SH online och uppgraderat

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hejsan!

Nu är SH uppgraderat. Hela söndagen gick till det här... puh! Allting verkar ha gått OK, inga stora errors än vad jag kan se. Prova runt sajten och se om ni saknar något, och om det är något som inte fungerar som tänkt. Be nice :)

En sak jag råkade göra var att rensa alla gästboksinlägg. Jag har en kopia på dom, men undrar, skulle alla stå ut med att börja om på ny kula? Det hade varit bra, och snällt av er.

För det är så att nya forumet har gästböcker inbyggt, som fungerar mycket bättre än det jag hade byggt själv på egen hand för flera år sedan.

Så halvnytt är:

  • Gästbok - ge den en chans, suger den röf så får vi väl byta tillbaka
  • Ny bloggfunktion - utmed varje inlägg finns nu "blogga det här" osv. Ni kan se nya bloggsystemet här: Klicka här (ej länkat i menyer ännu)
  • "Gilla" har flyttats, så det inte är + tecken längre, utan under varje inlägg finns vilka som Gillat, men även Tackat. Då det kan vara bra att visa olika reaktioner, t.ex för teknikforumet och för filmer och bilder.
  • "Notifications" som visar en bättre sammanfattning av vad för reaktioner man fått på sina inlägg, trådar, bloggar osv (fungerar ej just nu, kommer fungera om ett par dar...)
  • Säkert mer som ni hittar själva... =)
Ledsen att det tagit sådan tid, men det är i huvudsak en omräknare av forumets alla trådar som tagit tid. I natt kommer även en körning till att gå igång som bygger om sökmotorn. Så den kan just nu kanske funka så där.

Så rapportera här om ni ser några tokigheter, eller har frågor om något.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
"Visa svar" visar inte så många svar, men på det stora hela är det bra jobbat.
 

sportbike

Guest
Skönt att alla hundratals sidor med inlägg i gästboken äntligen är borta, gick ju inte att radera.
Det ser propert ut nu :tumme
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Inloggningen krånglade lite först men nu fungerar det bra. Forumet tycks ladda snabbare nu också!

Och nu ser man hur mycket inlägg man har. Jisses, har jag skrivit så mycket. :näsblod
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Imponerande snabbt tillbaka ! Var bara borta för mig i morse och redan tillbaka. Bra jobbat ! :tummenupp
 

Hudik

Guest
Ser intressant ut, lite nytt och annorlunda.
Om man bara ger det lite tid så blir det nog bra och då har man glömt hur det var innan.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
trycker visa svar o de ser ut såhär.
error.jpg
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Det ser bra ut. Lite andra färger kanske?
Det är ändå (nästan) aldrig någon som skriver i min gästbok, radera vad fan du vill.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
"Visa svar" visar inte så många svar, men på det stora hela är det bra jobbat.

Ligger nu under "mitt konto" istället.

Fick installera om funktionen, så den går just nu igenom vilka svar man fått. Det kan ta ett tag innan allt är på sin plats igen. Om alls. Vi får se. Tuggar nog några timmar till.
 

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Småland
Hoj
Drömhojen
När jag är inloggad och på "startsidan" så står det att jag inte är inloggad men när jag trycker in på någon tråd eller något så blir det som förut (alltså inloggad). Vet inte om det är bara jag som har problemet.

Använder Chrome.
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Ta bort inläggsräknaren och "så här bra och känd är du" funktionen under ens nick.

Annars ser det väl ok ut, tycker dock det ser lite grötigt ut i forumen.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top