Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
"There is nowhere for me to go, I thought I'd have to retire," Biaggi, a 15-year Grand Prix veteran, told Britain's Sunday Mirror. "But I want to carry on racing at the highest possible level and World Superbikes is the only chance I have."

Jävlar vad jag njuter! :lol

Idag skulle det kommit en preliminär lista på team och förare i WSBK+ WSS. Men den har ännu inte dykt upp på www.worldsbk.com

Förmodligen så beror det kanske på Suzuki att dom fortfarande letar möjligheter för hur dom ska få in Biaggi. Senaste är att dom kör 4st hojar i Corona Suzuki och att Corser & Biaggi får dom två bästa hojarna. Men även att Biaggi till Kawasaki MotoGP inte sägs vara helt avslutat än.

Har en lista dock från en som har bra koll. Men se den mest som preliminärt preliminär.. eller nått. En liten indikation om hur startfältet kommer se ut 2006 är det iaf.

SUZUKI
Corona Extra Alstare
#1 Troy Corser, #71 Yukio Kagayama, #TBA Fabien Foret & #TBA Max Biaggi

Celani Suzuki
#TBA Vittorio Iannuzzo

HONDA
Winston Ten Kate
#31 Karl Muggeridge & #52 James Toseland

Petrobras Klaffi Honda
#4 Alex Barros & #76 Max Neukirchner

DFXtreme Honda
#7 Frankie Chili & #84 Michele Fabrizio

YAMAHA
Yamaha Italia
#41 Nori Haga & #88 Andrew Pitt

Yamaha Moto France
#3 Norick Abe, #32 Sebastien Gimbert & #TBA Shinichi Nakatomi

DUCATI
Xerox Ducati Corse
#21 Troy Bayliss & #57 Lorenzo Lanzi

Sterilgarda Berik Ducati
#11 Ruben Xaus & #20 Marco Borciani

PN Corse Ducati
#12 Lorenzo Alfonsi & #69 Gianluca Nannelli

Scuderia SC Caracchi
#44 Roberto Rolfo

KAWASAKI
PSG-1 Kawasaki
#9 Chris Walker, #10 Fonsi Nieto & #55 Regis Laconi

Bertocchi Kawasaki
#27 Franco Battaini

PETRONAS
Foggy Petronas Racing
#18 Craig Jones & #99 Steve Martin

Last edited:
Axxexs skrev:
Idag skulle det kommit en preliminär lista på team och förare i WSBK+ WSS. Men den har ännu inte dykt upp på www.worldsbk.com

Förmodligen så beror det kanske på Suzuki att dom fortfarande letar möjligheter för hur dom ska få in Biaggi. Senaste är att dom kör 4st hojar i Corona Suzuki och att Corser & Biaggi får dom två bästa hojarna. Men även att Biaggi till Kawasaki MotoGP inte sägs vara helt avslutat än.

Har en lista dock från en som har bra koll. Men se den mest som preliminärt preliminär.. eller nått. En liten indikation om hur startfältet kommer se ut 2006 är det iaf.

SUZUKI
Corona Extra Alstare
#1 Troy Corser, #71 Yukio Kagayama, #TBA Fabien Foret & #TBA Max Biaggi

Celani Suzuki
#TBA Vittorio Iannuzzo

HONDA
Winston Ten Kate
#31 Karl Muggeridge & #52 James Toseland

Petrobras Klaffi Honda
#4 Alex Barros & #76 Max Neukirchner

DFXtreme Honda
#7 Frankie Chili & #84 Michele Fabrizio

YAMAHA
Yamaha Italia
#41 Nori Haga & #88 Andrew Pitt

Yamaha Moto France
#3 Norick Abe, #32 Sebastien Gimbert & #TBA Shinichi Nakatomi

DUCATI
Xerox Ducati Corse
#21 Troy Bayliss & #57 Lorenzo Lanzi

Sterilgarda Berik Ducati
#11 Ruben Xaus & #20 Marco Borciani

PN Corse Ducati
#12 Lorenzo Alfonsi & #69 Gianluca Nannelli

Scuderia SC Caracchi
#44 Roberto Rolfo

KAWASAKI
PSG-1 Kawasaki
#9 Chris Walker, #10 Fonsi Nieto & #55 Regis Laconi

Bertocchi Kawasaki
#27 Franco Battaini

PETRONAS
Foggy Petronas Racing
#18 Craig Jones & #99 Steve Martin
Oj oj oj snacka om att det blir en het superbike säsong i år!! Lite konstigt ändå att förare som Barros, Bayliss, Biaggi inte kunnat få kontrakt med motogp team. Ja menar finns det så många andra förare som är så mycket bättre? Men man ser framemot säsongen :)

Sägs att Suzuki är sura för att LaVilla/Ducati snodde BSB-titeln och
de tänker skicka Kagayama för att rätta till den fadäsen.
Biaggi skulle ta Kagayamas hoj i WSBK isf.

Fast det sägs att Ten Kate också vill ha Max
och isf kör Muggeridge för Klaffi.

Undra vad Shakey tycker om det? Att Suzuki inte litar på att han kan vinna BSB? :)

Tydligen vill Suzukigubbarna i Japan att man har med en Japan som kör för märket i VM men sen vill sponsorn Corona gärna ha Biaggi. Är den ekvationen som ska lösas. Men Yukio skulle mycket väl kunna hamna i BSB. Problemet för Suzukiteamet är tydligen att man inte hinner få klart insprutningselektroniken till mer än 2 hojar innan premiären i VM.

någon som vet vart McCoy tar vägen? Åker han hem till Aus. och skaffar sig ett vanligt jobb?

/A

Webspy skrev:
någon som vet vart McCoy tar vägen? Åker han hem till Aus. och skaffar sig ett vanligt jobb?

/A
Risk finns väl för det. Jag har för mig att han skulle börja i sin svågers firma och montera garagedörrar när Yamaha ringde och undrade om han kunde ersätta Crafar 1999.

RedBaron skrev:
Risk finns väl för det. Jag har för mig att han skulle börja i sin svågers firma och montera garagedörrar när Yamaha ringde och undrade om han kunde ersätta Crafar 1999.

Jobbigt samtal att få!

RedBaron skrev:
Men då finns det kanske en öppning för Biaggi iaf :hihi

Webspy skrev:

/A

Han letade jobb i AMA och BSB men fick inget. Nu lutar det åt att han slutar men kanske kör lite motard.

Axxexs skrev:
Han letade jobb i AMA och BSB men fick inget. Nu lutar det åt att han slutar men kanske kör lite motard.
Jag har svårt att se att han skulle vara så slut att han inte ens platsar i BSB.

RedBaron skrev:
Jag har svårt att se att han skulle vara så slut att han inte ens platsar i BSB.

Efter hans resultat i WSBK lär det inte vara sånt sug efter honom. BSB är rätt så fullsatt med duktiga förare så det krävs en del för att komma in där också.

RedBaron skrev:
Ursäkta om jag inte har dunderkoll men var det inte han som kraschade en del i Faster?
Isf kanske kroppen säger ifrån också?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...