SH har nu bytt plattform!

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Upptäckte av en slump att det inte längre finns något minimiantal tecken för ett inlägg, man kan m.a.o. skicka iväg ett inlägg med en bokstav... eller svara med ett Ja
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Jag har fått mycket tack här men en sak att inte glömma är alla moderatorer över åren som också orkat med allt som hänt :)

@Mattias , @sportbike m.fl. :hjarta Tack!

Det är så SH periodiskt är relativt tyst och inte mycket att moderera ibland, men förstås under sommaren mer aktivt. Om ni känner för att vara moderator i ett visst forum så får ni höra av er. Det är ett rätt självgående uppdrag. Du ska ha bra moral och etik, driva på diskussioner, uppmana till bra diskussioner och sen ha halvhög tröskel och tillåta diskussioner inom rimliga gränser. Sur stämning OK, men inte personliga attacker osv :)

Behövs det? Vi få som fortfarande tycker forum är bättre än facebookgrupper sköter oss väl bra själva? :fyllisar
Vi skulle istället behöva fler aktiva medlemma. Make sh great again!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Upptäckte av en slump att det inte längre finns något minimiantal tecken för ett inlägg, man kan m.a.o. skicka iväg ett inlägg med en bokstav... eller svara med ett Ja

Intressant nog finns inte en sådan funktion. Men max 10.000 tecken finns :p nog ok med bara 1 tecken ändå. Känner inte spamproblem är samma problem längre än i början på forumeran.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Behövs det? Vi få som fortfarande tycker forum är bättre än facebookgrupper sköter oss väl bra själva? :fyllisar
Vi skulle istället behöva fler aktiva medlemma. Make sh great again!

Jag är en sådan också. Finner FB att det är för mycket i samma tråd och det är mest "vem är roligast". Dock ska folk vara roliga här på SH också, dock med lite smak hehe.

Fler aktiva medlemmar kommer av att vi alla promotar och berättar om sajten. Word of mouth.

Sedan förr i tiden hade jag mer tid att sköta t.ex. SH-tröjor vilket gjorde att sajten syntes där MC-folket faktiskt är... där ute på vägarna. Under sommaren. I bra väder. osv :näsblod

Angående tröjor så tyvärr varje jag pratat med vill ha alldeles för mycket betalt för att gå i tryck. T.ex. tröjor med slogans där alla tröjor i princip är unika = svindyra. De måste kosta runt 400 kr + frakt för att på något sätt ge SH lite pengar i fickan "tillbaka".

Vore trevligt och designa en generisk tröja man kan ha uppe för försäljning året runt. Om någon är designer här är det bara att höra av sig :)
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Skulle vara trevligt med ett mörkläge också, t.ex. mörkgrå bakgrund och ljusgrå text. Just nu är det nästan som att titta in i en byggstrålkastare jämfört med alla andra sidor man är van att köra i mörkläge.

Och tack för allt jobb, vart ett riktigt lyft för forumet med uppdateringen. Är riktigt kul att hänga här på ett vanligt forum igen efter "forumdöden" och FB's övertag.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Behövs det? Vi få som fortfarande tycker forum är bättre än fxxxbxxxgrupper sköter oss väl bra själva? :fyllisar
Vi skulle istället behöva fler aktiva medlemma. Make sh great again!
Jag är en sådan också. Finner FB att det är för mycket i samma tråd och det är mest "vem är roligast". Dock ska folk vara roliga här på SH också, dock med lite smak hehe.

Fler aktiva medlemmar kommer av att vi alla promotar och berättar om sajten. Word of mouth.
....
:)


Kan man inte ge minuspoäng till de som lägger upp och hänvisar till, inte FireBlade men något "annat" medans man får pluspoäng om det läggs upp på SportHoj? ?

Sedan lyckades jag lägga citaten i fel ordning... :rodnar Hänt förut men jag kan inte som tidigare flytta om ordningen. Jag kan klippa ut och klistra in men vem som citeras följer inte med. Det går kanske att lösa annars så får jag lära mig att inte klanta till det... :tungan

Edit, kära kvinna! När jag skickar försvinner delar av det jag ser innan? :va

1611247408436.png
 

Bifogat

  • Skärmklippet.PNG
    Skärmklippet.PNG
    155.3 KB · Visningar: 8
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Behövs det? Vi få som fortfarande tycker forum är bättre än facebookgrupper sköter oss väl bra själva? :fyllisar
Vi skulle istället behöva fler aktiva medlemma. Make sh great again!
Det har blivit bra mycket lugnare än det var för ett antal år sedan, nu är det mesta modererandet begränsat till att flytta trådar, stava rätt och radera spam-troll.
Detta beror naturligtvis på våra fantastiska medlemmar som håller en mogen nivå.
Yes, vi behövet fler aktiva medlemmar och jag hoppas att vi är på väg dit, nu får det gärna bli vår också :hojsmilie
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag är en sådan också. Finner FB att det är för mycket i samma tråd och det är mest "vem är roligast". Dock ska folk vara roliga här på SH också, dock med lite smak hehe.

Fler aktiva medlemmar kommer av att vi alla promotar och berättar om sajten. Word of mouth.
....
:)


Kan man inte ge minuspoäng till de som lägger upp och hänvisar till, inte FireBlade men något "annat" medans man får pluspoäng om det läggs upp på SportHoj? ?

Sedan lyckades jag lägga citaten i fel ordning... :rodnar Hänt förut men jag kan inte som tidigare flytta om ordningen. Jag kan klippa ut och klistra in men vem som citeras följer inte med. Det går kanske att lösa annars så får jag lära mig att inte klanta till det... :tungan

Edit, kära kvinna! När jag skickar försvinner delar av det jag ser innan? :va

Klickar du på + citera så läggs det till fler och fler i "Infoga citat". I den popupen kan du dra och flytta på ordningen.

Men har du sen postat, kanske det nog är lite bök som du säger.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Skulle vara trevligt med ett mörkläge också, t.ex. mörkgrå bakgrund och ljusgrå text. Just nu är det nästan som att titta in i en byggstrålkastare jämfört med alla andra sidor man är van att köra i mörkläge.

Och tack för allt jobb, vart ett riktigt lyft för forumet med uppdateringen. Är riktigt kul att hänga här på ett vanligt forum igen efter "forumdöden" och FB's övertag.
Nu min vän! F-n vad jag gillar den nya plattformen själv :)

Hittade ett gratistema för mörkerläge som funkar alldeles utmärkt med mindre justeringar.

Längst ner på sidan, klicka på "Sporthoj" och välj "Mörkläge" :nicka

1611254267872.png
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Helt sjukt jag kan inte ladda upp en bild här heller samma svar från forumet som på gamla sporthoj..

För lite minne, jag ger upp nu
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Helt sjukt jag kan inte ladda upp en bild här heller samma svar från forumet som på gamla sporthoj..

För lite minne, jag ger upp nu

Det är fortfarande samma server så vissa "max"-begränsningar finns. har du en mobil eller något med väldigt hög upplösning? Som gör att bilderna blir enorma? Om du kan, skicka en sådan bild som inte funkar till swedie@sporthoj.com så ska jag se om jag kan testa mig fram till en lösning som funkar.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det är fortfarande samma server så vissa "max"-begränsningar finns. har du en mobil eller något med väldigt hög upplösning? Som gör att bilderna blir enorma? Om du kan, skicka en sådan bild som inte funkar till swedie@sporthoj.com så ska jag se om jag kan testa mig fram till en lösning som funkar.
Nä det är något skumt, andra kan ladda upp mina bilder från deras profiler men oavsett filändelsen storlek eller från valfri enhet får jag svaret. För lite minne.

På mobilen har jag 52 gig ledigt på datorn har jag ca 800 gig ledigt så det är inte enheterna som har förlite minne.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nä det är något skumt, andra kan ladda upp mina bilder från deras profiler men oavsett filändelsen storlek eller från valfri enhet får jag svaret. För lite minne.

På mobilen har jag 52 gig ledigt på datorn har jag ca 800 gig ledigt så det är inte enheterna som har förlite minne.
Din egen dators utrymme ska inte ha något att göra med saker. Vore riktigt konstigt.

Felet du får måste komma från servern. Gissar bara att filen du försöker ladda upp är för stor. Servern måste ha begränsningar på max filstorlek då den annars kan vurpa och "krascha" sidan du står på (minnet på servern tar slut i för stora bildfiler).
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Några synpunkter:
* I "vanliga" standardinställningen så är sidan väldigt ljus. Inget problem just med det, men det är aningen för lite kontrast mellan olika delar. Det gör att inlägg och olika fält "flyter ihop". Bör justeras.
* När jag bläddrar igenom en tråd laddas inte bilder förrän jag kommer till inlägget där bilderna är postade. Det blir lite irriterande.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top