Singel

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Om ni känner till nån trevlig singeltjej så skicka PM, gärna en med hojkort.

Efter 8 år tillsammans fick man så reda på att hon haft en annan på gång en tid & allt revs upp igår kväll, nu mår man som en prins...

Mottager gärna konstruktiva tips på krishantering.... :)
Nu ska jag kasta ihop alla hennes saker i en stor hög...kanske elda upp den också, har inte bestämt mig.

Fy fan! Inte kul sånt! Lider med dig.

Det är bajs och dömt att misslyckas att ge sig in i ett nytt förhållande nu direkt. Du lär behöva svalna av i ett halvår eller sådär. Alltid lika jobbigt när sån där skit trillar ner i skallen på en.

Säg till chefen att du mår psykiskt dåligt.
Packa hojen.
Åk till Dalarna/Värmland.
Sprätt grus ett par dagar.
Åk hem.
Tänk på henne och känn "Äh.".

Klart.

..sen kan det där med elda vara bra. Brasor är alltid roligt.

Undvik alkohol.
Någon kompis du kan gå ut och äta med?
Det hjälper om man kan prata igenom sådant och hjärnan behöver fett för att bearbeta stress.

Jobbigt, men det löser sig alltid.

Tungt, men försök se det positiva i det hela. Var glad över att det uppdagades istället.
Jobbigast nu är att fylla tomrummet. Du kommer att få en massa tid över. Det är en bra grej, om du gör något av den.

passa på att häng med polarna och skaffa lite nya kontakter. Efter 8 år behöver du (som nån sa) en break från förhållanden. Dags att du börjar gymma (om du inte gör det) å sånna saker som stärker ens självförtroende. Men om du känner att du måste träffa tjejer, gå på nån nybörjarkurs i dans.

Se till att sysselsätta dig med saker, annars går du å tänker på haggan som precis lämnat dig.

Hämnd kan vara en bra grej. tänd eld på skiten

Man behöver balansera sig innan man träffar någon ny.. För min egen del tog det 2 år innan jag var tillbaka på banan ordentligt

Om du inte tränar så har du nu chansen att upptäcka den vackra delen av livet. I sådana lägen uppskattar man verkligen att gå till gymmet, dra på nåt riktigt känslomässigt i lurarna och bara kötta sig rå med vikterna eller på löpbandet.
Träning är för alla, det tar bara olika lång tid tills man börjar älska det, och de flesta ger upp innan dom kommit till den punkten..

De allra viktigaste i min mening (är krisutbildad) är faktiskt att samtala om det. Killar brukar inte gilla det, och killar har ofta inte sådana relationer att man känner sig trygg nog för det, men jag kan lova att om du håller inne det nu, så kommer läkeperioden vara bra mycket längre.
Detta förklarar även boken Krishantering, av Johan Cullberg.. Om du har vägarna förbi bibblan så är det ingen dum idé att låna den!

Nu har du en härlig(?) tid framför dig med dålig kosthållning, dålig sömn, oplanerade mittiveckan-fyllor, sjaskiga randomknull, patetiska telesamtal till kompisar från förr, ågren över att inte få nåt gjort, internetporr/dejting och humörsvängningar som skulle få en heroinistavvänjare att verka normal.

Håll inte på för länge bara, man kan tydligen bli sån. Har jag hört...

Att skaffa en ny direkt är oftast en mycket dålig ide(tm)

I ditt fall kan att hämnas vara en bra sak för din del.
Ett sätt är att sammla ihop alla hennes prylar o ge till Erikshjälpen.
O frågar hon var de tagit vägen så säger du
"Till bättre behövande, det var så snällt av dig att skänka dina saker. Det skulla jag aldrig kunna göra."
O se till att ha bytt lås på dörren också ;)

Då det är klart så gör som många redan föreslagit ... Se till att ha djälva kul! fast med nått som gör att du slipper tänka på ex:t
Ta ledigt en två dar om du har grushoj o sen ta u sprätta grus som en tok.
Sporthoj? ta ledigt lite längre o dra ner till Nürburgring .

Då vardan kommer så sysselsätter du dig med nått som kräver lite tankeverksamhet, typ träna kampsport, renovera lägenheten, mecka med hoj / bil, ta en danskurs etc

Tänd inte eld på något.
Vill du hämnas så se till att aldrig träffa henne igen, aldrig svara på ett SMS eller någonsin prata med henne igen.

Tjejer lever på uppmärksamhet.

Hon kommer bli knäckt.

Ni har väl barn? Så henne kommer du få träffa igen. Jag säger elda upp skiten. Vem äger hemmet äger ni det tillsammans elda bara upp skit som inte går att värdera. Det ska bli torrt i eftermiddag ut och gasa satan vet ja!

Tjejer....

Fyfan. Lider med dig!

Edit: Eländigt sätt av henne. Men nu "vet du" ju iaf att det inte blir hon igen och slipper gå och fundera på det iaf.

Kom ihåg att äta och försöka att trötta ut dig så att du kan sova.

Träna mycket / börja träna och häng med kompisar.

Last edited:
Elda / skänka bort hennes grejor är inte lagligt, så det är en kass idé.
Mycket smartare att ignorera henne och lägga den negativa energin på att träna. Efter ett halvår är du vältränad, har kommit över den värsta krisen och redo att ta nya tag med dating och sånt.
Det suger pung, men kommer troligen bara att bli till det bättre i slutänden.

Vilket svek att ha någon på gång under en tid. Förstår om du känner att du just blivit överkörd av en skördetröska.

Skulle nog avhålla mig från tjejer en tid efter. Åtminstone seriösare relationer. Ta tillfället i akt och gör andra saker som vidgar din horisont. Ut och res om du har möjlighet att ta lite semester. Träffa nya intressanta människor. Ett problem när man blir lite äldre är ju att de flesta av ens vänner har relationer och kanske även barn. Lätt att man inte riktigt passar in i deras mall som singel. Se upp så att du inte hamnar i singelklubben som sitter på krogen och frågar och chans på alla tjejerna i tron att du är guds gåva till kvinnan. Har stött på ett par tragiska sådana exempel genom åren. Kvinnorna vet precis vilka dessa killar är och undviker dem som pesten. Hamnar man i den foldern så är det nog bäst att flytta till en annan stad där man i skydd av anonymiteten kan fortsätta i sin tro att man är guds gåva till kvinnan :D

Danskurser är inte alls dumt. Problemet är att det ofta är par som anmäler sig. Du får kolla upp det noga innan du anmäler dig hur det förhåller sig på just den dansskolan du anmäler dig till. Känner många som börjat dansa och fastnat för det. Istället för att gå på krogen så går de och dansar under ordnade former och utan att stå och hälla i sig drinkar till hög musik som gör att det inte går att samtala med någon.

Annars är det nog rätt bra att skaffa sig fasta rutiner med träning och kost. Undersök om det finns t ex vuxentennis kurser eller klätterkurser eller någon annan form av idrott du är intresserad av. Kanske är du mer av den matintresserade typen. Kolla då upp matlagningskurser. Ofta har man rätt roligt på dem och bjuder in varandra på middagar och så. Säkert ett ypperligt sätt att få nya bekanta.

Misströsta inte, det kommer att kännas tungt under en period. Sedan kommer livet att ljusna igen. Sedan tillhör det som händer nu historia.

När det hände mig för ett par år sen så tog jag tjänsteledigt 1½ månad och bara satte igång med gymmet igen o gjorde roliga saker, det var det absolut bästa jag kunnat göra.
Jag har förvisso nattjobb där jag jobbar mestadels själv så det blir mycket tid att tänka på saker o ting o man går ju lättare ner i depression tycker jag när man jobbar natt med lite allmänt dåliga rutiner.
Har man ett kul jobb med bra dagliga rutiner och arbetskamrater att va ikring så kan ju de va minst lika bra för skallen.

Tack alla!

Inga barn (tack gode gud)
Jag äger huset till 100%..hon har inte ett skit...

Tränar gör jag varje dag iaf, men nu ska jag fan leka romen av mig ett tag & musiken är en bra tillflykt just nu, känslorna pendlar rätt rejält idag..ena stunden känner jag mig fri & tacksam över att skiten tog slut (var risigt en längre tid), nästa tänker man på det som varit & ramlar ner i gropen....

Well well, life goes on.
Och naturligtvis ska jag inte elda upp något! :)

Tack ska ni ha! det värmer

Beklagar.

Alla konstruktiva tips ovan är utmärkta, men allt annat är bara trams o omoget.

Sköt det snyggt och moget även om du är arg, sårad och ledsen. Det blir bäst så.
Om man älskar ngn och varit tillsammans länge, varför börja hata den andra helt plötsligt?

En man eller kvinna kan ju inte att hjälpa om man slutar älska en person och blir förälskad i en annan.

Det är alltid fruktansvärt när ena parten träffar en annan och det tar slut men det är ju bättre än att en negativ relation uppstår och fortgår, särskilt om det är barn med i bilden.

Sköt det snyggt, ta hjälp av vänner och aktivera dig. Drick inte.

Detta är vad jag tycker utan att känna till omständigheterna i er relation närmare.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda