenberg tar ca 2k för en injustering. Han är auktoriserad dynojetcenter.
Du kan testa och montera det själv, välj lite grövre munstycke (troligen specificerat i instruktionerna vad som rekommenderas för helsystem). Så, installera det själv. Kör hojen, och känn efter om det känns bra, annars om du inte själv kan småjustera, lämna in hojen.heigo skrev:Hur blir det om man monterar ett d-jet kit själv, eller bör man låta en firma göra det??
Köp inget jävla dynojetkit! Lägg dom pengarna på en injustering i bänk istället. Dynojetkit är i stort sett endast större munstycken och andra nålar,inget hokus pokus med andra ord. Man får mer effekt för slantarna om man bänkar och justerar istället.heigo skrev:Hur blir det om man monterar ett d-jet kit själv, eller bör man låta en firma göra det??
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |