Ska jag köpa MC?

Ska jag köpa en MC?

• Antal röstningar
    0
medic skrev:
Det blev en CBR 600 - 92, får den i helgen.

Erm... lyssnade på pollen och har inte sagt nåt än :rodnar
Men jag kanske tröttnar innan jag hinner säga något och säljer hojen! :näsblod

Grattis!

Ska du nu endå chocka ihjäl dina päron så säg inget utan bara rulla upp för uppfarten (de har la hus gissar jag?) och börja burna utanför deras dörr tills de blir vansinniga och kommer ut och börjar skälla på dig. Då tar du av dig hjälmen o flinar öra-till-öra.:yoparty

Sen tar du på hjälmen fort som fan igen innan far din klappar till dig med brännbollsraketen. :näsblod

Edit: Satana stavfel. :huvet

Zee skrev:
Grattis!

Ska du nu endå chocka ihjäl dina päron så säg inget utan bara rulla upp för uppfarten (de har la hus gissar jag?) och börja burna utanför deras dörr...
[snip]
Så gjorde jag förrutom att jag hoppade över burnen. Mor blev jätteglad för min skull eftersom hon visste hur gärna jag vill ha en hoj...

Nu har jag inte orkat läsa igenom alla sidorna med inlägg.. Men klart du ska göra som du vill.

Tänkte skriva om när jag tog lappen, läs om ni vill.
Min morsa var väldigt emot att jag skulle fixa hojkort+hoj. Hon vägrade dessutom att ta ett snack om det, varpå jag slängde ut mig "Då kan du fan inte klaga sen när jag väl kommer på hojjen". Hon visste att jag klarat teoriprovet, eftersom jag satte upp det på kylskåpet. Sen trodde hon att det rann ut i sanden.

I hemlighet körde jag i trafikskola. Köpte MC som stod hemma hos tjejjen där jag dessutom övade med hennes pappa. Ljög för mor min under ca 2 månaders tid. Hon trodde att jag låg hemma o latade mig, o var lite sur över att jag inte gjorde något hemma när jag bara var hemma hela dagarna (sommarlov). Men egentligen hade jag en hektisk sommar. Jobbade natt och övade på dagarna :)

Till sist var det dags för uppkörning, som jag klarade (på syrrans födelsedag hehe). Drog till mor och far på jobbet (de jobbar på samma ställe) och gled upp iklädd skinstället. Farsan sa bara "vad sa morsan?". Och hon frågade vem jag var ute o åkte med, men såg på mitt smile att jag tagit lappen. Så nästa fråga var, vem har du lånat hojjen av? Tror hon anade svaret på den frågan också redan innan jag svarade att den varit min i 2 månaders tid.

Hon har aldrig varit arg på mig för det jag gjorde. Givetvis är hon glad för min skull, men hon förstår ju att hon inte kan bestämma över mig.

Jag tycker du ska ta ett snack me dina päron, vägrar dom så gör det i smyg!!

TILLÄGG:
Insåg först efter att jag postat inlägget att du redan har körkort? Då ere ju inge snack om saken, för de vet väl att du har körkort? Klart du ska ha hoj isåfall!

Last edited:
Köp om det är det du vill!

Läs om ni ids..

Här hemma var morsan starkt emot det, men efter jag klarat teorin och hade en vecka kvar till uppkörningen då blev hon mer intresserad. Hon frågade hur det gick när jag varit ute och kört osv.. Sen valet av sporthoj var väll det hon gillade minst, men hon sa att hon kan inte styra mig utan tyckte bara att jag skulle vara grymmt försiktig. Pappa sa bara bra jobbat (han kör glidare själv) när jag klarat kortet. När jag kom förbi på hans jobb efter att flygit ner till sthlm och köpt en hoj så sa han: Grattis du kommer ha en kul sommar men tänk innan du gasar, vill inte ha dig som en grönsak innan du är 20 år..

scud skrev:
TILLÄGG:
Insåg först efter att jag postat inlägget att du redan har körkort? Då ere ju inge snack om saken, för de vet väl att du har körkort? Klart du ska ha hoj isåfall!

Vill du veta nåt roligt!? De vet inte ens om att jag har kortet! :D De vet att jag tog lektioner, men jag sa inget när jag klarade det och morsan hoppas väl på att det runnit ut i sanden.

Grattis!

Ska du nu endå chocka ihjäl dina päron så säg inget utan bara rulla upp för uppfarten (de har la hus gissar jag?) och börja burna utanför deras dörr tills de blir vansinniga och kommer ut och börjar skälla på dig. Då tar du av dig hjälmen o flinar öra-till-öra.

Tack! Har tänkt på det faktiskt men rädd för att de tar det på fel sätt :brinnerup

Btw. hur fan förminskar man bilder så att man kan ha dem som avatar?

medic skrev:
Hej igen mc-folk.

Nu har det blivit dags att köpa en hoj, har fått ett bud som jag egentligen inte kan säga nej till men måste ge svar imorn. Nu till själva ångesten: skuldkänslor :rolleyes: Det är så att jag inte har sagt något till mina päron angånde detta för jag vet vad de (speciellt morsan) kommer att säga. Vill ha en mc! Har längtat efter en! Men fan för skuldkänslorna! Vad ska jag göra!? :confused:
Det tog nån vecka innan mamma fick veta och nån månad innan pappa fick veta. Det var klart värt det iallafall. Alla gubbjävlar gillar motorcyklar innerst inne och mamma kan man alltid trösta på nått sätt.

medic skrev:
Vill du veta nåt roligt!? De vet inte ens om att jag har kortet! :D De vet att jag tog lektioner, men jag sa inget när jag klarade det och morsan hoppas väl på att det runnit ut i sanden.

Köpte du hojjen då?

2fast4hjo skrev:
förminska dem rejält i t ex paint först.

Verkar inte finnas nån paint i min win
:va Vet inte varför. Nåt prog på nätet som man kan använda?

scud skrev:
Se där!

Grattis till hojjen Medic!!
Och du, berätta för dem, de kommer säkert ta det utan problem, gjorde ju iaf mina päron (vad ska de göra?)

:smasha :whip :censored :kulspruta :6surkart :machinegu :kryckor

:D

RedBaron skrev:
Du kommer alltid att vara ett barn i din mammas ögon. Skuldkänslorna och hennes förebråelser kommer inte att vara mindre om ett, fem eller ens tio år.

KÖP NU :tummenupp
Bra gjort medic! Lycka till och chocka paranteserna!
Hoppas du blir nöjd med hojen. :tummenupp

Håller med Baronen, jag är 36 och min det enda min mor säger är "berätta INTE för mig när du är ute o kör, jag vill inte veta och oroa mig."

Jag köpte hoj nummer två i tisdags, sorry... nummer tre... sorry fyra... och berättade det för farsan idag. Kommentar: "En Ducce, coolt!"
Morsan får reda på det senare, hon har ju ändå idiotförklarat mig redan... :D

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...