Ska dumpforumet fortsätta?

Ska dumpforumet vara kvar?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Den senaste Rosengårdssnuttråden tycker jag inte du behöver öppna igen för där tryckte jag till bonny utav bara helvete och för att rädda hans ansikte tycker jag det vore hyggligast att låta det där bero, då kan han alltid skylla på att han inte hade chansen. :D

:va Bonny är en trovärdig person som med sina fakta och utan att måla allt svart eller vitt spelar i A-laget.

Du däremot är ett internettroll som på sin höjd spelar i korplaget, som avbytare. :död

Obs, Inslaget är helt utan ironi.

:va Bonny är en trovärdig person som med sina fakta och utan att måla allt svart eller vitt spelar i A-laget.

Du däremot är ett internettroll som på sin höjd spelar i korplaget, som avbytare. :död

Obs, Inslaget är helt utan ironi.

Vad roligt att du gillar bonny, han blir säkert glad! :)

Jag håller på att ta in andra moderatorer just nu. Jag kommer troligen själv "överge" OT2 under viss tid för att se hur det tas.

Skoj, då väntar jag på ett PM. :)

Med tanke på tidsskillnaden så tror jag att jag skulle passa bra som natt-moderator. :tummenupp

Jag håller på att ta in andra moderatorer just nu.

Du skulle PM:a de nya moderatorerna va?
Du får nog skicka igen till mig och kontrollera stavningen denna gång. Korvgubbe har två "B". :fakta

Jag har nämligen inte fått mitt moderator-PM ännu.

Att jämföra svarting med svenne är ju bara löjligt. Det är inte alls samma sak.

Att komma med ett sådant uttalande är bara löjligt då du inte har den blekaste om vad folk har för erfarenheter av de orden. (Och spela för guds skull inte allvetare nu, för någon sådan är du inte)

Nähä, förlåt då. Uppenbarligen är det ju du som är allvetaren eller vadå? Nog ska man vara förbannat löjlig ifall man blir rädd/ledsen/arg ifall någon kallar en för Svenne. I överlag är det så i alla fall, nu kanske du har växt upp som minoritet någonstans där dom kallat dig för svenne och spöat skiten ur dig varje dag så att det kommer några droppar kiss i trosorna varenda gång du hör ordet Svenne. Men om vi tänker på genomsnittssvensken så är det bara löjligt att tro att det är lika illa som att kalla någon för svarting, nigger eller blatte.

Ser du nu vad som händer när du stänger ner alla trådar Swedie? Vi är precis som alla kidsen nu för tiden, vi har ingenstans att vara!

Jesus... är du på riktigt? Jag säger åt dig att inte börja spela allvetare, och du klarar inte ens av den till synes enkla uppgiften i längre än två meningar. Men du nöjer dig visst inte här, utan du ska även förlöjliga och klanka ner på alla människor som blivit påhoppade med rasistika glåpord för att slutligen jämföra mig med en kvinna/transvestit?

Jag skäms för din skull.

Hur kan denna tråd egentligen övergå till att återigen diskutera vem som är rasist?

Men det är rätt tydligt när Markus, BoSoZoKu, honkiie m.fl kommer in att trådarna spårar ur...

Är det verkligen rätt att samma personer diskuterar och det till slut dras i riktningar det enbart är personligt och ingen kommer överens då ingen viker sig i sin åsikt....?

• Gilla
Reaktioner: R2
Om det nu är så att man vill styra upp saker och ting bättre på formet så är väl lösningen inte så väldigt avancerad och, givetvis :) , baserad på forskning om mänskligt beteende.
1. Moderatorerna, som gör ett bra jobb, måste inse att de är moderatorer och då avstå från att aktivt delta i debatter, speciellt om man inte själv följer reglerna. Helt enligt principen Monkey see, monkey do plus att en ledare är en ledare. Det är faktiskt helt oförsvarligt att t.ex. Swedie deltar i debatter och ifrågasätter andras intelligens/kunnande eller personlighet. Vilken trovärighet har hans korrektioner efter det?
2. Skapa tydliga gränser och upprätthåll dem! Debatt om "vad är rasism!" är bara löjlig och ännu värre blir det när man ska använda orden "Svenne" som argument. Hur många gånger har det egentligen används på forumet? Speciellt i förhållande till PK, Kommunist, liberaler o.s.v. Jag har aldrig sett (vilket inte utesluter att det har hänt!) att någon har blivit uppläxad för det, trots att syftet ju är att göra sig lustig över sina motståndare. Tyvärr har jag intrycket, och jag hoppas att det är fel, att det oftast är de som inte står så nära Swedie i frågorna som blir mest uppläxade, som t.ex. bettskena i denna tråden, samtidigt är det ok att Bazooka fortsätter att vara typig mot allt och alla. Själv har jag fått inlägg bortgaget med luddig motivering, som definitivt innehöll kritik av beteende men inte ett ord om personlighet, men blir ofta ganska så påhoppad, av ett gäng "beundrare" som jag har fått, utan reaktioner. Varför ska jag då ta reglerna på allvar??
3. Vid den här tiden bör man noterat att en enkel banning inte har så stor effekt och om man har fått ett par stycken troligen ingen. Så mitt förslag: Kombinera banning med en förklaring av sitt beteende till moderatoerna. Kanske till och med att man får be om ursäkt till den man varit tradig mot?! Då är det läge för skam och det försöker vi undvika...
4. Gör driver då och då, tätare i början och sedan mer sporadiskt när ni upprätthåller reglerna strikt och meddela vad exakt i inlägget som inte är ok.

Detta om ni nu vill ha en striktare koll och om det är önskvärt...

Det behövs kanske inte nya moderatorer utan snarare att ni visar att reglerna finns för att de ska följas. Och att vi andra visar modertorerna respekt för det tämligen otacksamma arbete som de lägger ner på att hålla oss i öronen.

Förlåt om jag hackar på Swedie men det går knappast att komma ifrån att han är "Överpappan" på forumet varför jag anser att det är extra viktigt hur han agerar och reagerar.

Själv vill jag inte ha PM om moderatortjänst!

Om det nu är så att man vill styra upp saker och ting bättre på formet så är väl lösningen inte så väldigt avancerad och, givetvis :) , baserad på forskning om mänskligt beteende.
1. Moderatorerna, som gör ett bra jobb, måste inse att de är moderatorer och då avstå från att aktivt delta i debatter, speciellt om man inte själv följer reglerna. Helt enligt principen Monkey see, monkey do plus att en ledare är en ledare. Det är faktiskt helt oförsvarligt att t.ex. Swedie deltar i debatter och ifrågasätter andras intelligens/kunnande eller personlighet. Vilken trovärighet har hans korrektioner efter det?
2. Skapa tydliga gränser och upprätthåll dem! Debatt om "vad är rasism!" är bara löjlig och ännu värre blir det när man ska använda orden "Svenne" som argument. Hur många gånger har det egentligen används på forumet? Speciellt i förhållande till PK, Kommunist, liberaler o.s.v. Jag har aldrig sett (vilket inte utesluter att det har hänt!) att någon har blivit uppläxad för det, trots att syftet ju är att göra sig lustig över sina motståndare. Tyvärr har jag intrycket, och jag hoppas att det är fel, att det oftast är de som inte står så nära Swedie i frågorna som blir mest uppläxade, som t.ex. bettskena i denna tråden, samtidigt är det ok att Bazooka fortsätter att vara typig mot allt och alla. Själv har jag fått inlägg bortgaget med luddig motivering, som definitivt innehöll kritik av beteende men inte ett ord om personlighet, men blir ofta ganska så påhoppad, av ett gäng "beundrare" som jag har fått, utan reaktioner. Varför ska jag då ta reglerna på allvar??
3. Vid den här tiden bör man noterat att en enkel banning inte har så stor effekt och om man har fått ett par stycken troligen ingen. Så mitt förslag: Kombinera banning med en förklaring av sitt beteende till moderatoerna. Kanske till och med att man får be om ursäkt till den man varit tradig mot?! Då är det läge för skam och det försöker vi undvika...
4. Gör driver då och då, tätare i början och sedan mer sporadiskt när ni upprätthåller reglerna strikt och meddela vad exakt i inlägget som inte är ok.

Detta om ni nu vill ha en striktare koll och om det är önskvärt...

Det behövs kanske inte nya moderatorer utan snarare att ni visar att reglerna finns för att de ska följas. Och att vi andra visar modertorerna respekt för det tämligen otacksamma arbete som de lägger ner på att hålla oss i öronen.

Förlåt om jag hackar på Swedie men det går knappast att komma ifrån att han är "Överpappan" på forumet varför jag anser att det är extra viktigt hur han agerar och reagerar.

Själv vill jag inte ha PM om moderatortjänst!
bonny, det här är inget dagis där man kan fysiskt dra en unge i örat och se att han / hon ångrar sig och sedan är det nog ungen släppts tillbaka i lekhagen. Detta är på nätet och det är som det är på nätet. Banningar är en tillsägelse om att det får vara nog. En del förstår inte vad en tillsägelse eller banning är och en del får flertalet banningar och säger sedan "jag har fått många banningar" som om man är tuff och häftig för det. Troligen är mina banningar för korta. Borde öka på längden.

Förväntningarna på vad som ska göras av moderatorer eller mig är ibland lite för höga. Jag eller andra moderatorer kan inte gå in och ta bort vissa inlägg och klippa sönder en hel tråd. Den kommer inte göra att tråden kan startas om, såvida tråden inte är ung. Är tråden flera sidor så låses den istället.

Jag inser såklart att jag inte kan delta i alla trådar i OT och samtidigt moderera, därav att jag dragit mig ur det mesta här och minskat mitt deltagande. Tror inte heller du kan hitta många trådar där jag deltagit som jag även modererat i.
Mitt önskemål är till slut att inte behöva hantera OT/OT2 över huvud taget, utan låter andra moderatorer hantera det och förhoppningsvis blir det bättre.

Men när det är ett hopkok av diskussionsglada medlemmar som ska ifrågasätta allt, så är det inte roligt att som moderator eller admin få allting granskat ner till minsta detalj... detta gör att man drar sig mer och mer från att moderera inlägg.

Sedan din pik om att "stå nära Swedie"... snälla. Känner du dig så pass utanför att du måste fälla den kommentaren? Men såklart, du har ju tidigare visat att du gärna vill hacka både på mig och SH som sajt och det är ju då lätt att känna sig mobbad för att inte "Överpappan" tycker om dig lika mycket. Du har ju skapat din egen sits.

Detta är iofs inget unikt SH... för om du kommer med kommentarer som du ofta gör, så kommer du ju inte direkt förbättra på dina "förhandlingmöjligheter".

Sedan din sista känga om att du inte vill ha PM om moderatortjänst visar ju även din sinnesinställningar... Du vill bara synas och skyffla kritik och "passa på".

Förövrigt fungerar det som så att de som vill bidra till SH och hjälpa till att låta sajten förbli vad den är, eller bli bättre förhoppningsivs... de PMar mig själva. Det är inte jag som kontakter någon. Uppgiften ska inte vara påtvingad.

Jag har inte heller tänkt tanken att be dig bli moderator. Humor.

Sedan din pik om att "stå nära Swedie"... snälla. Känner du dig så pass utanför att du måste fälla den kommentaren? Men såklart, du har ju tidigare visat att du gärna vill hacka både på mig och SH som sajt och det är ju då lätt att känna sig mobbad för att inte "Överpappan" tycker om dig lika mycket. Du har ju skapat din egen sits.

Detta är iofs inget unikt SH... för om du kommer med kommentarer som du ofta gör, så kommer du ju inte direkt förbättra på dina "förhandlingmöjligheter".

Sedan din sista känga om att du inte vill ha PM om moderatortjänst visar ju även din sinnesinställningar... Du vill bara synas och skyffla kritik och "passa på".

Vet du vad Swedie? Istället för att direkt vända taggarna utåt så kanske, kanske vore det på sin plats med lite självrannsakan här. Detta sagt med all välmening.

bonny, det här är inget dagis där man kan fysiskt dra en unge i örat och se att han / hon ångrar sig och sedan är det nog ungen släppts tillbaka i lekhagen. Detta är på nätet och det är som det är på nätet. Banningar är en tillsägelse om att det får vara nog. En del förstår inte vad en tillsägelse eller banning är och en del får flertalet banningar och säger sedan "jag har fått många banningar" som om man är tuff och häftig för det. Troligen är mina banningar för korta. Borde öka på längden.

Jag har inte heller tänkt tanken att be dig bli moderator. Humor.

Så om nu inte forumet ser ut som det gör vem är det då som har ansvar för det? Jag?? Bazzoka??

Jag tyckte att jag var tämligen tydlig med att jag anser att det även är upp till oss "vanliga" att göra livet enklare för moderatorerna men jag har svårt att acceptera att inte moderatorerna, och då även du, har en viktig roll i hur forumet ser ut. Jag uppfattade också, eventuellt felaktigt, att denna tråd även var en möjlighet att få komma med förslag och synpunkter, vilket givetvis betyder att jag, mer eller mindre direkt, kritiserar någon eller något.
Och vad får jag för bemötande?? Nedlåtande insinuationer om att jag "bara vill synas" och är överdrivet kritisk till dig. Om jag nu hade det behovet av att synas hade jag nog varit betydligt mer produktiv än vad jag är och att du tar illa vid dig av mitt relativt försiktiga inlägg säger mer om dig än om mig. Att du sedan inte vill se att spydiga svar från din sida sätter ribban på ett annat sätt än spydiga svar från min sida är bara att beklaga.

Jag har inte så mycket emot att du deltar men det är din ovilja att inse vilken tyngd dina inlägg har som stör mig. Att din inte vill inse att om du ifrågasätter en medlems intelligens/personligehet eller goda intentioner så legitimerar du den sortens inlägg från andra. Å detta är definitivt inte att nedvärdera dig, tvärtom! Om inte du föregår med gott exempel så kommer det inte att bli någon förändring. Jag har inte samma tyngd eller betydelse som du för hur forumet ser ut.

Mina förslag hade egentligen bara den, för mig oskyldiga, ambitionen att försöka hjälpa er moderatorer i ert tröslösa jobb, men det ska jag tydligen be om ursäkt för! Men det är inte någon raketforskning att inse att luddigt övervakade regler inte respekteras.

Så: Nu lovar jag att aldrig mer kritisera dig! För att visa allvaret så skickar jag även 100 spänn till den förste som kommer på mig om jag skulle bryta mot detta löfte!

Så om nu inte forumet ser ut som det gör vem är det då som har ansvar för det? Jag?? Bazzoka??

Jag tyckte att jag var tämligen tydlig med att jag anser att det även är upp till oss "vanliga" att göra livet enklare för moderatorerna men jag har svårt att acceptera att inte moderatorerna, och då även du, har en viktig roll i hur forumet ser ut. Jag uppfattade också, eventuellt felaktigt, att denna tråd även var en möjlighet att få komma med förslag och synpunkter, vilket givetvis betyder att jag, mer eller mindre direkt, kritiserar någon eller något.
Och vad får jag för bemötande?? Nedlåtande insinuationer om att jag "bara vill synas" och är överdrivet kritisk till dig. Om jag nu hade det behovet av att synas hade jag nog varit betydligt mer produktiv än vad jag är och att du tar illa vid dig av mitt relativt försiktiga inlägg säger mer om dig än om mig. Att du sedan inte vill se att spydiga svar från din sida sätter ribban på ett annat sätt än spydiga svar från min sida är bara att beklaga.

Jag har inte så mycket emot att du deltar men det är din ovilja att inse vilken tyngd dina inlägg har som stör mig. Att din inte vill inse att om du ifrågasätter en medlems intelligens/personligehet eller goda intentioner så legitimerar du den sortens inlägg från andra. Å detta är definitivt inte att nedvärdera dig, tvärtom! Om inte du föregår med gott exempel så kommer det inte att bli någon förändring. Jag har inte samma tyngd eller betydelse som du för hur forumet ser ut.

Mina förslag hade egentligen bara den, för mig oskyldiga, ambitionen att försöka hjälpa er moderatorer i ert tröslösa jobb, men det ska jag tydligen be om ursäkt för! Men det är inte någon raketforskning att inse att luddigt övervakade regler inte respekteras.

Så: Nu lovar jag att aldrig mer kritisera dig! För att visa allvaret så skickar jag även 100 spänn till den förste som kommer på mig om jag skulle bryta mot detta löfte!
Du ska nog inte se det som att jag illa vid mig. Gillar bara inte bli bemött med sådana inlägg du ibland gör. Jag har inga problem att ta emot kritik så länge det görs på ett vettigt sätt utan onödiga och saltade slutkommentarer. Håll dig till det hjälpsamma enbart så går allt bättre.

Kan nog dock erkänna att jag gärna kommer med samma låga nivå tillbaka ibland... ska försöka minska på det. Det är dock vinter o jag reagerar likt många andra här onödigt mycket på vissa inlägg. =)

Jag VET vilken tyngd mina inlägg här...! Därav försöker jag inte att synas i alla trådar och "visa" mig därför det kan styra tråden i fel riktning och ibland hämma diskussioner.
Men samtidigt, en del tar mina inlägg med alldeles för mycket tyngd oxå.

Jag tror än dock att jag ändå kommit fram till rätt beslut, vilket är att "avsäga mig" (iaf huvuddelen) moderatorskapet i OT2 och kommer nog faktiskt dra mig ur forumet helt gällande deltagande.

Det kommer in andra moderatorer som får hantera inläggen som bryter regler.

Jag tror än dock att jag ändå kommit fram till rätt beslut, vilket är att "avsäga mig" (iaf huvuddelen) moderatorskapet i OT2 och kommer nog faktiskt dra mig ur forumet helt gällande deltagande.

Ett klokt beslut. Har sagt det tidigare och säger det igen, antingen kan du vara moderator och låta bli att delta i diskussionerna eller tvärtom.

Sen tycker jag det är tråkigt att när bonny eller andra försöker komma med konstruktiva förslag på hur sajten ska bli bättre så har du ofta taggarna utåt.

För att vi påpekar brister på sajten och vissa uttalanden från dig betyder inte att vi kritiserar dig som person utan kritiken gäller ditt agerande i din yrkesroll. (undantag finns naturligtvis)

Last edited:
Du ska nog inte se det som att jag illa vid mig. Gillar bara inte bli bemött med sådana inlägg du ibland gör. Jag har inga problem att ta emot kritik så länge det görs på ett vettigt sätt utan onödiga och saltade slutkommentarer. Håll dig till det hjälpsamma enbart så går allt bättre.

Glömde faktiskt att påminna om att jag faktiskt är tackasam för att du har skapat en sida som jag har mycket glädje och nytta av och jag blir ibland förbluffad över vilken oerhörd kunskap många här sitter inne med.

jag ser inte detta som kritik och kommer inte att betala ut något för detta inlägg!!!

Logga in dig under ett nytt namn och var med att kasta skit du också!

Debatt om "vad är rasism!" är bara löjlig och ännu värre blir det när man ska använda orden "Svenne" som argument. Hur många gånger har det egentligen används på forumet? Speciellt i förhållande till PK, Kommunist, liberaler o.s.v. Jag har aldrig sett (vilket inte utesluter att det har hänt!) att någon har blivit uppläxad för det, trots att syftet ju är att göra sig lustig över sina motståndare.

Enligt mitt tycke är det en rätt stor skillnad att klanka ner på någon pga av en persons ras och att klanka ner på någon pga personens åsikter.

Tyvärr har jag intrycket, och jag hoppas att det är fel, att det oftast är de som inte står så nära Swedie i frågorna som blir mest uppläxade, som t.ex. bettskena i denna tråden, samtidigt är det ok att Bazooka fortsätter att vara typig mot allt och alla. Själv har jag fått inlägg bortgaget med luddig motivering, som definitivt innehöll kritik av beteende men inte ett ord om personlighet, men blir ofta ganska så påhoppad, av ett gäng "beundrare" som jag har fått, utan reaktioner. Varför ska jag då ta reglerna på allvar??.!

Du måste inse att du trots allt ser detta något partiskt. Jag håller inte alls med i din uppfattning(oväntat :tungan ). Och typig? Du tror inte jag åker på rätt många personangrepp då? Jag är absolut villig att skriva mindre syrliga inlägg men förväntar mig då även att inte bli lika påhoppad själv.

Ett exempel är ju tex din faibless att kalla mig för Bazooka. Inget jag tar åt mig för (synd bara om den användaren som faktiskt heter Bazooka) men ändock ett bra bevis på den totala brist på respekt som bla du besitter. Du drar även upp mig i tid och otid i sammanhang där jag är helt irrelevant. Och du är definitivt inte ensam. Som bekant har du faktiskt en svans riktiga beundrare som gärna hakar på.

Ett förslag är att du faktiskt ser om ditt eget hus innan du börjar kasta skit omkring dig. Du är inte perfekt, trots att du gärna framhåller dig som sådan. Det är ingen.

Last edited:
Jag tror att det är swedie som loggar in som smartman när han vill ha lite fart på forumet... :tungan
Nu blire banning!!!! :mad: :arsele :hihi

Smartman är dock permanent bannad. Rolig filur, men han ska inte hålla på och sprida sådant där dynga som han gör.

Ett klokt beslut. Har sagt det tidigare och säger det igen, antingen kan du vara moderator och låta bli att delta i diskussionerna eller tvärtom.

Sen tycker jag det är tråkigt att när bonny eller andra försöker komma med konstruktiva förslag på hur sajten ska bli bättre så har du ofta taggarna utåt.

För att vi påpekar brister på sajten och vissa uttalanden från dig betyder inte att vi kritiserar dig som person utan kritiken gäller ditt agerande i din yrkesroll. (undantag finns naturligtvis)
Men ni ska bara veta hur fel ni har o hur mycket stryk ni borde få osv... Bara så ni vet... ska det i min signatur "ni är dumma" bara så ni vet... :tungan

Nä nog lugnt... har insett att det är skitsamma att sitta och beklaga sig på personlig nivå över situationen i Sverige.

Snart vår, då blire muntrare schargång... eller hur det nu stavas.

Förresten tror den här tråden är färdig. Nya moderatorer tas in ikväll. De som sökt, meddelas per PM med instruktioner.

Dumpforumet förbli kvar ett tag till iaf. :gnissla

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show