shit asså nu babblar dom kreationism på burken!!

Markus skrev:
Det finns ju inget bevis för något utav det (skapelseberättelsen eller evolutionsteorin), därför borde det vara upp till var och en att få bilda sin egen uppfattning.

EDIT:
Det är naturligtvis upp till var och en redan idag, men de olika teorierna borde få mer jämställt med utrymme eftersom ingen faktiskt vet i dessa frågor, till skillnad från i stort sett alla annan vetenskap.

nej

nej

whatever. åk till dina likasinnade i usa, där kan du bli kung

nu ska jag gå o protestera mot tyngdlagen ja t.o.m skapa en egen religion som inte behöver följa den. för den är inte helt bevisad tycker jag, likaså magnestism o diverse andra grejer. jag anser även att ljus är en påhittad grej för att sälja solskyddsfaktor.

att ansluta sej till järnhäst-religionen är naturligtvis inte helt gratis, jag vill ha allt ni äger även eran tid o vad får ni.. jo ni får sanningen.. (v6.57) wooohooo

EisernPferd skrev:
att ansluta sej till järnhäst-religionen är naturligtvis inte helt gratis, jag vill ha allt ni äger även eran tid o vad får ni.. jo ni får sanningen.. (v6.57) wooohooo
Jag tycker att alla borde ansluta sig till Church of the Flying Spaghetti Monster istället.

th_havetouched.jpg

Snacka om det som skett, :arsele ....se er om i världen å se om ni kan göra något som påverkar det i en positiv riktning istället.
Snacka om att lägga ner energi på skitsnack.....

jag svarade nej på detta. faktiskt nej och därmed basta (stumt då) pga att det är idioti

Det finns ju inget bevis för något utav det (skapelseberättelsen eller evolutionsteorin), därför borde det vara upp till var och en att få bilda sin egen uppfattning.

jag svarade även nej på detta:

EDIT:
Det är naturligtvis upp till var och en redan idag, men de olika teorierna borde få mer jämställt med utrymme eftersom ingen faktiskt vet i dessa frågor, till skillnad från i stort sett alla annan vetenskap.

(specifkt kommentaren "de olika teorierna borde få mer jämställt utrymme" pga idioti o sånt tolerar inte jag. religion o skumma veklighetsuppfattningar hör endast hemma på psyket, imh-fucking-o

EisernPferd skrev:
(specifkt kommentaren "de olika teorierna borde få mer jämställt utrymme" pga idioti o sånt tolerar inte jag. religion o skumma veklighetsuppfattningar hör endast hemma på psyket, imh-fucking-o

Du har inte funderat på att kanske vara lite mer ödmjuk och mindre pubertal i din framtoning. Om du vill att nån ska ta dig på allvar alltså.

Nu svarar jag på detta:
Tycker du EisernPferd borde få låna 486:an på fritidsgården igen?
-NEJ

ödmjuk o ödmjuk tycker allt det här med religion har ballat ur totalt o det gör mej mäkta förbannad. folk försöker förkasta evolutionsteorin som mumbo jumbo... med hänvisning till gud, dessutom på lektionstid i skolan, då tycker jag måttet är rågat, sen om folk tar mej på allvar eller inte tja det har jag knappast brytt mej om dom senaste 10 åren så varför börja nu. folk får tycka precis vad dom vill om mej. det enda religion har gett den här planeten är krig, död och osämja imo

EisernPferd skrev:
det enda religion har gett den här planeten är krig, död och osämja imo

Du kan väl berätta vilka krig i modern tid som religionen startat för mig som är lite dåligt insatt?
:va

korvgubbe skrev:
Du kan väl berätta vilka krig i modern tid som religionen startat för mig som är lite dåligt insatt?
:va

Är ganska säker på att Bush använt det som argument bakom låsta dörrar i Vita Huset..

Jag gillar USA på många sätt men det står inte helt rätt till med landet i väst..

Nej, jag har givetvis inga riktiga bevis för mitt påstående men det är min tanke..
Citatet från Nostradamus(stavning?) verkar ju stämma, det om att idioten ska leda den mäktigaste stammen..

Ännu en "sanning" jag tror på : Folket kommer inte vara fritt innan sista prästen är strypt med den sista kungens tarmar..

Stortryne skrev:
Din svaga punk är just att rymden är oändlig. Det finns alltså oändligt mycket plats för de här gröna typerna att husera på. Gröngubbstätheten i universum blir då oändligheten delat med oändligheten, och det talet går inte att definiera med jordisk matematik (för tillfället).
FEL!

Rymden är oändlig men inte dess massa! Vi har ju ett hubbleteleskop som kan se ändan av universums massa, alltså så långt som massan i "rymden" sträcker sig!

Forskarna säger ju att universums massa utvidgar sig, den accelererar ett tag sen retarderar den och står still, sen krymer den ihop igen. Vart de tror det befinner sig just kommer jag inte ihåg! (läste i illusterad vetenskap för nåt tag sen).
När den till slut krymper ihop igen, Boom, big bang en gång till! (Det är en teori).

Nåja, jag tror inte det är stor chans att det finns liv på andra planeter som är i samma utvecklingsnivå som oss.
Universum har ju funnits otroligt länge, tänk er en klocka, om 24 timmar är så länge universum funnits, då kan inte Jordens liv utvecklats på mer än nån nano sekund. Tänk då vilken stor slum det är att just liv blev till också, massor av faktorer som måste stämma in för att basiller ska bli till. Detta kräver tid.

Så min slutpläddring blir: Om de inte finns liv har de säkert funnits, om de inte funnits kommer de säkert finnas.

Att greppa hur stor universums massa är, är det samma som att förstå hur mycket en gogolplex är! (Det är alltså möjligt)
Men att förstå hur stor universums tomhet är, det är nog icke möjligt att förstå!

// Peter

PS. De här me gud är humbug!

pogo skrev:
Nåja, jag tror inte det är stor chans att det finns liv på andra planeter som är i samma utvecklingsnivå som oss.
Universum har ju funnits otroligt länge, tänk er en klocka, om 24 timmar är så länge universum funnits, då kan inte Jordens liv utvecklats på mer än nån nano sekund. Tänk då vilken stor slum det är att just liv blev till också, massor av faktorer som måste stämma in för att basiller ska bli till. Detta kräver tid.

Livet på jorden har utvecklats under flera miljarder år(3-4). Eftersom universum är ca 15 miljarder år gammalt är det en inte alls speciellt kort tid.

Chris Ash skrev:
Livet på jorden har utvecklats under flera miljarder år(3-4). Eftersom universum är ca 15 miljarder år gammalt är det en inte alls speciellt kort tid.
Jasså? Det visste jag inte! Nåja, vi vilket fall, smarta livsformer har endast funnits i den där nano sekunden. Så utvecklingen bör vara densamma för andra livsformer, alltså är ju chansen fortfarande ganska nära noll att andra livsformer har möjlighet att ta sig till oss.

Last edited:
pogo skrev:
Forskarna säger ju att universums massa utvidgar sig, den accelererar ett tag sen retarderar den och står still, sen krymer den ihop igen.
Öh, nej.
Massa=vikt (ungefär). Universums massa ökar inte, däremot dess utsträckning

Neanderthalaren skrev:
Öh, nej.
Massa=vikt (ungefär). Universums massa ökar inte, däremot dess utsträckning
Men snälla rara, din besserwisser!
Det förstod du väl ändå att jag menade...

EDIT: Försöker skapa en bättre stämning här... :)

Last edited:
pogo skrev:
Men snälla rara, din besserwisser!
Du är både dum å korkad om du inte förstod att jag menade det!
Vilken sida vaknade du på i morse? Cheer up, kid.
Jag bara påpekade ett sakfel i texten och eftersom jag gissar att fysikkunskaperna på det här forumet inte är den högsta tycker jag att grunläggande termer som massa bör vara rätt defierade. Läser man ditt inlägg i lite hast (vilket man ofta gör på forum) utan förkunskaper i ämnet kan man tro att universums massa ökar. Och det vill vi inte, eller hur?

Neanderthalaren skrev:
Vilken sida vaknade du på i morse? Cheer up, kid.
Jag bara påpekade ett sakfel i texten och eftersom jag gissar att fysikkunskaperna på det här forumet inte är den högsta tycker jag att grunläggande termer som massa bör vara rätt defierade. Läser man ditt inlägg i lite hast (vilket man ofta gör på forum) utan förkunskaper i ämnet kan man tro att universums massa ökar. Och det vill vi inte, eller hur?
Hehe, jo jag förstår!
Jag vakande upp med en massa huvudvärk... Lägg märke till min edit innan din post kom in! ;)

Sorry! :)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back