Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Chris Ash skrev:
Ja, varför skulle han ha något att säga till om?
För att han är regerande världsmästaren och försteförare i teamet.
Skulle nog kännas lite dassigt för honom om Biaggi gled in och tog över alla uppmärksamhet.
(Tycka vad man vill om Biaggi men han skulle onekligen rankas höger än Corser).

Jag TROR att stallchefen skulle kolla en sån sak med Corser först.

sandstream skrev:
För att han är regerande världsmästaren och försteförare i teamet.
Skulle nog kännas lite dassigt för honom om Biaggi gled in och tog över alla uppmärksamhet.
(Tycka vad man vill om Biaggi men han skulle onekligen rankas höger än Corser).

Jag TROR att stallchefen skulle kolla en sån sak med Corser först.

Corser är världens mest ödmjuke roadracingförare, han skulle nog inte bry sig ens om han hade nåt att säga till om.

Chris Ash skrev:
Corser är världens mest ödmjuke roadracingförare, han skulle nog inte bry sig ens om han hade nåt att säga till om.
Du kanske har rätt.
Jag tror iaf att de skulle kolla med honom först och är han inte helt bäng så skulle han nog säga nej (sen kanske teamet skiter i det om de tror att Biaggi kan ge dem mer de kommande åren).

Kul med fler stjärnor i WSBK. Hoppas Eurosport noterar det och sänder fler lopp live.

RedBaron skrev:
Kul med fler stjärnor i WSBK. Hoppas Eurosport noterar det och sänder fler lopp live.
Jag har redan varit på dem och frågat hur de tänker sända 2006.
Hoppas på svar i morgon :)

sandstream skrev:
Jag har redan varit på dem och frågat hur de tänker sända 2006.
Hoppas på svar i morgon :)
Berätta för dem att vi vill se Stiggy vinna VM i SS600 live oxå :)

Alex Barros är i slutförhandlingarna med Brasilianska bensinbolaget Petrobras för att bli en av hans sponsorer som han tillför till Klaffi.

RedBaron skrev:
Berätta för dem att vi vill se Stiggy vinna VM i SS600 live oxå :)
Samma dag kommer det att regna geléhallon :banana

Mitt mail studsade av någon konstig anledning så någon annan får gärna prova att maila dem.

sandstream skrev:
Samma dag kommer det att regna geléhallon :banana

Mitt mail studsade av någon konstig anledning så någon annan får gärna prova att maila dem.
Jag lovar att det kommer att regna gelehallon i mitt vardagsrum om Stiggy vinner VM (Men jag fyller inte på skålen förrän det nästan är klart)

Verkar som att även Franco Battaini kommer lämna MotoGP och gå til WSBK. Kawasaki Bertocchi sägs det att han är klar för.

Flamminibröderna fnissar nog hela veckan lång. Startfältet i SBK börjar se ganska starkt ut, iofs fortfarande mest icke framgångsrika eller gamla GP förare men ändå.

Gustav O skrev:
Flamminibröderna fnissar nog hela veckan lång. Startfältet i SBK börjar se ganska starkt ut, iofs fortfarande mest icke framgångsrika eller gamla GP förare men ändå.
Ja se så det kan gå. Många förutspådde Superbikeseriens svanesång och var lyriska över utvecklingen i Motogp, framför allt kom ihåg snacket försäsongen 04.
Bröderna Brothers aka Flammini lyckades inte knäcka intresset för SBK iom införandet av Pirellis som enda tillåtna däck.
Utan att förtjäna det får nu deras serie en renessans tack vare att Dorna och FIM gör Moto GP så dyrt och exklusivt att risken för en negativ spiral enligt:
Färre förare-Minskad spännig- Minskat intresse publikt sett- Minskat intresse från sponsorers sida - Minskat inflöde av pengar från den sk " marknad " som skall finansiera det hela = död och mörker åt hela Motogp om man inte ändrar reglementet så att kostnaderna för att driva ett team minskar.

Gustav O skrev:
Någon som kan berätta om bröderna? Vilka är de?

sandstream skrev:
Någon som kan berätta om bröderna? Vilka är de?
Det är de som styr SBK-VM genom sitt företag FGS. Vet inte så mycket mer om dem men har läst lite intervjuer i Motorcycle Racer.

så här i retrospekt var enhetsdäcken bra för sporten IMHO

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...