Silly Season WSBK/SS

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
Den är ihopknåpad hemma förstår du väl.
Max-fansen gör vad som helst verkar det som :D
gthyni skrev:
det var lättare att förstå italienskan än översättningen :hihi
Kortfattat: stallet vill ha Max, men Suzuki vill ha Kagayama i
WSBK. Tiden är knapp så det blir svårt att få fram fabrikshojar även
om man inte var oense.
Stallet verkar vilja bygga fler hojar själva från ett par vanliga K6:or
+ kitdelar, men japanerna tycker det inte är en bra idé.
Mao ser det mörkt ut för Biaggi igen...

Nu ligger även listorna för Superstock 600 European Championship och Superstock 1000 FIM Cup ute på www.worldsbk.com

I 600cc har vi #91 Alexander Lundh från Sverige med i team Stiggy Motorsport.
#36 Mads Odin Hoot från Norge i Hoot As Racing kör också i 600cc.
I 1000cc kör #71 Petter Solli från Norge vidare ett år till.

sandstream skrev:
...
Mao ser det mörkt ut för Biaggi igen...

Den sidan har tagit upp ett utalande som är över en vecka gammalt. Dvs innan det kom andra utalanden från samma man på Suzuki. Bara att vänta som vanligt igen! :)
(Själv tycker jag dom inte skulle sagt något innan han dyker upp på första testet..)

Just nu körs det för fullt på Philip Island. Yamaha France, Corona Suzuki, Petronas och Yoshimura Suzuki kör tester där. Har inte hört nått om att Biaggi kör där. På förmiddagspasset var Corser och Mladin snabbast med 1.33-tider.

Axxexs skrev:
Just nu körs det för fullt på Philip Island. Yamaha France, Corona Suzuki, Petronas och Yoshimura Suzuki kör tester där. Har inte hört nått om att Biaggi kör där. På förmiddagspasset var Corser och Mladin snabbast med 1.33-tider.
Så här skrev Max själv igår:

"Ah! for everybody: I’m still in America, just to avoid others misunderstandings… "

Tider från testet idag på Philip Island:

Corser 1.33:6
Mladin 1.33:9
Abe 1.34:7
Martin 1.34.8
Gimbert 1.35:7
Jones 1.37:8

Gimbert gjorde en liten krasch på förmidagen och Mladin en stor krasch på eftermidagen.

Last edited:
Axxexs skrev:
Tider från testet idag på Philip Island:

Corser 1.33:6
Mladin 1.33:9
Abe 1.34:7
Martin 1.34.8
Gimbert 1.35:7

Gimbert gjorde en liten krasch på förmidagen och Mladin en stor krasch på eftermidagen.

Jag vill se Mladin i WSBK.....

Teddy skrev:
Jag också. Är det någon som vet vad och hur mycket det skiljer mellan Corsers och Mladins hojar?

Var ett tag sen jag läste det reglementet men om det är samma numera är jag inte riktigt säker på. Var iaf tre-fyra punkter som skilde då.

Tror AMA har nån sponsor för insprutning och att alla måste använde den eller orginal. I AMA får man inte byta dreven inne i växellådan och sen fanns det andra begränsningar på vissa delar som har ett maxbelopp dom får kosta, tex framgafflarna.

Annars påminner nog AMA-Superbike en del med FIM-Superbike förutom på några punkter då. Effektmässigt borde dom nog få ut ungefär samma. Fast fabriks är alltid fabriks. Kan skilja hur effektregistret ser ut mellan hojarna. Sen är det fritt med vilka däck man får köra med i AMA.

Nu på testet körde Corser K6 medans Kagayama körde en uppdaterad K5. Vad Mladin körde för modell har inte stått nånstans.

Last edited:
Axxexs skrev:
Var ett tag sen jag läste det reglementet men om det är samma numera är jag inte riktigt säker på. Var iaf tre-fyra punkter som skilde då.

Tror AMA har nån sponsor för insprutning och att alla måste använde den eller orginal. I AMA får man inte byta dreven inne i växellådan och sen fanns det andra begränsningar på vissa delar som har ett maxbelopp dom får kosta, tex framgafflarna.

Annars påminner nog AMA-Superbike en del med FIM-Superbike förutom på några punkter då. Effektmässigt borde dom nog få ut ungefär samma. Fast fabriks är alltid fabriks. Kan skilja hur effektregistret ser ut mellan hojarna. Sen är det fritt med vilka däck man får köra med i AMA.

Nu på testet körde Corser K6 medans Kagayama körde en uppdaterad K5. Vad Mladin körde för modell har inte stått nånstans.

På Mladins fjolårshoj satt det iaf Motec sprut.

Här står det att Mladin har en full fabrikshoj. " The Yoshimura squad only had one of its 2005 bikes fitted with some 2006 kit parts for testing as the team's 2006 full factory bikes are still on their way from Japan to America"

http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=24848

R2 skrev:
På Mladins fjolårshoj satt det iaf Motec sprut.

Var nog '04 jag läste deras reglemente. Då hade man begränsningar i insug mm. Har nog ändrats en del både i AMA och FIM reglerna.. :rolleyes:

Teddy skrev:
Jag också. Är det någon som vet vad och hur mycket det skiljer mellan Corsers och Mladins hojar?

En stor skillnad som gör det omöjligt att jämföra deras tider är att Corser kör på Pirelli medans Mladin kör på Dunlop. Jag skulle tro att den skillnaden kan vara i samma storleksordning som alla andra skillnader sammanslagna.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra