Silly Season 2018

Rykten säger att Hafizh Syahrin ersätter Folger.

Jag hade rätt..

Pecco Bagnaia till Pramac 2019, frågan är vem mellan Miller och Petrucci som får lämna?

Petrucci har väl varit tydlig med att han vill ha fabrikshoj?
Kanske får Lorenzo gå och Petrucci kliver upp bredvid Dovi?
 
Jag hade rätt..

Pecco Bagnaia till Pramac 2019, frågan är vem mellan Miller och Petrucci som får lämna?

Petrucci har väl varit tydlig med att han vill ha fabrikshoj?
Kanske får Lorenzo gå och Petrucci kliver upp bredvid Dovi?
Ja, det scenariot kunde bli intressant.
Ducati har väl flaggat för att Lorenzo får räkna med en lägre lön efter att nuvarande kontrakt har löpt ut.
Ponera att han lämnar efter den här säsongen. Var tar han vägen då?
 
Ja, det scenariot kunde bli intressant.
Ducati har väl flaggat för att Lorenzo får räkna med en lägre lön efter att nuvarande kontrakt har löpt ut.
Ponera att han lämnar efter den här säsongen. Var tar han vägen då?

Honda? Suzuki? :hihi
 
Drömmen vore att se Lorenzo på Hondan, Pedrosa behöver prova något nytt.
Skulle vara kul att se hur Lorenzo misslyckas eller lyckas med att ha Marquez som stallkamrat, skulle nog kunna bli riktigt kul för oss i publiken, om inte Marquez kör åttor kring Lorenzo på Hondan.

Pedrosa skulle passa bra på Suzukin och tycker han "förtjänar" att komma till ett team där han är uppskattad.
Rins och Pedrosa skulle dessutom passa bra ihop tror jag, två snälla spanjorer.
 
Jag hade rätt..

Pecco Bagnaia till Pramac 2019, frågan är vem mellan Miller och Petrucci som får lämna?

Petrucci har väl varit tydlig med att han vill ha fabrikshoj?
Kanske får Lorenzo gå och Petrucci kliver upp bredvid Dovi?
Pramac skall vara ett utvecklingsteam med unga förare och Petrucci vet att han inte får stanna nästa år. Enda nyheten är att det är Bagnaia som ersätter då det var klart redan innan säsongen att Petrucci inte skall vara kvar.
Pramac känns som italienska motsvarigheten till Repsol dvs det måste innehålla minst en italienare.
 
Pramac skall vara ett utvecklingsteam med unga förare och Petrucci vet att han inte får stanna nästa år. Enda nyheten är att det är Bagnaia som ersätter då det var klart redan innan säsongen att Petrucci inte skall vara kvar.
Pramac känns som italienska motsvarigheten till Repsol dvs det måste innehålla minst en italienare.

Det riktigt intressanta är vilken förare KTM skall signa nästa år då de antagligen måste få en alien för att införliva sina målsättningar....
 
Det riktigt intressanta är vilken förare KTM skall signa nästa år då de antagligen måste få en alien för att införliva sina målsättningar....

Rossi!

Han känner att han inte är konkurrenskraftig längre, och vill avsluta så att han kan skylla på maskinen:lol Samtidigt så skulle det ändå vara ett lyft för KTM :fakta
 
Rossi!

Han känner att han inte är konkurrenskraftig längre, och vill avsluta så att han kan skylla på maskinen:lol Samtidigt så skulle det ändå vara ett lyft för KTM :fakta

Tror nog rossi blev lite bränd av sitt Ducatiäventyr så han hänger nog kvar på Yamahan tills han tröttnar och blir team-chef. Och han kan ju redan skylla på materialet, med en teamkamrat som kör ännu långsammare. (Att satellit-teamet har en förare som jagar pallplatser samtidigt kan man ju skylla på fjolårshoj eller nåt. :hihi)
 
Tror nog rossi blev lite bränd av sitt Ducatiäventyr så han hänger nog kvar på Yamahan tills han tröttnar och blir team-chef. Och han kan ju redan skylla på materialet, med en teamkamrat som kör ännu långsammare. (Att satellit-teamet har en förare som jagar pallplatser samtidigt kan man ju skylla på fjolårshoj eller nåt. :hihi)

Eller det faktum att Zarco inte behöver testa en enda del utan bara kan jobba på setup....

VR och MV har ju inte gjort annat än att testa olika delar för att "hitta känslan" och setup för snabba varv knappast prio ett. Dock skulle de säkert vilja vara högre upp ändå.

När Yamaha löser sina problem kommer tech3 återigen hamna på efterkälken då de uppdateringarna inte kommer vara tillgängliga för dom.

Fortfarande ganska lönlöst att dra stora paraleller av testerna dock så kommer MM och DP vara farligare från början i år än förra året.
 
Jag hade rätt..

Pecco Bagnaia till Pramac 2019, frågan är vem mellan Miller och Petrucci som får lämna?

Petrucci har väl varit tydlig med att han vill ha fabrikshoj?
Kanske får Lorenzo gå och Petrucci kliver upp bredvid Dovi?

Pramac skall vara ett utvecklingsteam med unga förare och Petrucci vet att han inte får stanna nästa år. Enda nyheten är att det är Bagnaia som ersätter då det var klart redan innan säsongen att Petrucci inte skall vara kvar.

Precis, det är ingen nyhet för Danilo:
https://motomatters.com/analysis/2018/01/23/silly_season_kicks_off_petrucci_to_leave.html
 
Det riktigt intressanta är vilken förare KTM skall signa nästa år då de antagligen måste få en alien för att införliva sina målsättningar....

KTM vill väl ha Zarco eller MM. Skulle Rossi skriva på för ett eller två år till så kan jag tänka mig att de får Zarco iallafall.
 
Men Danilo till KTM då? Är det helt uteslutet? Rossi/Zarco/MM är väl bara ren fantasi?
 
Men Danilo till KTM då? Är det helt uteslutet? Rossi/Zarco/MM är väl bara ren fantasi?

Zarco vettifasen om det är fantasi, KTM svänger sig med väldigt mycket pengar vad gäller förarlöner som jag förstått det. Jag tror absolut MM kan tänka sig att byta, dock inte förräns KTM har lyckats bevisa att de kan bygga en vinnarhoj. Jag tror inte de kommer lägga tid på Petrucci, snarare att de försöker få en toppförare att ersätta Smith och senare ersätta Espargaro med Binder eller Oliveira.
 
http://www.motogp.com/en/news/2018/02/22/tech-3-and-yamaha-to-part-ways-in-2019/250422

Yamaha and Tech 3 have announced that 2018 will be their last season as partners in the FIM MotoGP™ World Championship, after 20 mutually successful years. Yamaha have accepted Tech 3’s decision and will provide full support to the team up to and including the last race of the 2018 season.

Tech 3 will continue participating in the MotoGP™ and Moto2™ World Championships and will announce plans for 2019 and beyond at a later date. Yamaha are in the process of deciding whether they will run a satellite team for 2019 and, if so, what form that collaboration will take.

Vem vågar sätta emot att det är KTM det handlar om? :hihi
 
Någon känsla att Zarco skulle lämna Yamahafamiljen för ett så pass osäkert kort som KTM finns inte. Yamaha ser såklart oxå vilken oslipad diamant killen är och kommer sannolikt att agera därefter. Så den gubben släpper de aldrig. MM eller VR inte heller troligt. VR skulle jag tippa lägger av efter Yamaha. MM är ju på ett vinnande koncept hos Honda, han verkar dessutom trivas förträfligt hos dem så finns inte på kartan att han skulle byta ner sig till KTM. Dani, ja om han orkar dock troligast att han ger detta en chans i år o nästa år, sen lägger han vantarna på hyllan för att konstatera, det blev ingen MGP VM pokal. Jlo har troligen näst bäst pröjs i ligan och är ju precis inne på ett skapande projekt så varför gå till ruta ett igen? Nä inga av dessa Alien till KTM. De som finns "strax bakom" ( om man kan uttrycka sig så om alla dessa supersnabba) där bakom finns KTM.s nästa förare. Men inte i någon av dagens Alien.
 
Någon känsla att Zarco skulle lämna Yamahafamiljen för ett så pass osäkert kort som KTM finns inte. Yamaha ser såklart oxå vilken oslipad diamant killen är och kommer sannolikt att agera därefter. Så den gubben släpper de aldrig. MM eller VR inte heller troligt. VR skulle jag tippa lägger av efter Yamaha. MM är ju på ett vinnande koncept hos Honda, han verkar dessutom trivas förträfligt hos dem så finns inte på kartan att han skulle byta ner sig till KTM. Dani, ja om han orkar dock troligast att han ger detta en chans i år o nästa år, sen lägger han vantarna på hyllan för att konstatera, det blev ingen MGP VM pokal. Jlo har troligen näst bäst pröjs i ligan och är ju precis inne på ett skapande projekt så varför gå till ruta ett igen? Nä inga av dessa Alien till KTM. De som finns "strax bakom" ( om man kan uttrycka sig så om alla dessa supersnabba) där bakom finns KTM.s nästa förare. Men inte i någon av dagens Alien.

Hur ska Yamaha hålla kvar Zarco, MV och VR på 2 hojar? Starta upp nytt satellitteam med så kort varsel? Nej, med dagens nyheter så tror jag Zarco kommer sitta på en KTM fabrikshoj i Tech3 nästa säsong, liknande deal som Cal och LCR har med Honda.
 
Skulle inte utesluta Suzuki heller då jag läst att Brivio verkligen ser fördelarna med ett satellit/utvecklingsteam. Förra året led dom hårt av att Rins skadade sig och allt utvecklingsjobb hamnade på AI och saknade möjligheten att lägga ut en del på satellitteamet.

KTM tilltalas nog av samma sak och jag personligen tror att Poncharal sitter i en riktigt bra sits med erfarenhet , förare och team som verkar fungera problemfritt. Tror han är ute efter att ha såpass bra/likvärdigt material som fabriksteam och den som kommer närmast det kravet vinner nog.
 
Någon känsla att Zarco skulle lämna Yamahafamiljen för ett så pass osäkert kort som KTM finns inte. Yamaha ser såklart oxå vilken oslipad diamant killen är och kommer sannolikt att agera därefter. Så den gubben släpper de aldrig. MM eller VR inte heller troligt. VR skulle jag tippa lägger av efter Yamaha. MM är ju på ett vinnande koncept hos Honda, han verkar dessutom trivas förträfligt hos dem så finns inte på kartan att han skulle byta ner sig till KTM. Dani, ja om han orkar dock troligast att han ger detta en chans i år o nästa år, sen lägger han vantarna på hyllan för att konstatera, det blev ingen MGP VM pokal. Jlo har troligen näst bäst pröjs i ligan och är ju precis inne på ett skapande projekt så varför gå till ruta ett igen? Nä inga av dessa Alien till KTM. De som finns "strax bakom" ( om man kan uttrycka sig så om alla dessa supersnabba) där bakom finns KTM.s nästa förare. Men inte i någon av dagens Alien.

Zarco har kontrakt över nästa år så han kommer helt klart köra något annat än Yamaha.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top