Ska dumpforumet fortsätta?

Ska dumpforumet vara kvar?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag har aldrig varit i den delen av SH men det är väl bra med en bredd sida där man kan hänga även om man inte har något att tillföra i mc väg den dagen. Sen att droger och politik väcker starka känslor är ju ingen nyhet, SH brukar ju vara frihet under ansvar och det är bra. Kan inte det efter levas så måste det bli andra regler eller stängas.

Tycker det kan stanna kvar.

Jag har inte känt av någon negativ effekt av det, snarare tvärtom, och så länge nya medlemmar inte skapas enbart för att tjafsa i den delen av forumet så skadar det ju inte att forumet får lite bredd, sporthoj.com är ett MC-forum, men en stor av det som gör sporthoj.com så skönt är ju faktiskt "chill"-faktorn, speciellt nu under vintern. Istället för att vara halvdött och senare dö ut under vinterhalvåret så chillas det och folk jiddrar om lite allt möjligt. :)

en del säger så att om man inte vill läsa det så läs det inte. kan jag hålla med om. Men jag tycker att den här hemsidan är till för att snacka hojar o det som hör till. Som tidigara talare sagt det finns andra sidor där man kan snacka droger o dyligt.

Man blir ju medlem här för att det klart o tydligt heter sporthoj.com

Tolf

Stäng och återgå till ett OT-forum tycker jag. Kanske moderera det något hårdare så det inte fylls med rena skittrådar.

Om det kommer fram en klar och tydlig regelbok för vad rasism är så vore det enklare att hantera. Sedan finns det nötter som skriker rasist utan att ens veta vad det betyder eller när det är okallat.

Varför inte ta FNs definition om rasdiskriminering?

FN:s konvention om att eliminera alla former av rasdiskriminering definierar rasdiskriminering som

” ...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet."

• Gilla
Reaktioner: R2
Och det här är Off Topic-delen.

Visst är det så, men när det lockar folk "som inte alls har här att göra" så är det ju inte så lätt att bara ignorera eller sluta läsa i OT. Missförstå mig rätt, jag gillar OT då det håller lite fart på SH. Men när det mer & mer börjar likna Lunarstorm p.g.a alla "K850i tjejerna" som prompt ska prata knulla överallt i hela forumet så blir det för mycket, iaf för mig. Banna drägget och moderera hårdare :mattias

Däremot tycker jag det borde vara strängare regler vad det gäller rasism. Det är skillnad på invandringspolitik och ren rasism och det är en del på forumet som inte verkar förstå det. Om en arbetsgivare reagerar över någonting så tror jag det skulle vara ett forum där det pratas om blattar, svartingar och judekonspirationer. (ifall du nu inte jobbar åt polisen i malmö)

Jag tycker inte att det behövs strängare regler. (Om man bortser från rent legala skäl.)
Det stora problemet med de beryktade malmöpoliserna är inte att de säger
det de säger, utan att de tänker det de tänker.
De ska dock inte säga det de sa i offentligt OCH i tjänsten, men jag tror
att bara det är bra om de kan dryfta sina tankar internt, eller utanför tjänsten
på tex ett sådant här ställe, tillsammans med folk som tänker annorlunda.

Tycker att det ska få vara kvar, man behöver ju inte läsa om man inte vill. Dessutom tycker jag att vanliga OT blivit "renare" och mer sansat. :)

Sportbike har gjort ett bra jobb, men vi kan behöva en moderator till för att sköta jobbet i OT om dumpforumet tas bort. PM mottages gärna hursomhelst.

Mitt erbjudande att moderera står fortfarande kvar. :)

Jag tycker också att drogdiskutionerna var ett steg över gränsen, droger och motorfordon går inte så bra ihop, speciellt inte olagliga droger.

Jag tycker det kan bli lite väl mycket kröka-prat också, men det får jag nog tyvärr leva med, då det inte är en illegal drog.

Skulle vid tillfälle vara intressant att få se logiken bakom beslutet att stänga alla trådar i forumet utvecklad. Helt vansinnigt att stänga alla för att göra någon obegriplig poäng.

Varför inte ta FNs definition om rasdiskriminering?

FN:s konvention om att eliminera alla former av rasdiskriminering definierar rasdiskriminering som

” ...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet."
Allt för många medlemmar skulle isåfall åka ut för att de kallar svenskar för dittan och dattan. Så för husfridens skull, kör jag inte på några sådana nazimetoder för att rensa "rasism".

Skulle vid tillfälle vara intressant att få se logiken bakom beslutet att stänga alla trådar i forumet utvecklad. Helt vansinnigt att stänga alla för att göra någon obegriplig poäng.
Det är ok att inte begripa allt här i världen.

Last edited:
Allt för många medlemmar skulle isåfall åka ut för att de kallar svenskar för dittan och dattan. Så för husfridens skull, kör jag inte på några sådana nazimetoder för att rensa "rasism".

Det är ok att inte begripa allt här i världen.
Haha, är du full eller bara inte läskunnig? Var i texten står det något om att kalla någon för ehh.. något?

Och du får gärna länka till alla dessa medlemmar som kallar svenskar för något som skulle leda till banning.

Nazimetoder..? :rolleyes:

Du ville ha en definition på rasism, och jag gav dig den allmänt vedertagna definitionen. Inte farligare än så.

nu har lite fler röstat, 60% ja 40 % nej ser det ut att vara
Varav ett av "nej" alternativen kan tolkas som att forumet ska bort och diskussionerna ska vara tillåtna i vanliga OT, igen.

Last edited:
Detta är inte flashback, det är en hojsida. Stäng dumpforumet...

Vill man diskutera invandring, droger, veckans hemska brott osv, finns andra forum.

Detta är min åsikt iaf...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...