Ska jag köpa MC?

Ska jag köpa en MC?

• Antal röstningar
    0
medic skrev:
Hehe... jag tog det för att jag vart intresserad, men trodde inte jag skulle köpa en så snart. Men nu på sistone så har jag blivit så jäkla kåt på en mc att det går inte motstå längre... tom under sex tänker jag på en
:näsblod
Om de redan vet att du har intresset så kan det ju inte bli en allt för stor chock om du faktiskt köper dig en hoj. Och är du så kåt på att skaffa en tycker jag att du bör göra det innan det händer något otrevligt. :tungan

Att på sporthoj fråga om man ska köpa hoj eller inte är lite som att fråga på ett pingstkyrkomöte om man ska tro på gud eller inte.

Köp!

RedBaron skrev:
Du kommer alltid att vara ett barn i din mammas ögon. Skuldkänslorna och hennes förebråelser kommer inte att vara mindre om ett, fem eller ens tio år.

KÖP NU :tummenupp

Så sant, så sant :)

Köp! och få en av de roligaste tider i ditt liv!

-that's 100% Guaranteed! :tummenupp

Köp du hojen, man ska aldrig ångra sånt man gjort utan bara det man aldrig gjorde. Men ta och snacka med päronen och lova dem att du ska vara försiktig, var det åxå..

Jag har köpt hoj och åkt på FN-tjänst och inget av det har varit så omtyckt av päronen men när dom lär sig lite om sakerna som man gör så fattar dom att det inte är självmordsgrejer.

medic skrev:
Hej igen mc-folk.

Nu har det blivit dags att köpa en hoj, har fått ett bud som jag egentligen inte kan säga nej till men måste ge svar imorn. Nu till själva ångesten: skuldkänslor :rolleyes: Det är så att jag inte har sagt något till mina päron angånde detta för jag vet vad de (speciellt morsan) kommer att säga. Vill ha en mc! Har längtat efter en! Men fan för skuldkänslorna! Vad ska jag göra!? :confused:
:D Tala om för mamma hur du ska köra, dvs lugnt o försiktigt, det e det enda som botar,,,,,,,, sen är sanningen den du gör det till :D :tummenupp

Jag började övningsköra i smyg, och köpte hojen i smyg också. En dag åkte jag hem till dom i skinnstället, med bil dock, efter en lektion. Följande dialog utspelade sig:
Mor: (tittar storögt och utbrister efter några sek tvekan) Har du köpt motorcykel?!
Jag: Jajjemensan!
Mor: Har du berättat det för pappa?!
Jag: Nej!
Mor: Det måste du ju göra, kom!

Farsan muttrade bara nånting om att "det var ju bara en tidsfråga", sen frågade dom va de va för något, och sen gick han och röjde upp ett ställe på gården där jag kunde ställa den! :tummenupp Jag hade förväntat mig ett moralkakeregn och smärre världskrig, men farsan har ju åkt hoj, och morsan har åkt bakpå nån gång under sen juraperiod... :rolleyes: :hihi
Moralkakorna kom sen, om att köra försiktigt, inte köra omkull osv. Men dom har ALDRIG sagt att jag inte borde ha mc!

Den som bråkade mest var min sambo. Jag ringde från firman när jag hade skrivit på och berättade. Hon skrek rakt ut i telefonen "VAAAA?! HUR SKA DU HA RÅD MED DET? SÅNA ÄR JU JÄTTEDYRA, Å FARLIGA Å <blandade fördomar>" Sen slängde hon på luren. Efter 10 min ringde hon igen, och undrade var man hittar billiga skinnställ å hjälmar :D Nu får jag smita iväg när jag ska köra hoj, annars ska hon prompt sitta bakpå! :tummenupp
Även farsan har åkt med, och trots att det gick rätt fort tyckte han att jag körde bra, kontrollerat och han sa inte ett ord om hastigheten! Han brukar dock gnälla i alla hastigheter över 30 när man kör bil... :huvet

Så mitt råd till trådskaparn, köp om du har ekonomi och vill ha den, bry dig inte så mycket i vad andra säger. Låna en utrustning och ta med dina päron på en åktur, så ska du se att dom blir mer positivt inställda efteråt! :)

Shiiiit, det verkar som om det blir hoj trots allt! :) Sporthojs Ord är Lag!:hihi
Fasar bara för reaktionen! Men längtar ändå efter hojen!

Tack till alla som röstat! Bilder kommer i en annan tråd!

Har du degen så du kan köpa den och betala försäkring o skit? KÖP!

Släng sen upp morsan i bak och visa henne att du kör ansvarsfullt! :hihi

EDIT:
Just det! Jag höll på att glömma! Krocka inte första året! :tungan

medic skrev:
Det är ett bra klipp. En CBR 600. Om jag ångrar mig efter nästa säsong så kan jag säkert gå +/- noll på den.

Hehe... jag tog det för att jag vart intresserad, men trodde inte jag skulle köpa en så snart. Men nu på sistone så har jag blivit så jäkla kåt på en mc att det går inte motstå längre... tom under sex tänker jag på en

En CBR 600 ? Det ska jag ha när jag är 18. KÖP DEN !! :yoparty

medic skrev:
Det är ett bra klipp. En CBR 600. Om jag ångrar mig efter nästa säsong så kan jag säkert gå +/- noll på den.

Helt normalt, alla här tänker på hojen när dom har sex. :rofl :rofl

Det är livsfarligt att leva. Man kan dö!

Nämen ring till dina päron o säg att du har bestämt dig, så att de är beredda på det. Jag lovar, deras initiala orolighet går över OM de ser att du kör hyfsat ansvarsfullt och med ödmjuk högerhand.

Alla päron e la oroliga när kidsen precis fått körkort, bil, MC, bungyjumplina, G. I. Joe actionfigurer och flickvän.

Men det är klart att du ska ha en hoj om du känner att DU vill ha det. Å andra sidan kanske du tröttna (nåja :rolleyes: ) men då har du ju provat å har MC-åkandet över. (Yeah, that's gonna happen..)

KalleNorton skrev:
Bestämmer din mamma också vilka kläder du får och inte får ha?

Det är klart! Gör inte din mamma det?

Ps. Har på mig en stickad tröja som jag ska ha när jag åker mc också... den har mamma gjort... så det så! Ds.

Bifogat

• f_88682.jpg
    f_88682.jpg
    38.7 KB · Visningar: 44
medic skrev:
Det är klart! Gör inte din mamma det?

Ps. Har på mig en stickad tröja som jag ska ha när jag åker mc också... den har mamma gjort... så det så! Ds.

Så det blev hoj?

Hur tog la familia det? Blev du arvlös?

Zee skrev:
Så det blev hoj?

Hur tog la familia det? Blev du arvlös?

Det blev en CBR 600 - 92, får den i helgen.

Erm... lyssnade på pollen och har inte sagt nåt än :rodnar
Men jag kanske tröttnar innan jag hinner säga något och säljer hojen! :näsblod

gör som du själv vill, päronen kommer alltid att säga bestämt nej, mc är ju farligt. min egen morsa håll på att dimpa ner avsimmad när jag köpte min första men hon vande sig vid tanken ganska snabbt när hon märkte att jag själv tänker på säkerheten minst lika mycket som hon.

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!