Singel

Åhh fan klasse, jag lider med dig :(
fy fan för otrogna personer :mad:

Försök att leva så "normalt" som möjligt, även om det kanske är svårt nu dom första dagarna... Försök att hålla dig sysselsatt och tänk på annat!
Ta ut ktm´en på en lång tur i helgen, planera ingenting utan åk bara dit vägarna leder dig :)

En annan sak som säkert skulle funka (på mig iaf) är att möblera trädgården med hennes saker... Inte så moget kanske men va fan...

Biltmore,. be strong :)

Jag har aldrig känt mig 100% fri när jag haft ett förhållande. Njut av singellivet så länge du törs vara singel. Finns så många som har hus å barn och inget jävla privatliv. Hur står de ut med sina liv? Men det kanske inte är så viktigt när man börjar närma sig 40 vad vet jag? Människan är en social varelse men det betyder inte att man måste ha en flickvän för att känna sig älskad....

Fy fan va lågt! Hon va ju uppenbarligen en riktigt rutten människa ändå så..ingen större förlust om man nu ska va riktigt iskall. Du kommer ju få mer och mer perspektiv på saken med tiden och förmodligen känna likadant ganska snart. Du kan, till skillnad från henne, hålla huvudet högt och känna att du har din stolthet kvar och att du lever upp till dina värderingar. Va glad för det och fortsätt så! Ha tålamod och håll dig som sagt sysselsatt under tiden, grubbla inte ihjäl dig. :krama

Den där är jobbig..

8 år är fan lång tid!

Kämpa på, du har fått tillräckligt med tips, så jag behöver inte tillägga nåt känns det som :rolleyes:

Jag har aldrig känt mig 100% fri när jag haft ett förhållande. Njut av singellivet så länge du törs vara singel. Finns så många som har hus å barn och inget jävla privatliv. Hur står de ut med sina liv? Men det kanske inte är så viktigt när man börjar närma sig 40 vad vet jag? Människan är en social varelse men det betyder inte att man måste ha en flickvän för att känna sig älskad....

Du dömer ju andra efter hur DU agerar i ett förhållande?

Till TS: been there done that! Tiden läker inga sår men de gör mindre o mindre ont och man kommer vidare! :) Kämpa på bara o som så många redan sagt: inge supande, inge språng in i nåt nytt förhållande innan du e redo, små mål, korta planer osv.

Wow, tack alla! det stärker ska ni veta att läsa detta.
Man är ju inte unik på ngt vis i denna situation, men det är fanimej ingen lek...

Nej inte alls unik, men ändå jävligt ensam i sina egna skor.
Det är definitivt ingen lek, men nu har du iaf hela sporthoj kollektivet i ryggen..jag vet iaf vart jag ska vända mig nästa gång jag hamnar i en liknande situation. ;)

Får man fråga om det fanns någon misstanke på otrohet eller intresse av någon annan innan det blev officiellt? Just sveket måste vara det värsta samt att man ödslat hela 8 år av sitt liv på något som rann ut i sanden. Samtidigt får man väl se det som en livserfarenhet.

Försök att lämna allt bagage när du ger dig in i en ny relation. Tyvärr är det så och då talar jag av egen erfarenhet att desto mer bagage man har desto svårare blir det att få en ny relation att fungera. Det är ju trots allt så att båda personerna i ett förhållande tar med sig sina tidigare erfarenheter i sitt nya förhållande. Inte alltid det lättaste förutsättningarna.

Det är bra att få distans till den gamla relationen och göra andra saker som bygger upp ens självkänsla. Med bra självkänsla tror jag att man har större chans att lyckas i sin nya relation. Ha alltså ingen brådska. Det kommer när det kommer. Du ska känna dig redo.

Tjena! Pallade inte läsa hela tråden, men kände att jag måste tipsa om hur jag gör i liknande situationer.
Ut på stan och festa och RAGGA! Så fort man lyckats välta några one night stands så glömmer man exet rätt fort. Men kära inte ner dig i liggen utan lev singellivet minst några månader. Så ha kul ett tag nu och lev ungkarlslivet så löser sig allt! =)

Mvh Jeppe

Jag vet inte om jag ska beklaga eller grattulera..
Ta hand om dig själv. Behandla dig själv som din bästa vän. Den enda som du tvingas stå ut med resten av livet är dig själv. Det är ganska smart att behandla sig själv väl (stärka sin självkänsla).
Bara att tacka och säga eller tänka: "-Fuck off! Du hittar aldrig en bättre människa än mig". Uppskatta all tid som plötsligt uppstår för egna initiativ. Umgås med bra vänner som kan ge ett intellektuellt utbyte av umgänget, testa någon ny hobby (om du inte redan har massvis med hobbies), läs böcker om personlig utveckling eller kanske psykologi (om intresse finns?)... Det finns hur mycket roligt som helst att göra! Det är en övergående svacka. Du fick iaf reda på det till slut, behövde inte leva i ovisshet ännu längre tid. Lycka till !

Seså Jag packar nya lås åt dig imorgon, du komma över på 950, jag måste provköra sen vi gå och äta glass på akerbrygge och kollar på :tuttar

Lite seriöst så tog det mig nästan 3år att komma över mitt ex men jag hade väldigt kul undertiden!
Bit ihop nu och vi finns här för dig.:krama

Släng hennes kläder i sopsorteringscentralen.

När jag pluggade på universitetet hittade jag en hög kläder som nån ilsken brud hade slängt och som antagligen tillhörde hennes otrogna ex. Lämpligt nog var dom i min storlek :D

Kärringar kommer och går. Bara att göra en clean cut, även om det är jävligt svårt.

74 svar, & lika många bra idéer, tack alla ni snälla som bryr er, det värmer enormt.
Första natten var ingen lek, kallsvettades & kände mig rätt lost i det hela, konstigt hur mycket det påverkar en...

Att en tredje part finns med, som man inte vet skit om, är nog det som äter på mig mest...fyfan.

Bästa rådet jag kan ge er som är i ett förhållande: på med spindelkänslan, reptilhjärnan, fladdermusöronen & falksynen....titta efter tecken.
Jag inser nu att jag var en godtrogen dum jävel....

74 svar, & lika många bra idéer, tack alla ni snälla som bryr er, det värmer enormt.
Första natten var ingen lek, kallsvettades & kände mig rätt lost i det hela, konstigt hur mycket det påverkar en...

Att en tredje part finns med, som man inte vet skit om, är nog det som äter på mig mest...fyfan.

Bästa rådet jag kan ge er som är i ett förhållande: på med spindelkänslan, reptilhjärnan, fladdermusöronen & falksynen....titta efter tecken.
Även om jag fattar din reaktion och att du iom det du varit utsatt för varnar andra och se till att man ska vara på sin vakt så tror jag det är fel sätt att approacha det hela.
Prata mer med varandra och våga vara ärliga är nyckeln för annars kommer det bara göda en massa misstro, misstänksamhet och felaktiga beskyllningar.
Att våga vara ärlig mot sig själv och sin partner är nyckeln tror jag.

Kämpa på - det kommer en bättre dag även om det känns surt nu. Jag vet - blev lämnad av mitt ex efter tolv års förhållande och tre barn för dryg ett och ett halvt år sedan. Jag har aldrig mått bättre än jag gör nu, är positivare, är en bättre pappa än jag någonsin varit och respekterar mitt ex. Hur otroligt det än kan låta var det både nödvändigt och bra för mig att vi separerade även om jag inte trodde det då.

Hm, detta låter kanske hårt, men det finns ingen tredje part, det finns ingen andra part heller, det finns du och dina vänner/familj och hojen.

(jag vet minnen känslor mm, men du förstår nog mitt tankesätt)

Gustav, jag vet det formulerades lite galet, menar mest OM man börjar känns att ngt är fel, var uppmärksam.

Just håller nu på att nysta upp detta, & det var värre än jag kunnat tro.

Last edited:

Been there, done that. När jag insåg att hon hade några andra bakom min rygg vändes världen ut och in. Väntan på STD-provsvaren va ingen hit heller... :zpy

Det finns bara en person du ska bry dig om nu, dig själv! Självklart ska du ta emot det stöd du får från polare och omgivning, men du ska vara prio ett i din värld. Hon är ju bevisligen inte vatten värld, så få ut henne och hennes saker ur ditt liv så fort det bara går!

Sen är det viktigt att du har släppt alla dom där känslorna du fick pga hennes otrohet innan du går in i ett nytt förhållande, annars kommer du vara så paranoid och nervös att du övervakar ihjäl det. Eller inte vågar slappna av så att hon får komma in i din värld också. Risken är stor att ditt ex beteende gå ut över dig, om du hittar drömbruden och skrämmer bort henne!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT