SH online och uppgraderat

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Som alltid blir det gnäll när man gör ändringar och på forum speciellt när det blir visuella ändringar men folk brukar inse snart att charmen ligger inte så mycket i hur det ser ut utan i vad som skrivs. ;)

Fast å andra sidan blir det mindre aktivitet på ett forum som är jobbigt att läsa och navigera på - eller websidor överhuvudtaget som är svårlästa/-navigerade. Ett genomgående färgtema med inte för många olika färger samt så få linjer, brytningar och prylar som möjligt runt texten brukar vara mycket enklare att läsa och inte så stressande.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Så här såg det ut tidigare. Jag tycker det ser bättre ut nu faktiskt. :)

Några saker går såklart fortfarande justera för att personifiera det hela till att vara mer "SH" i stilen.

sh_tidigare.jpg
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
nu har jag orienterat på "nya" sporthoj i ett par dagar men tyvärr så gillar jag den gamla sidan bättre, tycker att sidans själ har försvunnit även om många säkert tycker att den är fräsch men som sagt, jag har svårt att riktigt "falla" för den tyvärr.

som det känns nu kommer jag förmodligen att spendera mindre tid här pga av den nya layouten och funderar på att "göra en fürstenhoff".men ja ja jag vet, sporthoj ägs ju numera som bekant av en större aktör och dom vill ha förändringar osv osv
 
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Sakta segt å Hackigt går det för mig , Vadå måste jag köpa ny datamskin för flera tusen?

Det har jag förvisso nyss gjort , Fast med XP

Måste man ha nått nyare för att sånt här modernt ska funka??

Inte helt nöjd
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Varför blir Å Ä och Ö frågetecken i övre listen? Är s på alla flikar i svarta liten, utom "Forum", där allt ser ut som det ska.
Har Google Chrome, och det fungerade innan uppdateringen.

namnlös311.jpg
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Så här såg det ut tidigare. Jag tycker det ser bättre ut nu faktiskt. :)

Några saker går såklart fortfarande justera för att personifiera det hela till att vara mer "SH" i stilen.

View attachment 349206

Jag vet inte om det var den här tråden eller den andra (i sajtrelaterat-forumet) där jag skrev det men jag tycker att varje inlägg för sig ser bättre ut nu men som helhet blir det alldeles för rörigt - där vinner den gamla designen. Jag tror fortfarande att det skulle se många gånger bättre ut och göra stor skillnad för läsbarheten att helt ta bort mellanrummet mellan inläggen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
nu har jag orienterat på "nya" sporthoj i ett par dagar men tyvärr så gillar jag den gamla sidan bättre, tycker att sidans själ har försvunnit även om många säkert tycker att den är fräsch men som sagt, jag har svårt att riktigt "falla" för den tyvärr.

som det känns nu kommer jag förmodligen att spendera mindre tid här pga av den nya layouten och funderar på att "göra en fürstenhoff".men ja ja jag vet, sporthoj ägs ju numera som bekant av en större aktör och dom vill ha förändringar osv osv

Den där sista raden är felaktig. Egmont sköter administration och annonsförsäljningen. De vill inte ha förändringar "osv osv".

90% av sajtens funktioner ligger kvar på samma ställe, så jag ser inte vad för nytt du orienterat.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Antingen har du fixat det, eller så var det bara med gammel Explorer på jobbet.

Det är fixat ;) Helt klart en onödig grej att visa filtreringen. Den valde man ju innan liksom.

Säg till om det uppstår en situation dock där man eventuellt behöver veta hur urvalet gjorts.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Sakta segt å Hackigt går det för mig , Vadå måste jag köpa ny datamskin för flera tusen?

Det har jag förvisso nyss gjort , Fast med XP

Måste man ha nått nyare för att sånt här modernt ska funka??

Inte helt nöjd

Trist, jag har oxå gjort dåliga datorköp.. t.ex råkade jag köpa en Mac-dator. Usch... burr. Aldrig igen.

Ang. ditt problem dock, så lista gärna hårdvaruspec, så kanske någon annan här har liknande och kan säga bu eller bä om det är din dator eller något annat som spökar.

I med att du valt att köpa ny med XP så är ju du troligen fortfarande butter över att Windows Vista sög osv, men du kanske bör prova att uppgradera till Windows 7 och använda t.ex Chrome eller något annat. För jag hoppas du inte kör IE6 oxå som medföljer XP?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Den där sista raden är felaktig. Egmont sköter administration och annonsförsäljningen. De vill inte ha förändringar "osv osv".

90% av sajtens funktioner ligger kvar på samma ställe, så jag ser inte vad för nytt du orienterat.

det är inte placeringarna jag stör mig på utan den nya layouten. tycker det är onödigt att ändra ett bra och inarbetat koncept men jag antar att det inte finns ngn återvändo nu!
 
Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Har ett par frågor.

1) "+ Svara på ämne" Är det där man ska skriva sina inlägg? När jag klickar på det så hamnar jag på "Snabbsvar" i alla fall.

2) Kommer inte in på sista sidan på väldigt många ämnen då sista sidan inte får plats. Se bild. (Safari på Mac) Ska kolla andra läsare med.

Skärmavbild 2011-11-29 kl. 18.52.19.jpg
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Prova att trycka CTRL + 0, hade samma problem en gång, då had jag råkat zooma sidan...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
det är inte placeringarna jag stör mig på utan den nya layouten. tycker det är onödigt att ändra ett bra och inarbetat koncept men jag antar att det inte finns ngn återvändo nu!

Repeterar igen, då det är svårt att läsa alla sidor, men "layouten" är forumets standard då det gjordes en generationsuppdatering från v3 till v4 där hela bakomliggande koden byttes ut i sin helhet från tabeller till div.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Prova att trycka CTRL + 0, hade samma problem en gång, då had jag råkat zooma sidan...

Zoomen är inställd på "Verklig storlek". Det blir lika dåligt i Firefox med. Ska testa på en Windows och en Linux-burk med.

EDIT: Det är samma under Linux med Chrome och Windows med så jag lär inte vare den enda som lider av det.

Gissar på att Swedie redan sett det, eller fått klagomål på det men det finns viktigare saker att fixa före...

Linux med Chrome nedan:

Screenshot.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top