Skärp er hundägare!

Människor som inte har sina hundar kopplade i närheten av andra människor eller på platser där det kan tänkas dyka upp människor ganska ofta bör omgående få sin hund omhändertagen samt få lösa ut den mot en 3-veckors kurs samt böter på flera tusenlappar.
Samma straff till hundägarna som inte plockar upp hundskiten i närheten av platser där människor går.

Själv har jag nästan alltid kniv på mig då jag väldigt sällan går klädd i annat än hantverkarmunderingen och tanken känns inte främmande att plocka fram den om det kommer en jycke i full attack, oavsett om den viftar på svansen eller tuggar fradga.

Jag släpper ut hunden löst men då är det ingen fara för andra människor annat än mig själv då han är dum i huvudet :rolleyes:

Brotta ner hundfan nästa gång och kidnappa honom. Lämna sedan en notis i tidningen att han kan återfås mot betalning.

• Gilla
Reaktioner: 237
råkar dagligen ut för liknande situationer.
både när jag är ute och går med min egen hund och det kommer andra hundar fram och när jag är ute o går med min grabb både i och utan barnvagn.

har alltid min hund lös för att hon e tränad till det och lämnar ALDRIG min sida utan tillåtelse.
kommer det en hund springande mot mig får den ett koppel mitt i huvudet och ägaren en rejäl tillrättavisning.

är jag ute o går med min son och en hund skulle ens fundera på att göra utfall ska den vara glad om den slipper en 41:a i bröstet.

en lös okontrollerad hund som springer mot dig har du rätten att avvisa enl lagen om nödvärn eftersom det handlar om din egen säkerhet. kopplad hund vågar jag inte svara på men skulle tro att samma sak gäller där. ägaren är alltid ansvarig för hunden dvs att du kan inte bli skadeståndsskyldig om du avvisar en okontrollerad hund.
däremot kan ägaren bli högt skadeståndsskyldig om hunden skadar dig.

har varit i en del dispyter med ägare som blir förbannade för att man öst ett koppel i huvudet eller likn på deras hundar. då man fått mothugget att "den vill ju bara leka".
du vet inte om en hund bara vill leka förr än dom väl e framme och då e de för sent att avgöra.

• Gilla
Reaktioner: ft

Utfodring av vilda djur med hela eller delar från vilda djur
Du får utfodra vilda rovdjur med hela kroppar och delar av vilda djur under förutsättning
att det rör sig om hela kroppar eller delar från vilda djur från till exempel jakt eller påkört vilt och att utfodringen görs inom den kommun där materialet har uppkommit eller påträffats eller i den närmast angränsande kommunen
att det döda djuret inte misstänks vara infekterat med sjukdomar som kan överföras till människor eller djur.

Utfodring av vilda djur med animaliska biprodukter från produktionsdjur och från vilda djur som slaktats på slakteri eller vilthanteringsanläggning
Du får utfodra vilda djur med animaliska biprodukter av kategori 3, och animaliska biprodukter från så kallad foderslakt som kommer från registrerade uppsamlingscentraler, under förutsättning att du
har fått tillstånd av länsstyrelsen
följer de krav som länsstyrelsen ställer på utfodringen.
Vad som är animaliska biprodukter av kategori 3 framgår av förordning (EG) nr 1069/2009 som du hittar till höger.
Om du vill använda andra typer av animaliska biprodukter för utfodring av vilda djur krävs tillstånd från Jordbruksverket.

Således inga tamdjur.

Sparkar du efter min hund så sparkar jag in huvudet på dig. Jävligt enkelt...

Moget.:lol

Last edited:
Hundar är äckliga....i alla situationer, luktar bajs i munnen, skäller, dregglar, kräver uppmärksamhet & kan inte gå på låda, biter folk utan anledning, slickar sig gärna på pungen så fort dom kommer åt & torrjuckar på stackars oskyldiga människor...fattar inte nyttan med eländet!

Det gör jag också.
Älskar du inte mig längre då?

Sparkar du efter min hund så sparkar jag in huvudet på dig. Jävligt enkelt...

gör din hund utfall mot mig så sparkar jag ner den, och kommer du sedan efter o försöker sparka mig så gör jag kaos med dig. håll koll på din jycke så slipper vi obehag alla tre.

jag har nog mer medkänsla för din stackars hund som inte förstår bättre, till skillnad från dig.

Det gör jag också.
Älskar du inte mig längre då?

torrjuckar, slickar dig på pungen vid första bästa tillfälle eller luktar bajs i munnen.... framgick inte riktigt vilket :D

Last edited:
gör din hund utfall mot mig så sparkar jag ner den, och kommer du sedan efter o försöker sparka mig så gör jag kaos med dig. håll koll på din jycke så slipper vi obehag alla tre.

jag har nog mer medkänsla för din stackars hund som inte förstår bättre, till skillnad från dig

Jag kommer skydda min hund i alla lägen, måhända att han gjort fel men om någon attackerar honom så kommer jag skydda honom. Oavsett om det är annan hund eller människa. Självklart i min värld. Gör hund fel är det jag som säger ifrån, ingen annan. Speciellt inte med en spark...

Men det är klart, jag är väl inte lika tuff som er andra förortskrigare som slår/sparkar djur...

Lika logiskt att, hugger din hund efter mig så hugger jag tillbaks och ger mig inte förens jag lyckats och sen är det din tur:arsele

Mm, visst du. Hunden vill leka, du sparkar ihjäl honom och sen mig. Låter vettigt. I det här landet talar vi med varandra och sparkar inte efter djur åt höger och vänster...

Last edited:
Jag kommer skydda min hund i alla lägen, måhända att han gjort fel men om någon attackerar honom så kommer jag skydda honom. Oavsett om det är annan hund eller människa. Självklart i min värld. Gör hund fel är det jag som säger ifrån, ingen annan. Speciellt inte med en spark...

Men det är klart, jag är väl inte lika tuff som er andra förortskrigare som slår/sparkar djur...

Mm, visst du. Hunden vill leka, du sparkar ihjäl honom och sen mig. Låter vettigt. I det här landet använder talar vi med varandra och sparkar inte efter djur åt höger och vänster...

Min hund kom loss engång och sprang fram till en hund och självklart vart det lite fight, innan jag hann fram så sparkade den andra hunden ägare vår vovve på sidan av bröstkorgen. Såg detta och han bad om ursäkt för det efterhand, men inte fan lackade jag på det och började tjaffsa om det. Sa att han förtjänade det och löste resten med den andra hundägaren.

Rätt trött på er "djurvänner" som tror era djur står över allt o alla. Dags o komma till verkligheten och inse att en hund/katt inte är lika mycket värda som en människa. När ni inser det så kommer ni förstå innebörden att hålla koll på era djur för dennas eget bästa och respekten för andra människor som inte delar åsikt om ex. byrackan ni skaffat känslor för. Trotts att du/ni ser det som er enda vän/sambo/familj/barn så är det fortfarande en hund för oss andra.

Mm, visst du. Hunden vill leka, du sparkar ihjäl honom och sen mig. Låter vettigt. I det här landet talar vi med varandra och sparkar inte efter djur åt höger och vänster...

Du fattar ju inte rätt o fel, värdet mellan människor o djur så ta dig en funderare du vem som är idioten i sammanhanget och gör dig inte dummare än du är.
I det här landet? vad försöker du påpeka med i detta landet förutom att försöka stå över mig som om jag är lägre i näringskedjan för jag inte råkar vara född just i Sverige?

Last edited:

försök resonera med en förälders vars barn din hund haft ihjäl, eller resonera i efterhand med en människa som din hund attackerat/bitit.

Det är DU som hundägare som ansvaret att se TILL att DIN hund är KOPPLAD och inte utgör NÅGOT HOT mot någon annan... sen får din hund vara hur jävla snäll som helst enl dig. men inte ens du själv oavsett antal år med erfarenhet av hundar kan ge den garantin.

för fan väx upp istället för att sitta o komma med såna dumma kommentarer på nätet.

FYI, jag slår varken djur,kvinnor,barn eller andra medmänniskor såvida det inte är berättigat.

Rätt trött på er "djurvänner" som tror era djur står över allt o alla. Dags o komma till verkligheten och inse att en hund/katt inte är lika mycket värda som en människa. ?

Det är din åsikt. Ungefär samma som Hitler tycke om judarna.

Mina katter är bra mycket mer värda än dig i mina ögon iallefall. :tummenupp

( Ur Hitlers mun: Rätt trött på er "jude vänner" som tror era judar står över allt o alla. Dags o komma till verkligheten och inse att en jude inte är lika mycket värda som en tysk. ) Ser du nu hur dumt det ser ut.. :D

( Ur Hitlers mun: Rätt trött på er "jude vänner" som tror era judar står över allt o alla. Dags o komma till verkligheten och inse att en jude inte är lika mycket värda som en tysk. ) Ser du nu hur dumt det ser ut.. :D

Grym jämförelse!!! verkligen grym:såjaponken

som vanligt på SH så dyker farbror Adolf upp i allehanda diskussioner. om nu så många refererar till den mannen kan han väl ändå inte varit så ond(nu får jag garanterat skit för detta :D (hoppas ni inser det låga allvaret med det jag skrev))???

inte konstigt egentligen att man anser att tex ens hund är mer värd än tex en människa... det är ju ens ägodel och sådana värderar man ju högre. vad jag tror bullysmile är ute efter, är att det går lite till överdrift vad hundar/katter o dess ägare tror sig får göra. alltför många djurägare har så otroligt dålig koll på sina skyldigheter och rättigheter... för egentligen har de inga rättigheter alls, mest bara en massa skyldigheter.

:confused:
Dina föräldrar lät dig kolla en HEL del på disney channel när du växte upp va?

Men du menar alltså att om din hund flyger på och biter en annan människa så är det hel ok?

Jag har en sydafrikansk boerboel på 75 kg som är ett riktigt måndags exemplar av rasen, han är som en stor kärleksbjörn och brukar gå utan koppel, just för att jag känner hunden och vet att han aldrig visat minsta tendens till aggression.
Låter naivt kanske, men han är bra söt och go :rolleyes:

Men vet man med sig som hundägare att ens hund är stirrig och skäller så håll fanskapet kopplat. Jag har fotat till antal hundar som betet sig aggressivt mot mig. Det ska man göra, bara pointera att det är oacceptabelt.

Blir så less på bjäbbiga hundar, och ägare utan plip på sina voovar! :näsblod

Mina sockor är mer värda än dig i MINA ögon, men det är fortfarande bara ett par strumpor.

Kommer inte försöka med någon dum jämförelse då du redan lyckades så sanslöst.:lol

Men hur svårt är det att hålla hundarna kopplade egentligen! Det finns rädda människor och djur kan man aldrig lita på till 100%

Om man vill ha hunden lös så finns det ju gott om skogar i sverige som är ganska glesa på folk..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti