Ska dumpforumet fortsätta?

Ska dumpforumet vara kvar?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Sedan är ju en invandrare som kallar en svensk för svenne oxå rasist. Så det finns otroligt många rasister inom invandrare som grupp.

Ska vi sedan avdramatisera brukandet av ordet svenne mot svenskar så kan vi lika gärna avdramatisera ordet svarting om invandrare.

hörrö...vad är egentligen ditt problem? har du vaknat på fel sida sen du föddes eller?

hur kan du ens komma på den absurda tanken att jämföra ordet 'svenne' med 'svarting'? är du så arg och så ofta att du inte ser klart längre?

allvarligt talat, kliv av din moderatorroll och låt någon annan med mer vett och sunt förnuft ta över, så kan du som privatperson börja skapa trådar och skriva inlägg, så du får utlopp för dina känslor.

du visar än en gång att du varken förstår eller ens är värdig att vara moderator...patetiskt.

Det är dock en relativt stor andel folk som enbart rör sig i OT2 som inte riktigt ses som delaktiga i övriga delar av SH. En för mig irriterande faktor. Vill inte att OT/OT2 ska dra till sig nyregistreringar som enbart vill delta i diskussioner som egentligen inte hör SH till.

Har du koll på båda vad folk läser och skriver.
Är det ett problem om folk läser utan att skriva i on-topic-forumen?

hörrö...vad är egentligen ditt problem? har du vaknat på fel sida sen du föddes eller?

hur kan du ens komma på den absurda tanken att jämföra ordet 'svenne' med 'svarting'? är du så arg och så ofta att du inte ser klart längre?

allvarligt talat, kliv av din moderatorroll och låt någon annan med mer vett och sunt förnuft ta över, så kan du som privatperson börja skapa trådar och skriva inlägg, så du får utlopp för dina känslor.

du visar än en gång att du varken förstår eller ens är värdig att vara moderator...patetiskt.

Tappades du i golvet när du föddes eller är du bara en naturbegåvning?

Jag tycker att det skall vara kvar och att Dumpforumet döps om till Rosengård. Ett beskrivande namn på ett socialt experiment där vi kan bränna bilar och kasta kundvagnar utan att de andra delarna av den vackra SH-världen blir lidande. Och vill man inte se så behöver man inte klicka.:tummenupp

Om du inte känner till det otroligt löjliga begreppet 'omvänd rasism' förtjänar du faktiskt att permanentbannas. På köpet får vi ett mindre rasistiskt forum där intelligensnivån hoppar upp till tresiffrigt. Tre flugor i en smäll som det gamla ordstävet lyder.

För att vara lite mer on topic så tycker jag att vi kan behålla dumpen som den är fast eventuellt banna några av de extremaste vänstermänniskorna som kör DT:s och liknande för att slippa se misären på så nära håll. :nicka

Tror inte du själv insett hur "patetisk" du själv ser ut när du överdriver din jesusroll här på SH. Du försöker spela så bra hela tiden och ditt sätt att försöka berätta för mig hur jag ska tänka och agera börjar bli lite som ett troll som följer efter en.

Det finns ett ordspråk på engelska som passar för dig: Get off your high horse.

Det är väldigt tydligt att du sitter och försöker hitta på så "smarta" repliker som möjligt för att bättre på din egen image.

Självklart kan "svenne" och "svarting" jämföras och är lika rasistiska då båda är skälsord när de brukas av en svensk mot en invandrare och en invandrare mot en svensk.

Om du inte kan inse det, så bör du nog tänka om en aning innan du kommer med smarta "come backs". Sedan så sluta skriva så tydligt mellan raderna att du vill vara moderator och att du tror du kommer göra ett mycket bättre jobb än mig. Det kommer inte ske och du skulle inte lyckas bli mer omtyckt, det är redan kört för dig... du är en udda och konstig människa bara. Det du försöker göra, funkar inte.... så lägg ner och stig av trollstigen innan det är för sent för dig... kommer inte acceptera mycket fler försök till töntiga inlägg som du just gjorde.

Last edited:
Jag fattade aldrig varför dumpforumet infördes från första början, men nu när vi har ett så kan det gott få vara så. Men jag efterlyser en mer konsekvent moderering.

Jag fattade aldrig varför dumpforumet infördes från första början, men nu när vi har ett så kan det gott få vara så. Men jag efterlyser en mer konsekvent moderering.
Jag håller på att ta in andra moderatorer just nu. Jag kommer troligen själv "överge" OT2 under viss tid för att se hur det tas. Får se hur de som påverkas av regelbrott tycker att moderatorerna är hanterar situationen. Jag tar gärna lärdom... är inte så pantad som vissa vill påstå. hehe =p

Sedan bör vi försöka få bort det här kravet på ett über-konsekvent modererande. Det kommer det aldrig bli! Utan det är alltid olika situationer som behöver tolkas annorlunda beroende på hur det ser ut. Det gynnar ibland inte förövaren (hah..) och det brukar vara de som klagar mest på det här med konsekvent modererande. Att andra gör fel, gör det inte rätt att själv göra fel. Tänk efter lite liksom. Typiskt överlevnadstänkade / tyck om mig-inlägg som påtvingas av grupptryck.

Om du inte känner till det otroligt löjliga begreppet 'omvänd rasism' förtjänar du faktiskt att permanentbannas. På köpet får vi ett mindre rasistiskt forum där intelligensnivån hoppar upp till tresiffrigt. Tre flugor i en smäll som det gamla ordstävet lyder.

Det finns inget som heter "omvänd rasism" (vilket jag tolkar det som att du också är med på när du säger "det otroligt löjliga begreppet"), det är lika jävla mycket rasism om en svart kränker en vit som om det motsatta sker.

Sedan bör vi försöka få bort det här kravet på ett über-konsekvent modererande. Det kommer det aldrig bli! Utan det är alltid olika situationer som behöver tolkas annorlunda beroende på hur det ser ut. Det gynnar ibland inte förövaren (hah..) och det brukar vara de som klagar mest på det här med konsekvent modererande. Att andra gör fel, gör det inte rätt att själv göra fel. Tänk efter lite liksom. Typiskt överlevnadstänkade / tyck om mig-inlägg som påtvingas av grupptryck.

"über-konsekvent" modererande är att ta i, men som exempel tycker jag att det är vansinnigt inkonsekvent att låsa samtliga trådar pga någon oklar anledning som ingen annan upplevt. Vilken är denna skara som dykt upp enkom för dumpforumets skull?

Din sista mening fattar jag inte alls. Menar du mig personligen nu eller? Den sista diskussionen jag var inblandad i här innan du gick apeshit med låsknappen var med Markus och du får gärna peka på vilka regler som bröts där.

"über-konsekvent" modererande är att ta i, men som exempel tycker jag att det är vansinnigt inkonsekvent att låsa samtliga trådar pga någon oklar anledning som ingen annan upplevt. Vilken är denna skara som dykt upp enkom för dumpforumets skull?

Din sista mening fattar jag inte alls. Menar du mig personligen nu eller? Den sista diskussionen jag var inblandad i här innan du gick apeshit med låsknappen var med Markus och du får gärna peka på vilka regler som bröts där.
Trådarna är låsta tills situationen är löst. Rätt vanlig åtgärd. Annars tappar denna diskussionen fokus.

Användning av ordet Konsekvent i det sammahanget är fel.

Dock är jag hursomhelst osäker på om trådarna som ändå är låsta nu ska öppnas igen. Kan likväl starta nya trådar som förhoppningsvis blir "bättre".

Jag postar sällan, men läser ofta.
Klart det ska vara kvar, ev ta bort "skyltningen" med vilken tråd som det nyss postats i.

Dom som läser det bryr sig knappast och dom som stör sig slipper det.

Tjollahopp :ätapiller

http://sv.wikipedia.org/wiki/Omvänd_rasism

"Omvänd rasism är en benämning på rasism som inte går i den "förväntade" riktningen."

Men visst känns det lite... ironiskt(!?), rasism är ju rasism, vem det än kommer ifrån, riktat mot vem det än är.

Ha nu i bakhuvudet att wikipedia inte räknas som någon riktig faktakälla då vem som helst kan skriva deras "avhandlingar". Så bara för att benämningen finns med där så betyder det inte att den är accepterad i det svenska språket.

Och det är precis som du skriver, rasism är rasim oavsett vem det riktas mot.

Klart att "svenne" eller "viting" också är skällsord för en viss grupp människor precis som guling, blatte eller neger är.
Men vissa kanske inte tolkar begreppet "svenne/viting" som lika rasistiskt och diskriminerande då det inte förekommit i samma utstäckning och då denna grupp inte blivit "straffade" i lika stor utsträckning för sin etnicitet som andra grupper.
Men det förändrar trots det inte läget att det är en negativ benämning.

Om dumpforumet är kvar, förbli alla trådar stängda och nya får startas.

Trådarna är låsta tills situationen är löst. Rätt vanlig åtgärd. Annars tappar denna diskussionen fokus.

Inte glasklart men jag hoppas på att senaste versionen gäller, helt fel att principstänga alltihop bara för att några fåtal trådar eventuellt spårat ur.

Jag surar mest för "min" presidentvalstråd. Tycker förresten du borde vara snäppet gladare för att folk är engagerade i ditt (förmodade) levebröd.

Den senaste Rosengårdssnuttråden tycker jag inte du behöver öppna igen för där tryckte jag till bonny utav bara helvete och för att rädda hans ansikte tycker jag det vore hyggligast att låta det där bero, då kan han alltid skylla på att han inte hade chansen. :D

Inte glasklart men jag hoppas på att senaste versionen gäller, helt fel att principstänga alltihop bara för att några fåtal trådar eventuellt spårat ur.

Jag surar mest för "min" presidentvalstråd. Tycker förresten du borde vara snäppet gladare för att folk är engagerade i ditt (förmodade) levebröd.

Den senaste Rosengårdssnuttråden tycker jag inte du behöver öppna igen för där tryckte jag till bonny utav bara helvete och för att rädda hans ansikte tycker jag det vore hyggligast att låta det där bero, då kan han alltid skylla på att han inte hade chansen. :D
Man kan ju ändra sig vartefter oxå. Att skriva så konsekvent du förespråkar genom att citera är nog rätt svårt mål.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC