sandstream
Guest
Okidoki!Gustav O skrev:Det är de som styr SBK-VM genom sitt företag FGS. Vet inte så mycket mer om dem men har läst lite intervjuer i Motorcycle Racer.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Okidoki!Gustav O skrev:Det är de som styr SBK-VM genom sitt företag FGS. Vet inte så mycket mer om dem men har läst lite intervjuer i Motorcycle Racer.
Definitivt bra för spänningen och för att utjämna förutsättninganra för teamen.gthyni skrev:så här i retrospekt var enhetsdäcken bra för sporten IMHO
Oj oj oj snacka om att det blir en het superbike säsong i år!! Lite konstigt ändå att förare som Barros, Bayliss, Biaggi inte kunnat få kontrakt med motogp team. Ja menar finns det så många andra förare som är så mycket bättre? Men man ser framemot säsongenAxxexs skrev:Idag skulle det kommit en preliminär lista på team och förare i WSBK+ WSS. Men den har ännu inte dykt upp på www.worldsbk.com
Förmodligen så beror det kanske på Suzuki att dom fortfarande letar möjligheter för hur dom ska få in Biaggi. Senaste är att dom kör 4st hojar i Corona Suzuki och att Corser & Biaggi får dom två bästa hojarna. Men även att Biaggi till Kawasaki MotoGP inte sägs vara helt avslutat än.
Har en lista dock från en som har bra koll. Men se den mest som preliminärt preliminär.. eller nått. En liten indikation om hur startfältet kommer se ut 2006 är det iaf.
SUZUKI
Corona Extra Alstare
#1 Troy Corser, #71 Yukio Kagayama, #TBA Fabien Foret & #TBA Max Biaggi
Celani Suzuki
#TBA Vittorio Iannuzzo
HONDA
Winston Ten Kate
#31 Karl Muggeridge & #52 James Toseland
Petrobras Klaffi Honda
#4 Alex Barros & #76 Max Neukirchner
DFXtreme Honda
#7 Frankie Chili & #84 Michele Fabrizio
YAMAHA
Yamaha Italia
#41 Nori Haga & #88 Andrew Pitt
Yamaha Moto France
#3 Norick Abe, #32 Sebastien Gimbert & #TBA Shinichi Nakatomi
DUCATI
Xerox Ducati Corse
#21 Troy Bayliss & #57 Lorenzo Lanzi
Sterilgarda Berik Ducati
#11 Ruben Xaus & #20 Marco Borciani
PN Corse Ducati
#12 Lorenzo Alfonsi & #69 Gianluca Nannelli
Scuderia SC Caracchi
#44 Roberto Rolfo
KAWASAKI
PSG-1 Kawasaki
#9 Chris Walker, #10 Fonsi Nieto & #55 Regis Laconi
Bertocchi Kawasaki
#27 Franco Battaini
PETRONAS
Foggy Petronas Racing
#18 Craig Jones & #99 Steve Martin
Risk finns väl för det. Jag har för mig att han skulle börja i sin svågers firma och montera garagedörrar när Yamaha ringde och undrade om han kunde ersätta Crafar 1999.Webspy skrev:någon som vet vart McCoy tar vägen? Åker han hem till Aus. och skaffar sig ett vanligt jobb?
/A
RedBaron skrev:Risk finns väl för det. Jag har för mig att han skulle börja i sin svågers firma och montera garagedörrar när Yamaha ringde och undrade om han kunde ersätta Crafar 1999.
Ja fyfan för att få hela sin karriärplanering förstörd på det visetWebspy skrev:Jobbigt samtal att få!
Men då finns det kanske en öppning för Biaggi iafRedBaron skrev:Risk finns väl för det. Jag har för mig att han skulle börja i sin svågers firma och montera garagedörrar när Yamaha ringde och undrade om han kunde ersätta Crafar 1999.
Det finns många öppningar i den branschen...sandstream skrev:Men då finns det kanske en öppning för Biaggi iaf![]()
Webspy skrev:någon som vet vart McCoy tar vägen? Åker han hem till Aus. och skaffar sig ett vanligt jobb?
/A
RedBaron skrev:Det finns många öppningar i den branschen...
Axxexs skrev:Han letade jobb i AMA och BSB men fick inget. Nu lutar det åt att han slutar men kanske kör lite motard.
Jag har svårt att se att han skulle vara så slut att han inte ens platsar i BSB.Axxexs skrev:Han letade jobb i AMA och BSB men fick inget. Nu lutar det åt att han slutar men kanske kör lite motard.
RedBaron skrev:Jag har svårt att se att han skulle vara så slut att han inte ens platsar i BSB.
Ursäkta om jag inte har dunderkoll men var det inte han som kraschade en del i Faster?RedBaron skrev:Jag har svårt att se att han skulle vara så slut att han inte ens platsar i BSB.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |