Silly Season 2018

3 st reklamavbrott i ett direktsänt lopp är ett hån mot tittarna. Hålla tiderna i sina egna tablåer brukar dom inte heller klara av/bry sig om. Minns hur glad jag blev när MotoGp flyttade från Eurosport till Viasat

Jsg märkte det, oc tog bort mitt abonnemang efter race 1 :huvet
 
Ja säga vad man vill om Viasat, men efter att jag förra året började följa WSBK inser jag hur jävla bra Viasat är, visserligen är Eurosport gratis hemma men ändå.

- - - Updated - - -

Marquez är klar för 2019 och 2020 hos Honda.
 
Ja säga vad man vill om Viasat, men efter att jag förra året började följa WSBK inser jag hur jävla bra Viasat är, visserligen är Eurosport gratis hemma men ändå.

- - - Updated - - -

Marquez är klar för 2019 och 2020 hos Honda.
Om du är nöjd med viasat så prova motogp.com, helt överlägset och billigare om man bara är intresserad av RR.
Hos viaplay måste man ju alltid ha grundpaketet och sen bygga på för att till slut landa på 4-600kr/månad för att se en sak....nej tack!
 
Marquez är klar för 2019 och 2020 hos Honda.

Ingen högoddsare direkt, men kul ändå. :)

Frågan är väl vad som händer med Pedrosa?
Ett års kontrakt kanske ganska snart?
Jag kan nog inte se nåt "bättre" alternativ då det tidigare skrivits om hur viktig han är för utvecklingen av Hondan.
Tror det dessutom skulle skapa lugn även för MM.
 
Om du är nöjd med viasat så prova motogp.com, helt överlägset och billigare om man bara är intresserad av RR.
Hos viaplay måste man ju alltid ha grundpaketet och sen bygga på för att till slut landa på 4-600kr/månad för att se en sak....nej tack!

Betalar 230:- per månad för alla deras sport och filmkanaler samt viaplay. :)

Brukar kolla F1 och lite MMA med, så sjukt prisvärt för mig.
 
Last edited:
Ingen högoddsare direkt, men kul ändå. :)

Frågan är väl vad som händer med Pedrosa?
Ett års kontrakt kanske ganska snart?
Jag kan nog inte se nåt "bättre" alternativ då det tidigare skrivits om hur viktig han är för utvecklingen av Hondan.
Tror det dessutom skulle skapa lugn även för MM.

Nu med Puig i bilden så tror jag han blir kvar två år till.
 
David Emmet tweetade precis bekräftelse att Tech 3 går till KTM, tog bort det illa kvickt men finns på google cache.

https://webcache.googleusercontent....ml+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=cy&client=firefox-b

After the bombshell announcement last Thursday that Tech3 would be parting ways with Yamaha after 20 years of cooperation, confirmation comes today that the French team will be collaborating with KTM from the 2019 season onwards. As of next year, Tech3 will race KTM RC16s in MotoGP.

Tech3's choice of KTM had been widely expected, for a lot of the reasons given in our article on the team's split with Yamaha (link is external). KTM have the budget to provide extended support for satellite bikes which Aprilia, and to a lesser extent Suzuki lack. KTM are also more open to closer collaboration with a satellite team than Yamaha were.

This appears to have been a decisive factor for the Tech3 team. Team boss Hervé Poncharal has long wanted access to newer machinery than Yamaha were willing to offer. Tech3 woud always be left with the previous year's machinery: on the evening after the final race of each season at Valencia, the factory bikes would be wheeled out of the factory Yamaha garage and into Tech3. Updates during the season were rare, though not entirely unknown.

This approach is different to both Honda and Ducati. Ducati have long given full-factory support to at least one rider in the Pramac team, while Honda also has a long history of providing factory support to at least one of its satellite riders. In 2018, Cal Crutchlow will be riding the latest spec of Honda RC213V inside the LCR Honda team, though he will probably lag a few races behind before getting parts.

Though details are unknown at the time of writing, it looks certain that Tech3 will become a junior factory team, along the lines of Pramac Ducati. This means much closer ties to the Austrian factory, much faster factory updates, and a role in helping to develop the KTM RC16. That may mean that Hervé Poncharal loses some say over the riders in his team, though that was also the case with Yamaha. Their contract with the team meant thatYamaha Motor Racing had the right to nominate one rider for placement in Tech3, though they did not always make use of that right.

The press release from KTM only mentions MotoGP. However, given that Tech3 also has a Moto2 team, it seems likely that the French squad will also switch to using the KTM chassis in the intermediate class. There, too, Tech3 could act as a junior team to the factory squad.

The switch to KTM will also necessitate a change of sponsorship. KTM is intimately tied in to Austrian energy drinks juggernaut Red Bull. Tech3's current partnership with Monster is likely to come to an end at the end of this year - also not entirely surprising, as the relationship has not always been smooth sailing. Whether Red Bull steps in to take the place of Monster is unclear, though it would certainly make sense, opening up an additional path for the young talent KTM and Red Bull have nurtured all the way from the Red Bull Rookies Cup.
 
Om inte Bradley Smith hittar en extra växel så misstänker jag starkt att Zarco sitter på hans maskin nästa år.

Tja, OM nu inte Yamma har nåt saftigt på lut åt Zarco så vet ju jag vem jag skulle välja av Zarco och Smith.
Gissar att kanske Binder och Oliveira får KTM-satelliterna isf.
Båda gjorde ju en bra säsong och avslutade ju grymt starkt på AJO's KTM'er.
 
Håller med, bort med vingarna!

Om alla skulle köra utan skulle det bli samma för alla, så jävla stor skillnad kan det knappast göra, det är asfult och kostar mycket pengar.

Hellre lägga pengarna på fler hojar på gridden.
 
Vingarna tillför nog tyvärr alldeles tillräckligt för att de ska vara lönsamma. Tycker absolut inte de tillföra något positive just estetiskt. Känner förare att vingar e avgörande i vissa situationer är de nog kvar ett tag till!
 
Jag tycker att det är coolt med vingar. Jag vill ha ett par på min hoj :fakta:banana Kanske mest för att mina idoler har vingar... men ändå :crash
 
Någon som vet varför man inte kan kolla live timingen på MGP.com? Får upp den på min iPad, men den står helt still. Dock verkar tiderna stämma med vad som har hänt hittills.
 
Hehe.. Fick jag välja nått från en "Aliencykel" jag lovar att vingarna är knappt med på listan ; ) vi kanske kan vara överens att några har rent estetiskt mer tilltalande vingar än andra :)
 
Någon som vet varför man inte kan kolla live timingen på MGP.com? Får upp den på min iPad, men den står helt still. Dock verkar tiderna stämma med vad som har hänt hittills.

Måste man inte pröjsa separat för den numera? Dvs, utöver sin vanliga MotoGP-prenumeration?
 
Hehe.. Fick jag välja nått från en "Aliencykel" jag lovar att vingarna är knappt med på listan ; ) vi kanske kan vara överens att några har rent estetiskt mer tilltalande vingar än andra :)

Får man bara välja en sak? :D JAG TAR ALLT!!!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top