Skönt att se att polisen gör nytta.

Kuritas skrev:
2651867 He he... Jag har ingen aning om Sushibar-ägaren spöade sin f.d. anställde eller inte, men i en konflikt där anklagande parten står och skriker felaktigheter och förolämpningar utan grund (De kallar en polis för 'fascist' utan nödvändig bakgrundsinformation om tilltalade polispersons politiska övertygelse) tenderar man ju att tro mer på det som sägs av restaurangägaren.

Vad som är sant och inte sant i den bakomliggande konflikten vet nog bara de inblandade. Syndikalisternas version är knappast objektiv (knappast krögarens heller).
Tydligen var hela personalen på nån resa till London, där det uppstod bråk mellan ägaren och kocken. Tydligen slog ägaren hårdast...Enligt ägaren var händelserna på resan droppen som fick bägaren att rinna över, kocken hade misskött sitt arbete under lång tid, t.ex. genom att helt sonika skita i att gå till jobbet. Ägaren meddelade sina skäl till uppsägning för hotell/restaurangfacket, som inte hade några invändningar utan ansåg att uppsägningen var rimlig.

Syndikalisternas referenser till grundlagen är antagligen "regeringsformen" http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19740152.HTM

Där man bl.a. kan läsa i 2 kap, 17§: "

17 § Förening av arbetstagare samt arbetsgivare och förening av arbetsgivare äger rätt att vidtaga fackliga stridsåtgärder, om annat ej följer av lag eller avtal. Lag (1976:871)."

Jag tycker mig minnas att de skränade något om 17:e paragrafen i nån av filmerna.

Är det såna där sossar som man ser på filmerna :va.

Jag vet inte vad jag ska tro riktigt när jag ser såna här klipp. Första tanken är att jag vill bli polis så jag får chansen att slå litegrann på dom. Längre än så har jag inte orkat tänka för tillfället. Patrask är vad det är iaf :mad:.

Sporthojarn skrev:
2651368 Nej, håller med. Kan knappast vara normalt att önska livet ur dom heller?
Nej inte det minsta, iaf inte om man är seriös men det är väll mer ett "tallesätt"

Pinky skrev:
2651879 Är det såna där sossar som man ser på filmerna :va.

Jag vet inte vad jag ska tro riktigt när jag ser såna här klipp. Första tanken är att jag vill bli polis så jag får chansen att slå litegrann på dom. Längre än så har jag inte orkat tänka för tillfället. Patrask är vad det är iaf :mad:.
Min tanke med.

Ville bara vara med och "omhänderta" idioterna. (kommentarer undanbedes)

valmers skrev:
2652156 Vad har en tall med detta att göra?
Nu känner du dig vuxen va? :tummenupp

Last edited:
Förutom att dom råkade dunka ett huvud i väggen så skötte väl sig poliserna utmärkt. Jag fattar inte att strejknissarna försöker ta en diskussion med polisen, det är ju inte dom som avgör om dom får stå där eller inte.

Hehe, underbart att få se detta!
Givetvis ska man få hävda sin rätt i samhället och mot den Svenska staten men man måste samtidigt inse att man blir straffad därefter. Jag gör massvis med olagliga saker (kör för fort, pissar på rådhuset, köper ful-öl etc) men jag tar ju även straffet därefter.
Så sent som förra året var det ett sånt där hårigt äckel (vänsterpatrask-brud med orakad bikinilinje och som vägrar analsex) som envisades med att förklara deras ståndpunkt för mig när jag gick genom gallerian i Örebro. Jag fortsatte bara gå och hon flyttade inte på sig, men det kan knappast vara mitt fel? Hade det varit en kille hade jag antagligen skickat iväg ett knä i skrevet och en loska i pannan. Hade det inte varit olagligt och osmakligt så hade jag troligtvis även dragit fram den och pissat på offentlig plats. Givetvis på punkarjävelen.

Fast lite tråkigt tyckte jag det var att de inte tog i lite mer, det hade de gott kunnat kosta på sig tycker jag.

Dee_cati skrev:
2652253Fast lite tråkigt tyckte jag det var att de inte tog i lite mer, det hade de gott kunnat kosta på sig tycker jag.

Jo, fast polisen i Malmö vet ju om att de kommer att bli anmälda för övervåld, misshandel, tjänstefel osv. Vid varje sån här aktion har extremisterna med sig ett tiotal videokameror för att dokumentera allt som polisen tar sig för, och så fort man petar på kräken skriker de att de blir misshandlade osv. Man kan t.ex. läsa på deras hemsida om hur "poliser misshandlar strejkvakter". Hur det nu kan vara strejkvakter när det inte är en strejk...
Så kontentan blir ju att malmöpolisen är noga med att göra allting på rätt sätt med minimalt våldsutövande. Jag pratade lite med befälet vid krogincidenten och ifrågasatte varför de inte gjorde någonting (de sa ju 2 minuter till packet, men det tog ca 15 innan de började avlägsna patrasket), och han svarade att de väntade på mer personal och att de ville göra det här på absolut rätt sätt. Som sagt...de vet ju vad det är för patrask de har att göra med och vilka anmälningar som väntar dem. Att vara polis är ibland ett jävligt otacksamt jobb.

Om nån i mitten av gruppen blir akut bajsnödig - blir han/hon utsläppt/insläppt då?!

:rolleyes:

Skalman skrev:
2652343 Jo, fast polisen i Malmö vet ju om att de kommer att bli anmälda för övervåld, misshandel, tjänstefel osv. Vid varje sån här aktion har extremisterna med sig ett tiotal videokameror för att dokumentera allt som polisen tar sig för, och så fort man petar på kräken skriker de att de blir misshandlade osv. Man kan t.ex. läsa på deras hemsida om hur "poliser misshandlar strejkvakter". Hur det nu kan vara strejkvakter när det inte är en strejk...
Så kontentan blir ju att malmöpolisen är noga med att göra allting på rätt sätt med minimalt våldsutövande. Jag pratade lite med befälet vid krogincidenten och ifrågasatte varför de inte gjorde någonting (de sa ju 2 minuter till packet, men det tog ca 15 innan de började avlägsna patrasket), och han svarade att de väntade på mer personal och att de ville göra det här på absolut rätt sätt. Som sagt...de vet ju vad det är för patrask de har att göra med och vilka anmälningar som väntar dem. Att vara polis är ibland ett jävligt otacksamt jobb.

Jo, det är inte guld och gröna skogar i det yrket direkt. Har jobbat som nattväktare och då träffar man ofta på de stackarna som får det otacksamma lördag-passet, natt givetvis. Sen är det ju tyvärr en stor % av radiopolisen som är macho-snubbar runt 30 som gärna hävdar sig men jag tror inte det är en nackdel för samhällets del, tvärtom. Sen har klimatet ändrats drastiskt de senaste 10 åren men polisen har inte kunnat gå lika fort fram tyvärr.
Det krävs säkerligen dylika metoder av bla vänstern för att få igång en diskussion men det är ju bara bra då våra poliser får träna lite på allvar och inte bara genomgå simulerade övningar :D

Jag tkr dom borde bundit ett rep runt dom.
Knyt fast det i dragkroken på polisbilen och platta i matta sen.

= Problemet löst :tummenupp

:machinegu :sissy :klappar :yoparty

Förklaring: Skjut allt pack! Klappa i händerna och gå på hårdrockskonsärt!

Edit: Grisar det låter som en svinfarm! (Tur att man inte är polis! oj oj oj )

Last edited:
Skalman skrev:
2651712 Nejdå. Bara ett sätt att slösa på kommunistpackets pengar. De slösar ju på våra skattepengar med sina fjant-"demonstrationer".

Jag tror tyvärr inte de blir särskilt ledsna. Men riv på du, det är ju för ett fint syfte. :tummenupp
Ikväll får sherifferna chansen att spöa på massvis med drägg verkar det som:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=596103&previousRenderType=6
Det som vore fint vore om man hade utbytesprojekt med israelska militären:
1. Vi skulle få ordni9ng direkct
2. Kommusarna skulle bli jete arja för att "ockupationsmakten" spöade upp även dem
3. Nassarna skulle även de bli jete arja för att de åkte på smisk av deras No1 hatobjekt

Tre flugor i en smäll med andra ord.

Jag tycker illa om politiska extremister i största allmänhet (jävla exkrementer). Unga frustrerade mellanklassbarn som tror att man får igenom sin vilja genom att vara den som skriker högst.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om de fått gå kurs i hur man demonstrerar och provocerar fram polisvåld eller fejkar polisvåld. Förutom killen som dyker med huvudet före in i väggen så ser polisens "spark" i första filmen mest ut som att någon försöker sätta krokben för honom.

Poliserna borde få rätt att kunna upprätta en tillfällig avspärrning runt en liknande demonstration och sedan kunna säga: "Den som nu befinner sig inom denna avspärrning har möjligheten att lämna den frivilligt. Om man inte inte frivilligt lämnar det avspärrade området kommer man att av polisen avlägsnas från det avspärrade området. Den som efter att avspärrningen är upprättad kliver innanför avspärrningen kommer att av polisen avlägsnas. Ni har nu fem minuter på er att göra ert val."

Vad säger ni, ska vi köra en sporthojsinsamling till förmån för malmöpolisens införskaffande av en vattenkanon? :brynad

Smarta idioter!
Vi skapar en blockad för att en person blivit av med jobbet. Men GRATTIS! Lycka till att få ett nytt jobb!
-Hej vad heter du? Men vänta är det inte du som var orsaken till den där löjliga blockanden där det stod en bunt spånhuvuden och trodde att man kunde hålla armkrog för att förhindra att bli gripen? Tyvärr så passar du inte för tjänsten.

Nä folk är roliga. Synd att de skall filmas bara, det optimala är om polisen kommer dit, bryter, samtliga får straff och inget av detta kommer upp i media. Är ju sånt de lever för, att synas.

Jag tycker videon är en jättebra propagandafilm för att söka till polisskolan. Blir riktigt sugen på att bli polis och ta i tu med allt pack.

Är ju knappast så att filmens egentliga syfte att man ska tycka synd om syndikalisterna och titta på övervåld från polisen lyckas något vidare.
Snarare tvärtom att man tycker synd om poliserna som inte får använda lite hårdare tag.

Vattenkanon tycker jag låter som en vettig åtgärd.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman