Singel

Gustav, jag vet det formulerades lite galet, menar mest OM man börjar känns att ngt är fel, var uppmärksam.

Just håller nu på att nysta upp detta, & det var värre än jag kunnat tro.

Så är det. Känner man att något är fel så är det oftast det. Problemet är att identifiera var felet är.

En vis man sa en gång: Kvinnor är som apor, de släpper aldrig en gren innan de fått tag på en ny.

Så är det. Känner man att något är fel så är det oftast det. Problemet är att identifiera var felet är.

En vis man sa en gång: Kvinnor är som apor, de släpper aldrig en gren innan de fått tag på en ny.

Nja... Enligt vad jag förstått är män rätt bra på att hitta nya grenar de också medan de är i ett förhållande.

Skillnaden generellt bland män och kvinnor är väl, att hittar en man en annan kvinna, så har han henne bredvid, men lämnar oftast inte sin fru. Träffar en kvinna en man bredvid, så brukar det sluta med att hon lämnar sin "äkta" man.

Så om man drar det lite till sin spets så är män mer trogna än kvinnor. :hihi

Nja... Enligt vad jag förstått är män rätt bra på att hitta nya grenar de också medan de är i ett förhållande.

Skillnaden generellt bland män och kvinnor är väl, att hittar en man en annan kvinna, så har han henne bredvid, men lämnar oftast inte sin fru. Träffar en kvinna en man bredvid, så brukar det sluta med att hon lämnar sin "äkta" man.

Så om man drar det lite till sin spets så är män mer trogna än kvinnor. :hihi

Jo det är klart, men nu är vi män som spyr galla på otrogna kvinnor. :D

Känner med dig TS, jag har varit där du är nu. Det där med att tiden läker sår är just en klyscha, men den får en däremot att glömma bort hur ont det gjorde, för att citera en poet.

Det mesta är ju sagt redan men vill också stötta dig.
Ge fan i spriten så kommer du att gå ur detta starkare än förut och bli inte bitter! :tummenupp

Känner med dig TS, jag har varit där du är nu. Det där med att tiden läker sår är just en klyscha, men den får en däremot att glömma bort hur ont det gjorde, för att citera en poet.

Det mesta är ju sagt redan men vill också stötta dig.
Ge fan i spriten så kommer du att gå ur detta starkare än förut och bli inte bitter! :tummenupp

Nja. Det klart att tiden läker alla sår. Det tar bara olika lång tid.

Jag har alltid, hittills, blivit vän med mina X tillslut. Den sista blir det knappast så med men det klart att man glömmer och går vidare.

När jag upptäckte att mitt (första) ex va otrogen med sitt ex OCH en ny kille samtidigt, så fick jag två bra "råd" av farsan:

- "Alla vet utan apan / Apan vet sist" (då det visade sig att vissa kompisar kände till att hon var otrogen, och alla hade ett hum om det, alla utan jag...)
- "Du mår som sämst nu" (det kan alltså bara bli bättre, och något skumt sätt kändes det skönt att höra)

Det är Nollning för fullt här på Västkusten iaf, ut med dig idag och i helgen och plocka hem lite fint lammkött!? :yoparty
Musik som Raised Fist när man är förbannad och färsk fitta är bra för själen ;)

Nja. Det klart att tiden läker alla sår. Det tar bara olika lång tid.

Jag har alltid, hittills, blivit vän med mina X tillslut. Den sista blir det knappast så med men det klart att man glömmer och går vidare.
Då får jag kontra med ett Nja.. Glömmer tror jag inte man gör om man blivit sårad, men att man går vidare absolut. Det va det jag menade. Jag är också vän med mitt x, men jag har inte glömt vad hon utsatte mig för.
Nog om detta i denna tråd.

Strax innan jul 2010 separerade jag och min sambo efter 13 år tillsammans.

2011 har hittills varit ett av de bästa åren i mitt vuxna liv :tummenupp

Det är segt som fan i början, men tänk på dig själv och unna dig att ha kul så ska du se att det snart släpper. När du börjar känna dig deppig och tänker för mycket på det som varit, ring en polare, kör en runda med hojen, spela ett spel, ta en fika på stan. Vad som helst som får tankarna i en annan riktning.

Jag tog tillfället i akt att kickstarta ett nytt liv. Började träna, ut och resa med kompisarna, byter jobb snart mm. Ser på livet på ett helt annat sätt nu. Vår separation var nog det bästa som kunde hända mig just då, men när det hände var allt kaos ett tag :)

tldr-version: Singellivet rockar :yoparty

Tjena! Pallade inte läsa hela tråden, men kände att jag måste tipsa om hur jag gör i liknande situationer.
Ut på stan och festa och RAGGA! Så fort man lyckats välta några one night stands så glömmer man exet rätt fort. Men kära inte ner dig i liggen utan lev singellivet minst några månader. Så ha kul ett tag nu och lev ungkarlslivet så löser sig allt! =)

Mvh Jeppe

Vetefan om jag håller med om det. Tycker att de flesta brudar jag träffat efter att förhållanden tagit slut varit helt menlösa (och då är det ändå jag som gjort slut i de flesta fall). Men visst, det är ju ett bra sätt att slippa känna sig ensam för en stund, problemet är den känslan går över jävligt fort, och så känns det ännu värre när man står där ensam igen.

Alla verkar prata om träning. Är med på en dejtingsida och 99% av tjejerna där skriver att deras största intresse är att träna. Är det för att de blivit dumpade? Eller att de helt enkelt bara är förberedda på att nästa relation också kommer ta slut?

Behöver inte nödvändigtvis vara träning, men ansträngande fysisk aktivitet är oslagbart för att hantera jobbiga känslor. Helst ska det vara något som både aktiverar hela kroppen, och kräver lite tankeverksamhet för att kunna genomföras, dvs inte bara stå på ett löpband eller så. Då finns det inte plats för andra tankar, och efteråt ska man helst vara så slutkörd att man är för trött för att tänka.

Last edited:
Coola Ola

Du beskriver ju ett riktigt maratonkn*ll...hahaah!!

"Helst ska det vara något som både aktiverar hela kroppen, och kräver lite tankeverksamhet för att kunna genomföras, dvs inte bara stå på ett löpband eller så. Då finns det inte plats för andra tankar, och efteråt ska man helst vara så slutkörd att man är för trött för att tänka. "

Coola Ola

"Helst ska det vara något som både aktiverar hela kroppen, och kräver lite tankeverksamhet för att kunna genomföras, dvs inte bara stå på ett löpband eller så. Då finns det inte plats för andra tankar, och efteråt ska man helst vara så slutkörd att man är för trött för att tänka. "

Jag tänkte enduropass.
Fan vad jag börjar bli gammal.

Coola Ola

Haha, ja, det kan du ju ha rätt i, men av någon anledning tror jag inte det är rätt sätt just nu, framför allt för att det antagligen skulle bli helt misslyckat emotionellt. Jag kanske borde ha lagt till något i still med "...men som samtidigt utesluter allt emotionellt engagemang". Jaja, poängen var iaf att man ska använda så många muskelgrupper som möjligt för att blockeras från att tänka på annat.

Skrotnisses exempel med endurokörning är ju klockrent; själv tänkte jag på sportklättring. Trädfällning/kraftig beskärning av träd vet jag av erfarenhet också att det funkar bra...

Stämmer det där Ola.....så fort man tar i fysiskt & gör ngt så tänker man bara på just det!
Kanske skulle köpa en 250 igen & kasta sig ut i skogen.... :)

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret