Ska jag köpa MC?

Ska jag köpa en MC?

• Antal röstningar
    0

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Hej igen mc-folk.

Nu har det blivit dags att köpa en hoj, har fått ett bud som jag egentligen inte kan säga nej till men måste ge svar imorn. Nu till själva ångesten: skuldkänslor :rolleyes: Det är så att jag inte har sagt något till mina päron angånde detta för jag vet vad de (speciellt morsan) kommer att säga. Vill ha en mc! Har längtat efter en! Men fan för skuldkänslorna! Vad ska jag göra!? :confused:

medic skrev:
Hej igen mc-folk.

Nu har det blivit dags att köpa en hoj, har fått ett bud som jag egentligen inte kan säga nej till men måste ge svar imorn. Nu till själva ångesten: skuldkänslor :rolleyes: Det är så att jag inte har sagt något till mina päron angånde detta för jag vet vad de (speciellt morsan) kommer att säga. Vill ha en mc! Har längtat efter en! Men fan för skuldkänslorna! Vad ska jag göra!? :confused:

Så länge du står för den och betalar den och försäkringen så är det väl inga problem.
:va

Höll på att ge farsan en hjärtatack när jag köpte min hoj.
Inte för pengarnas skull utan mer "du vet fortfarande efter 26 år hur du ska skrämma slag på "gubben" och jag kommer aldrig att få nga barnbarn".. :hihi

Last edited:
i ditt fall verkar det som att folksen är emot att du ska köpa hoj...ta ett snack med dem o berätta vad du tänkt göra...

...men varför inte köpa hoj om man nu ändå tagit körkort...

Last edited:
Du är ju 23 bast right?!? Då skall väl inte morsan o farsan få bestämma om man ska köra hoj eller ej? Jag tycker att du ska köpa din hojjen om det är vad du letar efter!

medic skrev:
Hej igen mc-folk.

Mamma vet bäst :hihi

Ja det är klart du ska köpa en om du känner att du har råd att äga en och om du vill äga en. :tummenupp
har varit i samma sitts... men det lönade sig för min del att jag "sa; att jag verkligen ville ha en och att jag var 18 och "kunde" bestämma själv".
Men det blev en del "bråk"...
Men du kan ju fråga sen om den snällt kan få stå hemma där sen också...

medic skrev:
Hej igen mc-folk.

Hade samma val. Men efter några år så kunde jag inte hålla mig längre när polaren skrev in sig på skolan. Jag skrev också in mig, folksen blev naturligtvis oroliga o bla bla, detta e inte bra o bla. Men som sagt, när kortet väl var i hamn var dom mer än intresserade av motorcykeln. Men det är klart, dom ser nog hellre att jag säljer den snarast möjligt o kör bil resten av livet =D

Ja, klart jag står för den. Jag vet egentligen inte varför jag får skuldkänslor, kaske bara för att det är så nära nu och jag inte har sagt något! Jag är en mjukis helt enkelt... :(

medic skrev:
Ja, klart jag står för den. Jag vet egentligen inte varför jag får skuldkänslor, kaske bara för att det är så nära nu och jag inte har sagt något! Jag är en mjukis helt enkelt... :(

Hur bra är klippet? Vad är det för hoj och vad behöver du lägga. Är det en riktigt bra affär och din mor blir galen och du "bryr dig" så kan du kanske sälja och göra lite pengar på det?

vad räknade dom med när du tog mckort...att du gjorde det för att bränna lite extra dollar på körskolan :va

Wesslan skrev:
Hur bra är klippet? Vad är det för hoj och vad behöver du lägga. Är det en riktigt bra affär och din mor blir galen och du "bryr dig" så kan du kanske sälja och göra lite pengar på det?

Det är ett bra klipp. En CBR 600. Om jag ångrar mig efter nästa säsong så kan jag säkert gå +/- noll på den.

Farbrordane skrev:
vad räknade dom med när du tog mckort...att du gjorde det för att bränna lite extra dollar på körskolan :va

Hehe... jag tog det för att jag vart intresserad, men trodde inte jag skulle köpa en så snart. Men nu på sistone så har jag blivit så jäkla kåt på en mc att det går inte motstå längre... tom under sex tänker jag på en
:näsblod

medic skrev:
Hej igen mc-folk.

No offence ,men att ställa den frågan här är kan ju bara ge ett svar....KÖP!

Vad är det för hoj och till vilket pris är väl frågan egentligen.

jag tycker att du ska köpa den, jag satt i den sittsen.. men jag köpte den och när den kom upp på garageinfarten så var det ju bara att säga "titta vad jag har köpt" gubben där hemma sa till min förvåning att den var fin.. hahaha å sen så var det inte så mycket mer tjafs om det. är man gammal nog att köra den + betala allt vad det nu kostar och hör till + har egnapengar ås tycker jag att man ska köpa den..!!!! KÖP :tummenupp

Långa farbron skrev:
No offence ,men att ställa den frågan här är kan ju bara ge ett svar....KÖP!

Det var väl därför jag ställde den frågan ;) För att få lite folk i ryggen! Ska visa denna poll för morsan! :tungan

Du kommer alltid att vara ett barn i din mammas ögon. Skuldkänslorna och hennes förebråelser kommer inte att vara mindre om ett, fem eller ens tio år.

KÖP NU :tummenupp

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...