Ska dumpforumet fortsätta?

Ska dumpforumet vara kvar?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Detta är inte flashback, det är en hojsida. Stäng dumpforumet...

Vill man diskutera invandring, droger, veckans hemska brott osv, finns andra forum.

Detta är min åsikt iaf...
Då vill du stänga ner överflödiga diskussioner helt och hållet antar jag. För där diskuteras ju ämnen som i regel inte berör motorcyklar.

Helt ok att dumpforumet finns kvar för ämnen som inte passar in nån annanstans men lite förbryllande och ifrågasättande om varför trådar stängs ner utan förklaring.

Detta är inte flashback, det är en hojsida. Stäng dumpforumet...

Vill man diskutera invandring, droger, veckans hemska brott osv, finns andra forum.

Detta är min åsikt iaf...

flera forum har en OT-del så det borde inte vara något problem med OT här heller

En OT del är nödvändigt för att ha ett levande forum, men även där måste det finnas en lägstanivå och en uppstyrning av vad man kan/får skriva i ett öppet forum som faktiskt SH är. Dumpforumet däremot tycker jag är helt överflödigt för där bor nästan bara troll.

Last edited:
Haha, är du full eller bara inte läskunnig? Var i texten står det något om att kalla någon för ehh.. något?

Och du får gärna länka till alla dessa medlemmar som kallar svenskar för något som skulle leda till banning.

Nazimetoder..? :rolleyes:

Du ville ha en definition på rasism, och jag gav dig den allmänt vedertagna definitionen. Inte farligare än så.

Varav ett av "nej" alternativen kan tolkas som att forumet ska bort och diskussionerna ska vara tillåtna i vanliga OT, igen.

Om du kliver av flowerpowertåget så kan du inse att den frasen ur FNs regelbok gällande rasism så får man varken skämta om invandrare eller svenskar. Det är en alldeles för hård lag om man ska följa den till punkt o pricka. Man måste få kunna driva med både invandrare och svenskar och skandinaver utan att behöva få rasismstämpel mot sig. Ofta ett ord som blir ett klåpord som brukas i försvarsställning för att förstöra en diskussion. Det är inte konstigt det inte går att diskutera ämnen när man kan säga stoppordet rasism... sen är allt kört inom diskussionen.

Sedan är ju en invandrare som kallar en svensk för svenne oxå rasist. Så det finns otroligt många rasister inom invandrare som grupp. Räcker väl även som svensk att kalla en annan svensk för något nedvärderande för att fällas av FN-regeln om rasism.

Ska vi sedan avdramatisera brukandet av ordet svenne mot svenskar så kan vi lika gärna avdramatisera ordet svarting om invandrare.

En OT del är nödvändigt för att ha ett levande forum, men även där måste det finnas en lägstanivå och en uppstyrning av vad man kan/får skriva i ett öppet forum som faktiskt SH är. Dumpforumet däremot tycker jag är helt överflödigt för där bor nästan bara troll.
Precis, det är mestadels dom välkända "trollen" som älskar att debattera i OT2. Ska vi verkligen höja upp dessa medlemmar så pass att man ger dom en egen del att hålla på i?

Last edited:
Dumpforumet däremot tycker jag är helt överflödigt för där bor nästan bara troll.

Ja vem klagar/läser där då? låt "trollen" vara där då -det skrivs inte överdrivet mycket där, det kan vara rätt kul att läsa där emellanåt.

meningen var ju att "heta" ämnen skulle hamna där, vilket ex. ape/polishistorien gjorde, man kan ju lägga till ex. -i denna del så kan det gå hårdare till i konversationerna.

Last edited:
Ja vem klagar/läser där då? låt "trollen" vara där då -det skrivs inte överdrivet mycket där, det kan vara rätt kul att läsa där emellanåt.

meningen var ju att "heta" ämnen skulle hamna där, vilket ex. ape/polishistorien gjorde, man kan ju lägga till ex. -i denna del så kan det gå hårdare till i konversationerna.
Det är dock en relativt stor andel folk som enbart rör sig i OT2 som inte riktigt ses som delaktiga i övriga delar av SH. En för mig irriterande faktor. Vill inte att OT/OT2 ska dra till sig nyregistreringar som enbart vill delta i diskussioner som egentligen inte hör SH till.

Om du kliver av flowerpowertåget så kan du inse att den frasen ur FNs regelbok gällande rasism så får man varken skämta om invandrare eller svenskar. Det är en alldeles för hård lag om man ska följa den till punkt o pricka. Man måste få kunna driva med både invandrare och svenskar och skandinaver utan att behöva få rasismstämpel mot sig. Ofta ett ord som blir ett klåpord som brukas i försvarsställning för att förstöra en diskussion. Det är inte konstigt det inte går att diskutera ämnen när man kan säga stoppordet rasism... sen är allt kört inom diskussionen.

Sedan är ju en invandrare som kallar en svensk för svenne oxå rasist. Så det finns otroligt många rasister inom invandrare som grupp. Räcker väl även som svensk att kalla en annan svensk för något nedvärderande för att fällas av FN-regeln om rasism.

Ska vi sedan avdramatisera brukandet av ordet svenne mot svenskar så kan vi lika gärna avdramatisera ordet svarting om invandrare.

Du verkar ha läst någon helt annan text än den jag postade.

Läs igenom texten igen, och peka ut det område som skulle säga att det är fel att kalla en svensk för svenne eller att skämta om araber?

Det är dock en relativt stor andel folk som enbart rör sig i OT2 som inte riktigt ses som delaktiga i övriga delar av SH. En för mig irriterande faktor. Vill inte att OT/OT2 ska dra till sig nyregistreringar som enbart vill delta i diskussioner som egentligen inte hör SH till.

Det är väl självklart att alla här inne har ett mc intresse? Om inte så borde man kickas ut, men dumpdelen bör få vara kvar p.g.a vinter:hihi

Jag tycker också att drogdiskutionerna var ett steg över gränsen, droger och motorfordon går inte så bra ihop, speciellt inte olagliga droger.

Jag tycker det kan bli lite väl mycket kröka-prat också, men det får jag nog tyvärr leva med, då det inte är en illegal drog.

Knarktrådarna är obegripligt att de tilläts på ett motorforum, hur jäkla offtopic ett underforum må vara. Klart övertramp

När är röstningen klar?

Knarktrådarna är obegripligt att de tilläts på ett motorforum, hur jäkla offtopic ett underforum må vara. Klart övertramp

Det är väl bara att ta bort dom då. Två trådar är inte nån anledning till att stänga en hel forumdel.

Jag tycker självklart det vore fel att starta trådar om hur man gör när man tar heroin iv eller om det länkas till sidor som säljer droger och sånt men jag förstår inte varför i helvete man inte skulle kunna få diskutera drogpolitik?
Jag förstår inte ens varför de trådarna måste ligga i ot^2 och jag är övertygad om att ingen arbetsgivare bryr sig om att det diskuteras i ot^2.

Däremot tycker jag det borde vara strängare regler vad det gäller rasism.
Det är skillnad på invandringspolitik och ren rasism och det är en del på forumet som inte verkar förstå det. Om en arbetsgivare reagerar över någonting så tror jag det skulle vara ett forum där det pratas om blattar, svartingar och judekonspirationer.

Håller fulständigt med, tyckte "drog-tråden" var för mycket, då den kändes som att man snackade mer konkreta tips om droger, vilket kändes lite morbjudande på ett SH-forum..
Är emot konceptet OT^2, tycker att det räcker med ETT OT-forum. Varför inte ha det som det var förut bara?? De som inte känner intresse att diskutera politik, behöver ju inte delta, varför gå och "gömma" vissa delar av forumet, speciellt när de är populära?

Last edited:

nä det såklart, vet inte riktigt hur dom gör på andra forum som har OT men det går inte att styra 100%, ibland dyker det ju iofs upp en del som roar medlemmarna ex. smartman

Nu måste jag erkänna att jag inte brukar kolla i dumpforumet alltför ofta i och med att ämnena inte varit intressanta för mig men jag tycker det fyller sin uppgift, det vanliga överflödsforumet verkar ha blivit lite mer "städat".

Tycker givetvis att denna plats skall vara kvar med samma regler, dock får man nog försöka hålla diskussionerna inom rimliga gränser.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC