Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Chris Ash skrev:
...Något år var det i mina ögon bättre än 500-VM...
sdb48592.gif
Läste jag verkligen detta ?

RedBaron skrev:
sdb48592.gif
Läste jag verkligen detta ?

Ja och året jag menar är 1997. Criville skadad, Yamaha underpresterar å det grövsta, Suzuki är helt ute och cyklar och har tappat sina bra förare. Allt medan konkurrensen i SBK verkligen är stenhård och en riktig clash of the titans utspelar sig.

Chris Ash skrev:
Spanjorer däremot inte så jättemånga

Xaus var runnerup 2003 och skulle ha vunnit om inte
Ducati Corse bestämt att Hogdson var mannen. Ruben
var snabbare när de race:ade utan teamorder både i WSBK
och sen i D'Antin MotoGP 2004.

Carl Fogarty, mannen utan självkritk. :2cool

"It'll be big," Foggy told Crash.net, when asked about Rossi's eventual exit. "It happened with me in Superbike, with Mick Doohan in MotoGP and when it happens with Rossi - well, then you're just left with a bunch of ... (laughs)... a bunch of very good motorcycle racers!

"But those that are left are not, you know... if you go out on the street today in England and ask someone to mention a (Superbike rider's) name, they'll probably still mention my name! They won't know who the other guys are, that's the difference."

Gustav O skrev:
Carl Fogarty, mannen utan självkritk. :2cool

"It'll be big," Foggy told Crash.net, when asked about Rossi's eventual exit. "It happened with me in Superbike, with Mick Doohan in MotoGP and when it happens with Rossi - well, then you're just left with a bunch of ... (laughs)... a bunch of very good motorcycle racers!

"But those that are left are not, you know... if you go out on the street today in England and ask someone to mention a (Superbike rider's) name, they'll probably still mention my name! They won't know who the other guys are, that's the difference."

Varför tillverkas inte sådana förare längre?

sandstream skrev:
Än så länge verkar det vara mest en önskan från Barros men det verkar konstigt att han skulle gå ut med det om det inte fanns ett litet uns sanning.
http://www.superbikeplanet.com/2005/Dec/051228a.htm
Det är säkert sant och jag skulle bli förvånad om han inte tar en ganska överlägsen WSBK-titel. Skulle även Biaggi köra WSBK 2006 lägger jag ändå min röst på Barros som titelinnehavare vid säsongens slut.

Nyteknik skrev:
Det är säkert sant och jag skulle bli förvånad om han inte tar en ganska överlägsen WSBK-titel. Skulle även Biaggi köra WSBK 2006 lägger jag ändå min röst på Barros som titelinnehavare vid säsongens slut.

Jag skulle inte räkna ut Troy Bayliss ur titelkampen.....

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back