Om du inte tål att se en hund fastän den låter dig vara så tycker jag problemet ligger hos dig.
Ska man anpassa sig efter allas fobier och vad alla tycker är irriterande så slutar det ju med att man inte får göra nånting. Personligen så föredrar jag att behöva finna mig i kanske tre saker som jag stör mig på framför att behöva passa mig för 40 saker som nån annan kan störa sig på.
Antingen har du inte läst nåt av det jag skrivit eller så formulerade jag väl mig så puckar att du inte begrep alls vad jag skrivit.
1. Jag är inte hundrädd(varken för 3kilos mopsar eller Grand danios'er(däremot har jag en jävla respekt för hundar modell större))
2. Har aldrig påstått att folk ska ha sina jyckar 24/7 (ok det var kanske det här det brast i språket så jag inte gjorde mig förstådd). Det handlar ju som sagt att visa hänsyn till andra,hundrädda eller ej. Står det en jycke med husse/matte på en äng o leker så är ju valet mitt eget om jag vill gå dit. Detsamma gäller väl hundägaren när han/hon går i tätbebyggt område med okopplad hund, då är det ägarens ansvar.
3. Jag varken sparkar eller fäktar mot jyckar jag möter, kopplade eller ej. Däremot skulle jag inte tveka att sopa till en hund som anfaller.
Verkar som om hundägarna fått det hela om bakfoten i denna tråd, att vi tycker att de ska ha sina hundar kopplade oavsett var dom är, så är inte fallet med min åsikt iaf.