Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
eckeph skrev:
En stor skillnad som gör det omöjligt att jämföra deras tider är att Corser kör på Pirelli medans Mladin kör på Dunlop. Jag skulle tro att den skillnaden kan vara i samma storleksordning som alla andra skillnader sammanslagna.
Till vems fördel är skillnaden?

:hördu Ropen skalla, Mladin till WSBK!!!

Last edited:
sandstream skrev:
Hur har det gått för honom i AMA och hur länge har han kört där?
jisses
trodde du va ett gixxer freak.. :)
2005 Ama mästare SBK
2004 " "
2003 " "
2002 sjua
2001 Ama mästare SBK
2000 " "
1999 " "
1998 trea
1997 trea
1996 fyra

Bingo skrev:
Han har vunnit de fyra (?) senaste åren. Vet ej hur länge han kört. Sen är han så härligt "frispråkig" också :D

Tror han vunnit de senaste 5 åren.

Biaggi är rena lammet jämfört!

Tackar för svaren :tummenupp

Har fullt sjå att försöka hålla reda på allt som händer i MotoGP och WSBK (utan att lyckas) :gnissla

R2 skrev:
jisses
trodde du va ett gixxer freak.. :)
2005 Ama mästare SBK
2004 " "
2003 " "
2002 sjua
2001 Ama mästare SBK
2000 " "
1999 " "
1998 trea
1997 trea
1996 fyra
Det skulle verkligen vara kul att se honom tävla mot de andra storheterna. Jag har en svag känsla av att han skulle växa med uppgiften...

sandstream skrev:
Det är ju det som skiljer mig från en del andra här, jag frågar om sånt jag inte vet och ger då de som kan chansen att få glänsa :)
Här får du något att drägla över...

R2 skrev:
Vad hände? Körde han Honda/Yamaha/Kawasaki :confused: :va

Edit: menade 2002 förstås.

Bifogat

• 81370_mladin.atlanta.jpg
    81370_mladin.atlanta.jpg
    114.7 KB · Visningar: 54
Last edited:
Bingo skrev:
Här får du något att drägla över...

Vad hände? Körde han Honda/Yamaha/Kawasaki :confused: :va

Edit: menade 2002 förstås.

2002 körde han GSXR-750, den var ruskigt efter det året och Mladin hade inte en chans. Titelfighten stod istället mellan Eric Bostrom på Kawasaki ZX800RR och Nicky hayden på Honda RC51, Hayden vann.

Chris Ash skrev:
2002 körde han GSXR-750, den var ruskigt efter det året och Mladin hade inte en chans. Titelfighten stod istället mellan Eric Bostrom på Kawasaki ZX800RR och Nicky hayden på Honda RC51, Hayden vann.
Oj, hur fasen såg det reglementet ut? ZX800RR :confused:

Bingo skrev:
:hördu Ropen skalla, Mladin till WSBK!!!
Han har förstås fått frågan om VM i både Superbike och GP flera gånger men jag är osäker på hur han brukar svara. Mitt ganska dåliga minne säger mig att han säger att han inte har något att bevisa, trivs i USA etc.

Bingo skrev:
Oj, hur fasen såg det reglementet ut? ZX800RR :confused:
Det var ett sätt att ge de eftersläntrande fyrcylindriga modellerna en rimlig chans att hänga med - innan man sedan ändrade till 1000 cc.

Med det nya 800cc-reglementet i MotoGP får vi kanske se sporthojar på just 800 cc om några år. Det borde ge en ganska fin kombination av vikt/effekt/karaktär.

Nyteknik skrev:
Han har förstås fått frågan om VM i både Superbike och GP flera gånger men jag är osäker på hur han brukar svara. Mitt ganska dåliga minne säger mig att han säger att han inte har något att bevisa, trivs i USA etc.

Mladin brukar ange sin familj och pengarna som skäl.

Mladins team skruvade ihop en hoj av reservdelar igår så att han kunde köra idag.

Philip Island test dag 2
Troy Corser 1.32:81
Yukio Kagayama 1.33:61
Mat Mladin 1.33:98
Steve Martin 1.34:04
Norick Abe 1.34:85
Sebastien Gimbert 1.35:20
Shinichi Nakatomi 1.35:80
Craig Jones 1.36:75

Biaggi och Alstare Suzuki har skrivit på ett pre contract. Biaggi har krävt att få ha identiskt material som Corser.

Problemet är nu att Biaggi och Foret kommer få använda Öhlins medans Corser och Kagayama kör Showa. Skillnader som Biaggi inte ville ha. Därför har det slutgiltiga kontraktet inte skrivits på än. Om Biaggi inte vill köra för Alstare Suzuki så kommer kontraktet hindra honnom att köra för andra team i WSBK.

Francis Batta är inte nöjd med att Biaggi inte är med på träningarna på Philip Island. Han hoppas att alla problem ska vara lösta tills nästa test som är på Valencia första veckan i februari.

Axxexs skrev:
Biaggi och Alstare Suzuki har skrivit på ett pre contract. Biaggi har krävt att få ha identiskt material som Corser.

Problemet är nu att Biaggi och Foret kommer få använda Öhlins medans Corser och Kagayama kör Showa. Skillnader som Biaggi inte ville ha. Därför har det slutgiltiga kontraktet inte skrivits på än. Om Biaggi inte vill köra för Alstare Suzuki så kommer kontraktet hindra honnom att köra för andra team i WSBK.

Francis Batta är inte nöjd med att Biaggi inte är med på träningarna på Philip Island. Han hoppas att alla problem ska vara lösta tills nästa test som är på Valencia första veckan i februari.
Prima Primadonna som vanligt m.a.o :lol

RedBaron skrev:
Prima Primadonna som vanligt m.a.o :lol

Heh, undrar om det är Honda som till och med bitchar om fjädringskomponenterna. Showa och Honda går ju hand i hand.
Biaggi måste skitit i en påse och skickat till cheferna på honda eller nåt liknande :lol

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra