SH online och uppgraderat

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Repeterar igen, då det är svårt att läsa alla sidor, men "layouten" är forumets standard då det gjordes en generationsuppdatering från v3 till v4 där hela bakomliggande koden byttes ut i sin helhet från tabeller till div.

då gillar jag v3 bättre än v4!!
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Zoomen är inställd på "Verklig storlek". Det blir lika dåligt i Firefox med. Ska testa på en Windows och en Linux-burk med.

EDIT: Det är samma under Linux med Chrome och Windows med så jag lär inte vare den enda som lider av det.

Gissar på att Swedie redan sett det, eller fått klagomål på det men det finns viktigare saker att fixa före...

Linux med Chrome nedan:

View attachment 349218
Jag tycker i alla fal att det ser förstorat ut...
 

VaRIaNT

Guest
För mig ser sidan för liten ut, jag har svarta fält både till höger och vänster både på startsidan och när jag läser trådar osv... min zoom är inställd på 100%

men det kanske ska vara så?
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
För mig ser sidan för liten ut, jag har svarta fält både till höger och vänster både på startsidan och när jag läser trådar osv... min zoom är inställd på 100%

men det kanske ska vara så?

Japp, då kan man se serier eller porr då man sporthojar!
 

VaRIaNT

Guest
Törs jag säga att jag tycker att sporthoj laddar långsammare än förut till och från
någon annan som upplever det?
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Varför säger min PM-knapp hela tiden att jag har "11 nytt"? :va
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kan inte uppfylla din önskan. Julen bli grå i år. :)

Jag kommer tweaka till layouten så gått det går så alla blir nöjda. Det gamla går inte få tillbaka helt och hållet, då det är uppbyggt på ett helt annat sätt. Men det går att få väldigt nära. Samtidigt behöver vi ju inte vara bakåtsträvare och mena på att allt det gamla är bättre än det nya.

Låt mig bygga lite på det här över en tid framöver så ska det nog bli bra ska du se! :tummenupp

Ok då, det är ju ändå så svårt att vara sur på dig :)
Väldigt nära är ok, och så länge du fixar den enorma teckenstorleken i trådrubrikerna så funkar det kanske. Nu ser det ut som ett forum för halvblinda, så att man inte ska missa rubriken...

Och för övrigt så var ju ALLT bättre förr, det vet du väl? Det var ju därför de började bygga polka-rettor igen antar jag.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ok då, det är ju ändå så svårt att vara sur på dig :)
Väldigt nära är ok, och så länge du fixar den enorma teckenstorleken i trådrubrikerna så funkar det kanske. Nu ser det ut som ett forum för halvblinda, så att man inte ska missa rubriken...

Och för övrigt så var ju ALLT bättre förr, det vet du väl? Det var ju därför de började bygga polka-rettor igen antar jag.

Du är svår att inte ta på rumpan oxå... eller, hmm. :)

Trådrubrikerna gjordes i början stora för att anpassa sig runt de stora ikonerna.
Men nu när jag minskat ikonerna, så har jag (eller ska jag) minska rubrikernas storlek oxå (de är redan lite mindre än från början).
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
:gnissla:gnissla Jag vill ha mitt användarnamn i svart, rött suger s*t*n :huvet

:D
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Nu tycker jag att det är mycket lättare att överblicka trådarna när ni gjort trådikonerna mindre och varje rad mer kompakt, bra att ni lyssnar på användarna :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det här med Gilla går inte att få tillbaka från version 3. Jag måste bygga om allting på nytt eller hitta en annan lösning som duger.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag efterlyser lite fler optioner (inställningar) i vad man väljer att visa för personlig information och för vilka. T.ex. senast inloggad, tittade senast på, skapade inlägg, skapade trådar osv. Bra om det finns val i alla fall mellan om man är inloggad eller ej, men gärna också spärrlistor även för inloggade medlemmar - jmfr hur det går att lägga upp i säkerhetsinställningarna för Facebook.
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
OS Name Microsoft Windows XP Home Edition
Version 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
OS Manufacturer Microsoft Corporation
System Manufacturer Hewlett-Packard
System Model HP Compaq nx7300 (RU451ET#AK8)
System Type X86-based PC
Processor x86 Family 6 Model 14 Stepping 8 GenuineIntel ~1728 Mhz
BIOS Version/Date Hewlett-Packard 68YGU Ver. F.0A, 2006-12-18
SMBIOS Version 2.4
Total Physical Memory 1*024,00 MB
Available Physical Memory 408,23 MB
Total Virtual Memory 2,00 GB
Available Virtual Memory 1,96 GB


Min gamla men hittils fungerande dator stannar i princip när jag försöker surfa på sporthoj. Övriga liknande forum etc går precis som vanligt, ändringen började efter uppdateringen.

Uppdateringen suger minne värre än dåliga hoooror.

Men vissa positiva effekter av det finns, betydligt mindre tid spenderas surfandes på sporthoj utan istället gör man verkliga saker. = mindre trängel för andra användare.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag efterlyser lite fler optioner (inställningar) i vad man väljer att visa för personlig information och för vilka. T.ex. senast inloggad, tittade senast på, skapade inlägg, skapade trådar osv. Bra om det finns val i alla fall mellan om man är inloggad eller ej, men gärna också spärrlistor även för inloggade medlemmar - jmfr hur det går att lägga upp i säkerhetsinställningarna för Facebook.

Mitt konto -> sekretessinställningar
 

nostromos

Old school
Gick med
20 Feb 2011
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki GSX 1100, Kawazaki ZZR 1100
Vore bra om typsnittet på trådrubrikerna kunde minska ytterligare något. Speciellt då man klickar på "Visa Nya Inlägg" så blir fortfarande trådrubriker för stora. Prova även att zooma så ser man hur det ser illa ut för olika varianter av zoom. Det var inget problem med gamla sporthoj så antagligen går det att 'tweaka' även nya sporthoj. För övrigt blir det bara bättre o bättre fö var dag som går
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top