Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Chris Ash skrev:
...Något år var det i mina ögon bättre än 500-VM...
sdb48592.gif
Läste jag verkligen detta ?

RedBaron skrev:
sdb48592.gif
Läste jag verkligen detta ?

Ja och året jag menar är 1997. Criville skadad, Yamaha underpresterar å det grövsta, Suzuki är helt ute och cyklar och har tappat sina bra förare. Allt medan konkurrensen i SBK verkligen är stenhård och en riktig clash of the titans utspelar sig.

Chris Ash skrev:
Spanjorer däremot inte så jättemånga

Xaus var runnerup 2003 och skulle ha vunnit om inte
Ducati Corse bestämt att Hogdson var mannen. Ruben
var snabbare när de race:ade utan teamorder både i WSBK
och sen i D'Antin MotoGP 2004.

Carl Fogarty, mannen utan självkritk. :2cool

"It'll be big," Foggy told Crash.net, when asked about Rossi's eventual exit. "It happened with me in Superbike, with Mick Doohan in MotoGP and when it happens with Rossi - well, then you're just left with a bunch of ... (laughs)... a bunch of very good motorcycle racers!

"But those that are left are not, you know... if you go out on the street today in England and ask someone to mention a (Superbike rider's) name, they'll probably still mention my name! They won't know who the other guys are, that's the difference."

Gustav O skrev:
Carl Fogarty, mannen utan självkritk. :2cool

"It'll be big," Foggy told Crash.net, when asked about Rossi's eventual exit. "It happened with me in Superbike, with Mick Doohan in MotoGP and when it happens with Rossi - well, then you're just left with a bunch of ... (laughs)... a bunch of very good motorcycle racers!

"But those that are left are not, you know... if you go out on the street today in England and ask someone to mention a (Superbike rider's) name, they'll probably still mention my name! They won't know who the other guys are, that's the difference."

Varför tillverkas inte sådana förare längre?

sandstream skrev:
Än så länge verkar det vara mest en önskan från Barros men det verkar konstigt att han skulle gå ut med det om det inte fanns ett litet uns sanning.
http://www.superbikeplanet.com/2005/Dec/051228a.htm
Det är säkert sant och jag skulle bli förvånad om han inte tar en ganska överlägsen WSBK-titel. Skulle även Biaggi köra WSBK 2006 lägger jag ändå min röst på Barros som titelinnehavare vid säsongens slut.

Nyteknik skrev:
Det är säkert sant och jag skulle bli förvånad om han inte tar en ganska överlägsen WSBK-titel. Skulle även Biaggi köra WSBK 2006 lägger jag ändå min röst på Barros som titelinnehavare vid säsongens slut.

Jag skulle inte räkna ut Troy Bayliss ur titelkampen.....

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti