SH har nu bytt plattform!

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Missat bevaka tråden så missat din fråga. Sorry!

Men ja notifikationer funkar bara via mail eller "internt" i forumet efter ditt nästa besök.

Vad för fler typer tänkte du på? Så kan jag göra lite research.


Förstår du vad jag menar? :)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
När du säger förstasidan så den är fast och likadan för alla. Där ska du dock kunna klicka på ikonen längst till höger för att komma till sista inlägget (oavsett om du läst tidigare).
Jag brukar klicka på rubriken till en tråd för att komma till första inlägget som jag inte redan har läst. I de flesta fall fungerar det bra, men ibland hamnar jag i trådstarten fastän jag vet att jag har läst i tråden tidigare och alltid läser inloggad. Trycker jag då på senaste hamnar jag på senaste inlägg och hoppar förbi de inlägg som kommit mellan det jag redan läst och det senaste.
Det händer oftast när någon skrivit i en tråd som varit orörd några veckor.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj


Förstår du vad jag menar? :)

Det fanns inbyggt i XenForo. Har slagit på det nu. Du kanske får leta lite vart man aktiverar det i din profil. Men det ska funka rakt av. Fick installera lite grejer på servern, men det gick smidigt.

TESTA! :)
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Det fanns inbyggt i XenForo. Har slagit på det nu. Du kanske får leta lite vart man aktiverar det i din profil. Men det ska funka rakt av. Fick installera lite grejer på servern, men det gick smidigt.

TESTA! :)
Hittar ingenting.. :eek:
Det brukar dyka upp en popup när man surfar till sidan, om den får skicka notiser..

Edit: nu fick jag upp frågan i botten! Klickade på den och fick frågan om att aktivera! :) Återkommer när jag testat ett tag!
 
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hehe :)
Om man tex. bevakar en tråd, som lär man får email, så får man pushnotiser istället. Mycket färre email. Mycket trevligare tycker jag!
När jag bevakar en tråd, eller om det är kär en bevakning läggs till automatiskt, så blir det ibland mail.. Kan man göra någon inställning så att man bara får push-notiser? Jag tror även mail är ibockat I förväg när man klickar på bevaka..
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
När jag bevakar en tråd, eller om det är kär en bevakning läggs till automatiskt, så blir det ibland mail.. Kan man göra någon inställning så att man bara får push-notiser? Jag tror även mail är ibockat I förväg när man klickar på bevaka..

Pushnotiser är "per enhet". Och bör ju funka.

Allt är standardstandard vad gäller forumkod, så är det något som buggar kan jag inte göra något åt det egentligen.

Men alla inställningar bör finnas under kontrollpanalen.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Pushnotiser är "per enhet". Och bör ju funka.

Allt är standardstandard vad gäller forumkod, så är det något som buggar kan jag inte göra något åt det egentligen.

Men alla inställningar bör finnas under kontrollpanalen.
Vill bara klargöra att pushnotiser funkar. Jag vill bara inte ha mail.. Också.. :p Kikar bland inställningarna..
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag får samma grej nu på datorn. Push + emails. Och i mailet längst ner står det så här. Du får stänga av epost per tråd, eller stänga av helt och förlita dig på push.

1622134742424.png
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kör man Tapatalk kommer notiserna först ca ett dygn senare. Inte avgörande problem men lite irriterande...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top