Skrotnisse
What would Shervin do?
Jag tror inte heller att piloterna kör lugnare för att de får mer effekt..
På en GresiniHonda...!?
Banor kan designas så man inte riskerar att krascha sig in i racingline vare sig körandes eller glidandes osv..
Om man tittar på just denna olycka, så har jag svårt för att se hur man skulle designa en bana som förhindrar det.
Är man kvar på banan utan kontroll, så är det farligt.
Läste någonstans att man gjort 800cc lite instabila i maxfart med vilje, eftersom hastigheterna ökat så mycket de senaste åren (Dani 349km/h förra året).
De kan köra lugnare i kurvorna och gazza på rakorna.
Fy fan för Aftonbladets rapportering/bildval...skickat in ett mail till artikelförfattaren med några väl valda åsikter.
Fy fan för Aftonbladets rapportering/bildval...skickat in ett mail till artikelförfattaren med några väl valda åsikter.
Det här skulle jag vilja se källa på. Känns inte som att det är rätt väg att gå för att höja säkerheten så länge det går ut på att komma runt banan på minsta möjliga tid.
Eller så blir det kanske tvärtom. Rossi ger allt och lite till nästa år för att hedra Simoncelli.
Agerar du likadant när de rapporterar från krigsområden, andra dödsfall, händelser?
Börjar gå lite för långt nu tycker jag. Olyckan var tragisk nog som den var, men allt snack om hur blaskorna rapporterar om det, bojkott av ditten och datten är fan patetiskt.
Den källan är som mycket här, taget ur luften.
Kändes lite som att Sic fick jobba lite mer i kurvorna pga hans storlek där "småkillarna" som Ped kanske hade fördelar i acc, däckslitage och aerodynamiskt?
Tror han hade passat perfekt på en tusenkubikare, men tyvärr .
Agerar du likadant när de rapporterar från krigsområden, andra dödsfall, händelser?
Börjar gå lite för långt nu tycker jag. Olyckan var tragisk nog som den var, men allt snack om hur blaskorna rapporterar om det, bojkott av ditten och datten är fan patetiskt.
Är väl inte riktigt samma sak, och inte sett speciellt "köttiga" bilder på löpsedlarna när det handlat om krig heller.
Gör en mer rättvis jämförelse, säg att en omtyckt fotbollsspelare blivit överkörd av en bil och omkommit och det hela hade fångats av nån på video, eller CCTV eller liknande.
Hade de då klistrat upp en bild där man ser han bli krossad av bilen med nån käck rubrik som "här blir fotbollsspelare XXXX krossad av en volvo"
Var är det köttiga i dessa bilder då? Rätt mild bild från en olycka bortsett från att samtliga nu vet att han dog där.
Förstår om det gör extra ont att se det när man är ett fan. Tycker inte heller det är så värst lustigt. Men jag kan välja att inte titta.
Och som sagt. Tidningarna lever på att sälja lösnummer, och ja deras metoder går inte alltid hand i hand med vad den stora/lilla massan tycker. För vi har väl ändå tryckfrihet i Sverige fortfarande?
Tror ni det gör nån stor skillnad att låta bli att klicka på Aftonbladetlänkar?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |