Jag började övningsköra i smyg, och köpte hojen i smyg också. En dag åkte jag hem till dom i skinnstället, med bil dock, efter en lektion. Följande dialog utspelade sig:
Mor: (tittar storögt och utbrister efter några sek tvekan) Har du köpt motorcykel?!
Jag: Jajjemensan!
Mor: Har du berättat det för pappa?!
Jag: Nej!
Mor: Det måste du ju göra, kom!
Farsan muttrade bara nånting om att "det var ju bara en tidsfråga", sen frågade dom va de va för något, och sen gick han och röjde upp ett ställe på gården där jag kunde ställa den!

Jag hade förväntat mig ett moralkakeregn och smärre världskrig, men farsan har ju åkt hoj, och morsan har åkt bakpå nån gång under sen juraperiod...

Moralkakorna kom sen, om att köra försiktigt, inte köra omkull osv. Men dom har ALDRIG sagt att jag inte borde ha mc!
Den som bråkade mest var min sambo. Jag ringde från firman när jag hade skrivit på och berättade. Hon skrek rakt ut i telefonen "VAAAA?! HUR SKA DU HA RÅD MED DET? SÅNA ÄR JU JÄTTEDYRA, Å FARLIGA Å <blandade fördomar>" Sen slängde hon på luren. Efter 10 min ringde hon igen, och undrade var man hittar billiga skinnställ å hjälmar

Nu får jag smita iväg när jag ska köra hoj, annars ska hon prompt sitta bakpå!
Även farsan har åkt med, och trots att det gick rätt fort tyckte han att jag körde bra, kontrollerat och han sa inte ett ord om hastigheten! Han brukar dock gnälla i alla hastigheter över 30 när man kör bil...
Så mitt råd till trådskaparn, köp om du har ekonomi och vill ha den, bry dig inte så mycket i vad andra säger. Låna en utrustning och ta med dina päron på en åktur, så ska du se att dom blir mer positivt inställda efteråt!