Silly Season 2019

mer om båtben

Citat från AB år 2004, (ang misstänkt skada för fotbollsspelarenFredrik Ljungberg)

Värst är alltså ett brott på båtbenet, och någon läsare minns säkert att det var hockeyspelaren Sven Tumba, som lärde oss svenskar begreppet båtben.
Tumba hade skadat sitt ena båtben, och efter att 1959 ha vunnit SM med Djurgården förbjöds han av läkare att åka med till VM i Prag. Men så blev det heller ingen medalj...
Efter ett båtbensbrott kan det ta upp till tre månader, innan den skadade handen ens kommer i träning.
Det kan, som Lasse Peterson och Per Renström skriver i båtbenskapitlet i sin skadebibel "Skador inom idrotten", vara svårt för idrottsutövaren att acceptera en så lång behandlingstid. Slut på citat


Så låt oss för allt i världen hoppas, att det inte handlar om båtbenet... för JLo
 
Last edited:
Här en intervju med Razlan Razali som är CEO för Sepang och MotoGP's nyaste team, Sepang.
Intressant och se tankarna, även om de inte går så djup, kring framtiden han ser.
Kul också att Stigefelt kommer lite närmare hur ett MotoGP team skall drivas. :tummenupp
Även om han, vad det verkar, driver Moto2 och 3 vidare.
Det vore fett najs att se Johan driva ett MotoGP-team nån gång i framtiden. :)

Har inte fattat organisationen riktigt, skulle inte Johan vara chef för alla 3 teamen?
 
Har inte fattat organisationen riktigt, skulle inte Johan vara chef för alla 3 teamen?

Nä, jag tror Johan och Razlan båda ville ha en mer erfaren chef för MotoGP från start.
Om jag förstår artikeln rätt blir det Wilco Zeelenberg, med stöd av Ramon Forcada, som tar MotoGP biten.
Johan kommer, hoppas jag :), vara med och lära sig så vi får se honom som chef om några år.
 
Nä, jag tror Johan och Razlan båda ville ha en mer erfaren chef för MotoGP från start.
Om jag förstår artikeln rätt blir det Wilco Zeelenberg, med stöd av Ramon Forcada, som tar MotoGP biten.
Johan kommer, hoppas jag :), vara med och lära sig så vi får se honom som chef om några år.

Ja så fattar jag det med, men är Johan deras chef?
 
Någon som vet vad Loris Baz gör 2019? Han verkar inte vara med i WSBK’s startlista. Inget testförar-jobb?

Bradly Smith verkar få en något annorlunda säsong med både Moto-e race och wildcards på Aprilia. Känns som en bra testförarvärning av Italienarna!
Vilka tror ni lyckas bäst/minst dåligt av de små fabriksstallen, Aprilia eller KTM?
 
Någon som vet vad Loris Baz gör 2019? Han verkar inte vara med i WSBK’s startlista. Inget testförar-jobb?

Bradly Smith verkar få en något annorlunda säsong med både Moto-e race och wildcards på Aprilia. Känns som en bra testförarvärning av Italienarna!
Vilka tror ni lyckas bäst/minst dåligt av de små fabriksstallen, Aprilia eller KTM?

KTM har de ekonomiska resurserna men ligger nog efter utvecklingsmässigt i mitt tycke. Frågan är om de som nykomlingar inte gör det lite väl svårt för sig själva både med stålram och annat fjädringsmärke.

Aprilia har äntligen två rutinerade förare, en etablerad och erfaren testare och dessutom bättre management detta året.

Min gissning får ändå bli att Aprilia efter kommande säsong står sig bättre än KTM, men året efter blir det mer tveksamt.
 
Last edited:
Någon som vet vad Loris Baz gör 2019? Han verkar inte vara med i WSBK’s startlista. Inget testförar-jobb?

Bradly Smith verkar få en något annorlunda säsong med både Moto-e race och wildcards på Aprilia. Känns som en bra testförarvärning av Italienarna!
Vilka tror ni lyckas bäst/minst dåligt av de små fabriksstallen, Aprilia eller KTM?

Är nog tveklöst KTM ( :( ) som kommer ligga sist i kön.
Kanske undantaget något enstaka race eller pole-varv.

Hoppas jag får äta upp den här posten efter säsongen. :)
 
Är nog tveklöst KTM ( :( ) som kommer ligga sist i kön.
Kanske undantaget något enstaka race eller pole-varv.

Hoppas jag får äta upp den här posten efter säsongen. :)

Som aprilia fan hoppas jag ju det också! Men ändå inte. Har alltid älskat de här små outsiderteamen, och tycker det skulle vara hur kul som helst om de kunde hoppa upp och knäppa några av de stora på näsan! Så heja KTM och aprilia!
 
Tror också på Aprilia i år! Hoppas på dem iallafall, gillar båda förarna!

Brukar det läcka ut några inofficiella varvtider från sånna här dagar?
 
Men som sagt, inga riktigt intressanta förare har kört ännu, kanske bortsett från KTMs fabriksförare. Ska bli kul att se hur alla KTM-grabbarna lyckas förbättra sina tider under de kommande dagarna, i synnerhet Zarco, men även Oliveira.
 
Men som sagt, inga riktigt intressanta förare har kört ännu, kanske bortsett från KTMs fabriksförare. Ska bli kul att se hur alla KTM-grabbarna lyckas förbättra sina tider under de kommande dagarna, i synnerhet Zarco, men även Oliveira.

Ja, vore kul att veta vad som testar?
Pol en sek före Zarco å Mika som är en sek före Miguel å Hazifh.
Kul på veta om dom kör samma spec. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top