Skönt att se att polisen gör nytta.

HAHA såg just den tredje rullen, grvar så hårt att tjejen med kamera tror hon kan stå och filma en polis 1cm från näsan och komma undan med det

Lantis skrev:
2651149 Dom kallar sig för arbetare. Undrar hur många av dem som har ett jobb?

De hade ju fått sparken, det sade de ju till och med. Kan man förresten få bättre bekräftelse som arbetsgivare att man avskedat rätt personer när de dyker upp med sådant drägg senare?

Tycker poliserna var fjantiga, de kunde gott släppt hundarna och skjutit han med skägg. Fy fan vad ful han var. :zpy

Markus skrev:
2651444 De hade ju fått sparken, det sade de ju till och med. Kan man förresten få bättre bekräftelse som arbetsgivare att man avskedat rätt personer när de dyker upp med sådant drägg senare?

Tycker poliserna var fjantiga, de kunde gott släppt hundarna och skjutit han med skägg. Fy fan vad ful han var. :zpy

Nja...det var bara en som hade fått kicken. Nämligen fjanten i slutet på filmen som nästan lyckas rymma från polisen, med ett nytt snyggt "armband" på ena handleden.

Ang. han med skägget så hade väl han typutseendet för en syndikalistmedlem :)

Tvivlar f.ö. på att alla som stod där var medlemmar. Antagligen var minst hälften av dem inhyrda proffsbråkmakare från KPR, AFA och annat löst pack.

Skalman skrev:
2651461 Nja...det var bara en som hade fått kicken. Nämligen fjanten i slutet på filmen som nästan lyckas rymma från polisen, med ett nytt snyggt "armband" på ena handleden.

Ang. han med skägget så hade väl han typutseendet för en syndikalistmedlem :)

Tvivlar f.ö. på att alla som stod där var medlemmar. Antagligen var minst hälften av dem inhyrda proffsbråkmakare från KPR, AFA och annat löst pack.

Orkade inte kolla allt, men det var snällt att någon textat så man hajade trots den vidriga dialekten. :D
Ingen som har länk till när en polis under en typ Reclam/Första Maj-fest sänker en kille med ett slag? :yoparty Det är en av mina favvo-övervåld. :tummenupp

Dom(TM) där kommunisterna lämnar en inte i fred,dom är som Jehovas vittnen.

Skulle bara gå och köpa mig ett par öl på systemet...och vips så har man en dåre som står mitt i vägen och gafflar om A-kassor och vill ge en tidnigen Poroletären.

:mad:

Långa farbron skrev:
2651481 Dom(TM) där kommunisterna lämnar en inte i fred,dom är som Jehovas vittnen.

Skulle bara gå och köpa mig ett par öl på systemet...och vips så har man en dåre som står mitt i vägen och gafflar om A-kassor och vill ge en tidnigen Poroletären.

:mad:

Givetvis tog du en tidning, rev sönder den på mitten och kastade den i en soptunna mitt framför honom, eller? Om inte, SKÄMS!

Skalman skrev:
2651506 Givetvis tog du en tidning, rev sönder den på mitten och kastade den i en soptunna mitt framför honom, eller? Om inte, SKÄMS!

Tyvärr inte,jag underlät mig bara till att myndigt säga -flötta på dig och se riktigt förbannad ut.

Suck vad folk har svårt att förstå humor/ironi på detta stället. Hon säger det i slutet av filmen om det var någon som missade det.

Markus skrev:
2651653 :3freak
Hyfsat labilt.

Nejdå. Bara ett sätt att slösa på kommunistpackets pengar. De slösar ju på våra skattepengar med sina fjant-"demonstrationer".

haha, va kul att se deras löjliga "manöver".

hade njutit mer om polisen hade dränkt samtliga på en gång i pepparspray
tror dom hade släppt varandra på två röda då :D
vattenkanon + pepparspray = anti-mes-olaglig-demonstration

hoppas dessa muppar endast sysslar med inavel :)

Syndikalisterna tjatar rätt mycket om "Grundlagen", och att man enligt den har rätt att visa ohörsamhet mot ordningsman, begå våld mot tjänsteman et cetera. Finns det någon juridiskt påläst här som kan kommentera detta, finns det något förnuft i det eller lallar de bara?

Kuritas skrev:
2651840 Syndikalisterna tjatar rätt mycket om "Grundlagen", och att man enligt den har rätt att visa ohörsamhet mot ordningsman, begå våld mot tjänsteman et cetera. Finns det någon juridiskt påläst här som kan kommentera detta, finns det något förnuft i det eller lallar de bara?

Inte påläst, men man kan ju bara fundera vilken grundlag som inkluderar hela kalaset.

Regeringsformen, njae.
Successionsordningen, knappast.
Tryckfrihetsförordningen, tvivlar.
Yttrandefrihetsgrundlagen, hoppas inte.

Kuritas skrev:
2651840 Syndikalisterna tjatar rätt mycket om "Grundlagen", och att man enligt den har rätt att visa ohörsamhet mot ordningsman, begå våld mot tjänsteman et cetera. Finns det någon juridiskt påläst här som kan kommentera detta, finns det något förnuft i det eller lallar de bara?

Det lär ju inte stå i grundlagen...i så fall blir jag förvånad, antar att det är syndikalisterna som är dåligt pålästa egentligen.

Finns att läsa lite här: http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____1527.aspx

kolla i vänsterspalten för mer...

Kuritas skrev:

Jag är inte jurist (eller ens jättepåläst), men de hävdar att deras blockader är fackliga stridsåtgärder, som därmed är skyddade enligt svensk grundlag, och att polisen därför inte har rätt att ingripa mot deras åtgärder.
Polisen å andra sidan hävdar av olika anledningar (är som sagt inte så insatt, men det handlar bl.a. om att åtgärderna ska ha rimliga proportioner*) att deras åtgärder inte har stöd i grundlagen, och därmed blir aktionerna i sig olagliga. Därmed har de inget grundlagsstöd och gör sig därför dessutom skyldiga till egenmäktigt förfarande, ohörsamhet mot ordningsmakten, våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd osv.
Man kan säga att polisen menar att syndikalisterna läser grundlagen som fan läser bibeln.

*) Som exempel, i Fosiefallet var det 2 personer som hade omplacerats inom avdelningen. Syndikalisternas blockad gjorde att ingen annan på hela avdelningen kunde gå till arbetet för att sköta sitt jobb, oavsett vilket fackförbund de var medlem av. Det kan knappast anses vara en proportionerlig stridsåtgärd, och därmed blir den olaglig, oavsett om man har varslat om den eller ej.

Edit: Några hann före, och jag har inte läst grundlagen, fackliga stridsåtgärder är tydligen grundlagsskyddade. Tvisten består alltså i om liknande aktioner kan anses vara fackliga stridsåtgärder. Det är ju inte så att de tar ut sina 2-3 medlemmar i strejk, utan de hindrar en massa andra människor att fullfölja sina avtal.
Fast i grund och botten är de bara ute efter att provocera och skapa bråk.

Last edited:
He he... Jag har ingen aning om Sushibar-ägaren spöade sin f.d. anställde eller inte, men i en konflikt där anklagande parten står och skriker felaktigheter och förolämpningar utan grund (De kallar en polis för 'fascist' utan nödvändig bakgrundsinformation om tilltalade polispersons politiska övertygelse) tenderar man ju att tro mer på det som sägs av restaurangägaren.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman