Silly Season 2018

Sen ska det tas med i räkningen att Suzuki och Yamaha satsat ganska mkt på den amerikanska serien länge till skillnad från wsbk. Förarna i de teamen har haft en helt annan backup än de övriga i mästerskapet.

Suzuki mer än Yamaha då? För ett av de namn som en hel del slänger runt i det här sammanhanget, bl.a. av Ben Spies, är Cameron Beaubier och han körde för Yamaha under 2017 och trea med 155 poäng mindre än Elias. Är skillnaderna i stöd mellan Yamaha och Suzuki så stort att det kan förklara den stora skillnaden?
 
Suzuki mer än Yamaha då? För ett av de namn som en hel del slänger runt i det här sammanhanget, bl.a. av Ben Spies, är Cameron Beaubier och han körde för Yamaha under 2017 och trea med 155 poäng mindre än Elias. Är skillnaderna i stöd mellan Yamaha och Suzuki så stort att det kan förklara den stora skillnaden?

Tror inte det skiljer sig så pass mkt i stödet mellan dom men yoshimura är direkt inblandat i Suzuki och heter även Yoshimura-Suzuki. Sen har inte något annat fabrikat (än Suzuki/Yamaha) vunnit ett amerikanskt mästerskap sedan 2002 och då med en viss Nicky Hayden...
Under den perioden har ju inget av fabrikaten haft de mest konkurrenskraftiga hojarna sen iaf 2009 men ändå vunnit.
 
Alatalo, ge oss lite lap times från det privata testet! :D Alla vill ju veta om Stoner fortfarande "har det".


Hittade unofficial times på www.gpone.com
Casey Stoner (Ducati): 2’01”4
Hiroshi Aoyama (Honda): 2’02”3
Mika Kallio (Ktm): 2’02”6
Stefan Bradl (Honda): 2’02”9
Matteo Baiocco (Aprilia): 2’04”5
 
Yonny Hernández till Tech3? Hängde inte riktigt med på snacket om stadsbana? Parkeringsplats med tak?
 
Miller verkar iallafall trivas på Duccen. Han dunkade in rätt många bra varv (under 2.01) på raken.
 
Jämt och fint samt många nöjda miner hos förarna - i alla fall officiellt. Kul :)

I morgon bitti ät tredje dagen - det är väl då de smackar på nytt gummi, tankar några liter och jagar tusendelar? Låt oss hoppas på bra väder i så fall :banana
 
Jämt och fint samt många nöjda miner hos förarna - i alla fall officiellt. Kul :)

I morgon bitti ät tredje dagen - det är väl då de smackar på nytt gummi, tankar några liter och jagar tusendelar? Låt oss hoppas på bra väder i så fall :banana

Lorenzo, snabbaste varvet någonsin på Sepang :3freak
 
Som Bojje skriver så slår JLo nytt inofficiellt rekord på Sepang. :)
Vore kul om han kunde köra fort en hel race distans också.

Pol stod över efter gårdagens crash. Hoppas han är OK.

Suzuki, Aprilia och framförallt KTM ganska långt efter. :(
Edit: Såg nu att Rins är bästa Suzuki bara 0.5 efter. :)

Geten bästa Yamma följd av Zarco.
Maverick måste ha testat nåt då han är 1,7 efter...

Slutgiltiga tider tisdag här:
http://www.crash.net/motogp/results/889251/1/sepang-motogp-test-times-tuesday-final

Edit2: Kombinerade tider för alla dagar här:
http://www.crash.net/motogp/results/889253/1/sepang-motogp-test-times-combined

Vore kul att se en "race simulation" sammanställning också.
Typ medel av 10-15 varv i rad.
 
Last edited:
Maverick måste ha testat nåt då han är 1,7 efter...



Vore kul att se en "race simulation" sammanställning också.
Typ medel av 10-15 varv i rad.

Fast Mav är ju bara ~0,5 efter, han drämde ju in snabbaste varv på måndagstestet. I övrigt satte han inte särskilt många supersnabba tider.

Håller med om att det vore intressant att titta lite mer på "race siulation". Vad jag själv kunde komma fram till när jag satt och kikade livetiming var att några förare, bl a Rossi, Pedrosa, Miller och Marquez verkade ha förmågan att dra in flera riktigt snabba varv i rad. Jag har säkert missat en massa och jag ska försöka kolla lite noggrannare på tiderna om det finns tillgång till dem.

Hittade det här på Crash som någon vänlig själ hade sammanställt, dock har jag inte kontrollerat infon:
Laps under 2:01.000 ( 2:00s, 1:59s, 1:58):

Márquez 40
Pedrosa/Rins 23
Miller 21
Dovi/Cal 20
Lorenzo 19
Rossi/Viñales/Bautista 16
Zarco/Iannone 15
Petrux 13
Nakagami 10
Aleix/Rabat 9
Kallio/Abraham 4
Morbidelli 3
Simeon 2
Redding/Smith 1
 
Last edited:
Fast Mav är ju bara ~0,5 efter, han drämde ju in snabbaste varv på måndagstestet. I övrigt satte han inte särskilt många supersnabba tider.

Håller med om att det vore intressant att titta lite mer på "race siulation". Vad jag själv kunde komma fram till när jag satt och kikade livetiming var att några förare, bl a Rossi, Pedrosa, Miller och Marquez verkade ha förmågan att dra in flera riktigt snabba varv i rad. Jag har säkert missat en massa och jag ska försöka kolla lite noggrannare på tiderna om det finns tillgång till dem.

Hittade det här på Crash som någon vänlig själ hade sammanställt, dock har jag inte kontrollerat infon:
Laps under 2:01.000 ( 2:00s, 1:59s, 1:58):

Márquez 40
Pedrosa/Rins 23
Miller 21
Dovi/Cal 20
Lorenzo 19
Rossi/Viñales/Bautista 16
Zarco/Iannone 15
Petrux 13
Nakagami 10
Aleix/Rabat 9
Kallio/Abraham 4
Morbidelli 3
Simeon 2
Redding/Smith 1

Ja, jag tror MV nog var rätt nöjd med nya cykeln och testade runt lite idag.

Spännande läsning.
Riktigt roligt att Rins är med där uppe. :tummenupp
 
Vale lägger av efter 2018 och Lorenzo får komma tillbaka.

Även om Rossi lägger av 2018 så är det ju Zarco som kommer ta den platsen, tveklöst.

Någon som vet om testet i Thailand kommer ha lite mer intressant material? Var just minst sagt tunt med banaction.
 
Även om Rossi lägger av 2018 så är det ju Zarco som kommer ta den platsen, tveklöst.

Någon som vet om testet i Thailand kommer ha lite mer intressant material? Var just minst sagt tunt med banaction.

Ja, Zarco kommer ju få en fabrikshoj väldigt snart med tanke på hur han kör på Tech3-hojen. Om Yamaha inte tar honom gör garanterat något annat stall det. Gillar hans totala respektlöshet för namnkunniga förare i kungaklassen under race, parat med en väldigt stor förmåga att köra hoj.
 
Trist att se Movistar Yamaha MotoGP med så potentiell personal/förare liksom fastnat i utveckling!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top