Skönt att se att polisen gör nytta.

SAC är ju :dummer
De vill bara slåss och förstöra för vanligt folk.
Och "facklig stridsåtgärd"? Vadå sandlådenivå liksom? Det jag undrar mest över är om ingen i SAC någonsin funderar över att det kanske finns en anledning till att man blir omplacerad eller uppsagd?

Last edited:
Varför handbojar dom inte fast sig i dörren? då måste ju polisen komma dit o svetsa o hålla på, det är ju lite jobbigare än att bara dra lite i armar o ben...

skulle jag gjort..

ska ma ngöra något ska man göra det ordenligt :mattias

Freddola skrev:
2654083 Nee håller med hunden borde ha hoppat på dom direkt utan att tveka. :mad:

Visserligen hade det kostat mig en slant... Men å andra sida, om ett par hundbett får dem att inte upprätta en sådan blokad igen kan det vara en investering på sikt ;)

-@

men hörrni grabbar....vi ska ju älska detta röd-rockspatrask....

sen ska man hata poliser....älska djur och bara äta grönsaker...

måste ha känts bra för den polis som fick äran att sätta en kula i en sån där under göteborgs-kravallerna....det lär ju värma i själen fortfarande...

skulle nån neka mig att gå in på en pub för att ta en öl så skulle jag lätt skalla veder-börande..

sx-pojken skrev:
2654235 måste ha känts bra för den polis som fick äran att sätta en kula i en sån där under göteborgs-kravallerna....det lär ju värma i själen fortfarande...

Tycke han var rätt risig som skjuter killen i bålen och inte skadar allvarligare. 130L blod senare kunde han ju återuppta sjalvirkningen.:confused:

Markus skrev:
2654270 Tycke han var rätt risig som skjuter killen i bålen och inte skadar allvarligare. 130L blod senare kunde han ju återuppta sjalvirkningen.:confused:

ja va fan....man fick ju lära sig i lumpen att i en nödvärnseldgivning i vakt-tjänsten sikta på benen....
själv skulle jag dra ett i knät på äcklet alt. försöka hitta kropps-pulsådern i låret.....

äckliga vänster-pack...

stoffer skrev:
2654749 Fyfan för människosynen här på SH. :(

Ja, en rejäl verbal åthutning är vad extremisterna skulle fått. Gärna med BÅDA pekfingrarna i luften, det skulle verkligen få dem att sluta upp med sina dumheter, för ingen vågar ju sätta sig upp mot någon från ordningsmakten som använder BÅDA pekfingrarna vid tillrättavisning.

Skalman skrev:
2654824 Ja, en rejäl verbal åthutning är vad extremisterna skulle fått. Gärna med BÅDA pekfingrarna i luften, det skulle verkligen få dem att sluta upp med sina dumheter, för ingen vågar ju sätta sig upp mot någon från ordningsmakten som använder BÅDA pekfingrarna vid tillrättavisning.

:gnissla :huvet

Ja detta får ju en att, som flera tidigare har sagt, börja tänka på att söka till polishögskolan! Det skulle ha funnits en form av antiSAC som gav sig fan på att flytta på dem till varje pris. Hade tveklöst anmält mig och själv bekostat resorna runt i riket för att störa/disorientera deras (SAC:S) "strejker"/blockader!

En annan sak som jag ser är att "Newshunter" aka Jan Pfannenstill verkar kunna filma ostört. Är hand känd inom ordningsmakten och omtyckt eller? Om man tittar på Pfannenstills hemsida så verkar han alltid kunna filma mer eller mindre ostört!

Nä, det måste finnas bättre sätt att få igenom sina fackliga önskemål...

Last edited:
Espen skrev:
2654869 Det skulle ha funnits en form av antiSAC som gav sig fan på att flytta på dem till varje pris. Hade tveklöst anmält mig och själv bekostat resorna runt i riket för att störa/disorientera deras (SAC:S) "strejker"/blockader!
Som på den gamla goda tiden när nynazisterna härjade som värst?

Espen skrev:
En annan sak som jag ser är att "Newshunter" aka Jan Pfannenstill verkar kunna filma ostört. Är hand känd inom ordningsmakten och omtyckt eller? Om man tittar på Pfannenstills hemsida så verkar han alltid kunna filma mer eller mindre ostört!
Det kanske är för att han är lite äldre och håller lite avstånd till poliserna. Han verkar ju inte direkt vara någon finnig 17-åring med palestinasjal som trycker upp kameran mitt under näsan på poliserna och skriker "jag har rätt att vara här snutjävel!!!".

FatBoySchlim skrev:
2653596 Jag tycker videon är en jättebra propagandafilm för att söka till polisskolan. Blir riktigt sugen på att bli polis och ta i tu med allt pack.

Är ju knappast så att filmens egentliga syfte att man ska tycka synd om syndikalisterna och titta på övervåld från polisen lyckas något vidare.
Snarare tvärtom att man tycker synd om poliserna som inte får använda lite hårdare tag.

Vattenkanon tycker jag låter som en vettig åtgärd.
japp..!

tyckte filmerna va lite små roliga..synd bara att hunden förstörde den första, och att sushi-filmen va så risig kvalite..

För att slippa skapa ny tråd..någon som vet hur det går till för att bli polis..?
Vilken utbildning man måste ha för att komma in på polisskolan?

Last edited:
Det där är helt åt helvete. Jag är för fackföreningar och fackliga åtgärder men det här kan ju knappast ses som en sådan. Då ska det vara rejält och drabba mer än en. Ett felaktigt avsked drar man till domstol - det här verkar knappast felaktigt dock - när det närmar sig tusen felaktiga avsked, då kan man ta till liknande åtgärder och då ska det betyda nåt, inga arbetslösa vänsterdrägg i min blockad, inga maskeringar och inga kameror, hade polisen ansett att vi gjorde fel finge de använda våld för att få bort oss utan risk för åtal. Jävla pack. Och en titt på AFA:s hemsida gjorde det inte bättre, det är så man skäms för att vara arbetare om de ska kalla sig det. Jag får gå över till att vara anställd och medlem i facket...

"Efter att några demonstranter kastat knallskott tog polisen på sig hjälmar, satte in polishästar och gick in i folkmassan för att skingra den." :yoparty

imaster skrev:
2654998
"Efter att några demonstranter kastat knallskott tog polisen på sig hjälmar, satte in polishästar och gick in i folkmassan för att skingra den." :yoparty
Varför inte ge tbax med samma sak.
Polisen lär kunna fåtag på rätt starka sprängmedel :D

Markus skrev:
2651444 De hade ju fått sparken, det sade de ju till och med. Kan man förresten få bättre bekräftelse som arbetsgivare att man avskedat rätt personer när de dyker upp med sådant drägg senare?

Tycker poliserna var fjantiga, de kunde gott släppt hundarna och skjutit han med skägg. Fy fan vad ful han var. :zpy
Helt rätt !! :tummenupp

Esquire skrev:
2654886 Som på den gamla goda tiden när nynazisterna härjade som värst?

Må så vara, har dock inte samma "mål" och tro som nynazisterna! Man skulle kunna kalla sig D.r.a.s.t De Riktiga Arbetarna Slår Tilbaka :rolleyes:
Nä, ett civilgarde som ser till att Sac:s sabotage misslyckas, ser inget nazistiskt med det faktiskt!

Esquire skrev:
2654886
Det kanske är för att han är lite äldre och håller lite avstånd till poliserna. Han verkar ju inte direkt vara någon finnig 17-åring med palestinasjal som trycker upp kameran mitt under näsan på poliserna och skriker "jag har rätt att vara här snutjävel!!!".

Det är nog sant, tycker dock han kommer väldigt nära ett par gånger! Men om man tittar på hans filmer så är den tidigaste från -95. Antar att han hållt på ett tag vilket borde borga för att poliserna känner till vem han är!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT