SH har nu bytt plattform!

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Ja, man får klicka på svara på varje inlägg istället, citera-knappen gör inget alls känns det som.
Jag får en ny knapp som öppnar en dialogruta efter att ha tryckt på "Citera" några gånger. (Ja, pilen liknar precis det du tänker på nu när jag skrivit det här.)
1611838472660.png
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
I början fanns det en knapp där man kunde se hur många och vem som var online för tillfället, nu är den borta, synd tycker jag det var trevligt att kunna se vem som är inne.
Vill minnas att det var så för länge sedan även på den gamla plattformen.
Finns det någon anledning till att det togs bort, är det ägarna som inte vill visa annonsörer hur få vi är???
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
I början fanns det en knapp där man kunde se hur många och vem som var online för tillfället, nu är den borta, synd tycker jag det var trevligt att kunna se vem som är inne.
Vill minnas att det var så för länge sedan även på den gamla plattformen.
Finns det någon anledning till att det togs bort, är det ägarna som inte vill visa annonsörer hur få vi är???

Allt är standardstandard.

Annonsörerna går på vad jag vet besökarstatistik och det är mest grundat på hur välindexerad sajten är hos Google.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vad gäller multi-citat så går det även klicka på "Svara" på flera inlägg och för varje gång trycks det inlägget in som ett citat i snabbsvarsrutan längst ned.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
I början fanns det en knapp där man kunde se hur många och vem som var online för tillfället, nu är den borta, synd tycker jag det var trevligt att kunna se vem som är inne.
Vill minnas att det var så för länge sedan även på den gamla plattformen.
Finns det någon anledning till att det togs bort, är det ägarna som inte vill visa annonsörer hur få vi är???
1611846843573.png

Klicka på Medlemmar online på startsidan så ser du vilka som är online.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Har stundvis nästan skitit på mig :D speciellt då tyvärr bytet krävde jag jobbat direkt på prod-servern. Men har väl lärt mig lite genom åren verkar det som iaf :D (.... borde inte säga för mycket och jinxa. Vem vet vad man missat...)

En stor kritisk bit är SEO-biten också så att Google inte glömmer bort en. Eller indexar om sajten och man faller i rankningen. För Sporthoj.com kan man ju få som resultatet på det mest skumma sökningar :D

There's no test like live test! :)
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
There's no test like live test! :)
Like a baws! :fakta
f0d8163a58cbb218c3ee25d032fcf0c7.jpg
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Bra jobbat Swedie!
Tänkte passa på att fräscha till min profil lite så man är någorlunda i takt med tiden och nya snygga SH.com.

Som den datoranalfabet jag är lyckas jag inte hitta hur jag uppdaterar den lilla texten bredvid avataren. Någon som vet?
/BG
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
När man klistrar in en internetadress bäddas det snyggt in med sidans rubrik i stället för hela adressen.
Men kan man inte få den klickbara texten i en annan färg? Märker att man lätt missar länkarna.
Varför slutade man med att alla klickbara länktexter skulle vara blå?
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
-En stund efter att jag loggat in står det att jag inte är inloggad. När jag sen klickar på logga in får jag beskedet att jag redan är inloggad. Fler som upplever detta, och vad kan det bero på.?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
-En stund efter att jag loggat in står det att jag inte är inloggad. När jag sen klickar på logga in får jag beskedet att jag redan är inloggad. Fler som upplever detta, och vad kan det bero på.?

Borde inte ske längre... (efter fix för några dagar sedan). Sker det inom forumet eller utanför? På startsidan bara t.ex?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Så är det på startsidan för mig. När jag klickar in till forumet syns det att jag är inloggad. Eftersom jag vet vad jag gör så vet jag att jag är inloggad även om det skett för en sekund sen.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Borde inte ske längre... (efter fix för några dagar sedan). Sker det inom forumet eller utanför? På startsidan bara t.ex?
På startsidan. Har hänt tidigare men också senast idag. (Har inte tänkt på om det bara är på startsidan)

-Just i skrivande stund är jag inloggad i denna tråden men inte på startsidan .. :hej
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
På startsidan. Har hänt tidigare men också senast idag. (Har inte tänkt på om det bara är på startsidan)

-Just i skrivande stund är jag inloggad i denna tråden men inte på startsidan .. :hej

Borde fan inte ske hehe... lite trixigt att haka in sig på forumets session från utanför.

Problemet just nu är att det konstant funkar för mig.

Kanske du kan testa logga ut och in en gång extra?
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Borde fan inte ske hehe... lite trixigt att haka in sig på forumets session från utanför.

Problemet just nu är att det konstant funkar för mig.

Kanske du kan testa logga ut och in en gång extra?
-Ja lite skumt är det, men det funkar som det ska även om det står att jag inte är inloggad.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
@Swedie
Länkar omdirigeras till messenger och facebook, t.ex. de två i inlägget https://www.sporthoj.com/forum/threads/covid-19-viktig-information.288813/post-6506632 (utan https blir det www.sporthoj.com/forum/threads/covid-19-viktig-information.288813/post-6506632 som resulterar i "This site can’t be reachedwww.facebook.com’s DNS address could not be found. Diagnosing the problem." då jag blockarer all jämra megastora sociala media i min firewall/router appliance.

Är det författaren av inläggets egna omdirigering eller sporthojs?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
@Swedie
Länkar omdirigeras till messenger och facebook, t.ex. de två i inlägget https://www.sporthoj.com/forum/threads/covid-19-viktig-information.288813/post-6506632 (utan https blir det www.sporthoj.com/forum/threads/covid-19-viktig-information.288813/post-6506632 som resulterar i "This site can’t be reachedwww.facebook.com’s DNS address could not be found. Diagnosing the problem." då jag blockarer all jämra megastora sociala media i min firewall/router appliance.

Är det författaren av inläggets egna omdirigering eller sporthojs?
Jag verkar lite sen på denna potatis, men ser ut som det korrigerats av inläggsskaparen! :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top